Nejste přihlášen/a.
Ahoj,vypadá že mě na feldě 1,3 odchází katalyzátor,nějak to v něm mlátí,přemýšlel jsem jej vyndat,vykuchat tu výplň a dát jej zpátky. Ale hned mě napadla zásadní otázka,jestli auto pak projde emisema
Má s tím někdo zkušenost?,nový Katalyzátor stojí kolem 3000
Díky moc
Nevím jak Fileta ,ale motory od PSA (konkrétně benzínové 1,9 v obou variantách /8V i 16V/ stejně jako 1,8 totéž) po kuchnutí katu mají lepší emise,menší spotřebu a subjektivně i větší výkon,resp.jsou pružnější!
Doporučuji sundat,prohnat trubkou a vrátit z5.Na katíku pak není svár co by mohl na STK (emisích) zaujmout techniky a štourat do toho!
Netuším, zda projdete EM (spíše asi ne), ale na Favoritu mám zkušenost, že to bez katu vpohodě jezdí a i je to živější v určité oblasti otáček (dále už je to na stejno).
U JPVýfuky se prodává trubka s přírubama asi za 500 místo katu jako náhradní díl, který pasuje.
Nejlepší bude kat vymlátit a vložit trubku, která se pečlivě zavaří a začistí. Buď projdete, nebo ne a po EM dáte trubku a jedete vpoho.
Vlastně jedeš, čus fíku
Podle mě je zásadnější otázka jestli je taková úprava (přestavba) možná a takto upravené auto způsobilé provozu.
Jde mi čistě jen o ty emise,jestli to je schválené nebo není mě netrápí,kdo to pozná pokud tam obal katalyzátoru zůstane.
Myslel jsem to tak že bych prostě celý katalyzátor vytáhl,z něj vymlátil komplet tu vnitřní poškozenou výplň a ten obal bez výplně prostě vrátil zpět,žádné navařování nějaké trubky nebo něco,zlrátka by tam zůstal jen prázdný obal,není prorezlý,prostě se to rozypalo vevnitř
Nezbyde než to zkusit,pokud emisema neprojdu tak tam narvu kat z vrakoviště
Takto upravené či opravené auto je nezpůsobilé provozu.Ale v případu jak jsem psal výše u motorů 1,8 a 1,9 v benálu od PSA tyto mají při měření VYHOVUJÍCÍ emise!Dokonce toto kdysi radili majitelům benálových pašíků-kuchnout kat pkd neprojde,psali to v minimálně dvou motoristických časácích!
Fíku proto jsem písnul "prohnat katík trubkou"-vnitřkem katíku,aby po zamontování do auta nebylo nic poznat,když se udělá řez do katu-bude vždy vidět!
doplněno 04.12.14 19:38:Fíku-pak písněte jak jste na emisích dopadl!
A ještě otázečka,já nebudu dovnitř katu dávat trubku,prostě tu výplň vybiju komplet a zpátky dám kat prázdnej,vadí to něčemu že tam bude široký prázdný prostor?-předpokládám že ne ale radši se zeptám.kdybych do katu dal trubku tak ta bude užší než původní průřez a to už by vadit možná mohlo
Když vnitřek vysypete tak to hlavně nevyhazujte - vnitřek obsahuje platinu! Někde to i vykupujou, myslím že Safina Jesenice.
U nás to vykupují taky,ale moc se nepředaj,známý tam nesl výplň z katáku z favorita který šel na vrakoviště-a něco kolem 160 korun,ale kde se to najde na ulici
Jo jinak odpověď pro všechny,dneska jsem to vykuchal a je to poznat,auto je v určitých otáčkách citelně živější a zvuk se nijak moc nezměnil,hlavně zmizelo to drnčení-teď jen doufat že to na emisích projde,ty minulý to udělalo s velkou rezervou
Zdravím, vše důležité bylo skoro řečeno, ale to, že kuchání katu je zdraví nebezpečné nezaznělo. Drobné částečky katu, které se při dolování uvolní a dostanou se do plic jsou dobrým základem pro rakovinu všeho druhu.
Zdravím, to je holý fakt. Monolit katu je nosič pro veškeré těžké kovy, karcinogenní částice a podobně. Na internetu se na toto téma spousta čtení, jednozančně to není JPP. Kdo má rád své zdraví, tak monolit vytloukat z katu nebude.
P.S.: I takové vyfoukávání brzdového prachu kompresorem jež se silně karcinogenní je riziková činnost. Proto veškeré servisy používají čističe brzd, které čistí nečistoty za mokra.
Bohužel už se stalo,ale jelikož jsem to tak nějak tušil,vybíjel jsem to venku na větru takže snad nějak moc jsem toho nevydejchal
Brzdy vždycky po otevření beru buď čističem nebo nitroředidlem,aby prvně odtekl ten prach a pak teprve pracuju na brzdách-i když už to není azbest tak to nemusím dejchat
Mám za sebou emise s Felou 1,3BMM, a po 150tis. je katalyzátor na vyhození. Odrovnal ho městský provoz, časté studené starty. Nicméně po řádném ohřátí se ještě vzapmatoval, tak mě nechal jít. Hodně záleží na tom, jakou máte motorizaci. Bavil jsem se s technikem a jednobodová 1.3, rozhodně NEPROJDE, bez funkčního katu. 1.3 MPI a 1.6, projde v horní hranici emisních limitů. Sám se musím rozhodnout, jestli nový nebo jetý. U jetého katu se vždy vystavujete riziku, že bude před smrtí, ale nemusí tomu tak být, pod půjde o kat. z málo jetého vozu.
Lambda sonda je také velice důležitý člen. V průběhu provozu se zanáší, zejména v městském provozu a celkově stárne. Skutečně je vhodné, před ME, udělat nějaký delší výlet a motoru pořádně naložit např. na dálnici. Vypálí se jak sonda, tak kat..
Na tvém místě do takového auta jako je felicie bych už tak zásadně neinvestoval . Každý, nebo známí známého má nějakého kolegu na stanici měření emisí a následně na stk kde za příslušný poplatek projdeš . Kdybys byl můj známí ,stálo by tě to cca 500kč a flašku myslivce
Tohle zapotřebí zase nemám,vždycky prošla legálně a musím mít jistotu že se na ni můžu spolehnout,jezdím docela často a hlavně každodenně. Na to že je to 15 let staré auto a má najeto 382 tisíc jezdí pořád pěkně a spolehlivě a hlavně docela za lacino
Kdyby to byla nezbytnost tak to klidně koupím,o to mi zase tak nejde,ale v podstatě je to k ničemu,jestli to bude vypouštět o něco víc emisí mě je jedno,co bych se o to staral když stát vymýšlí nesmyslné eko daně a časem bude zakazovat i vjezd do center měst.
Feldičku plánuju ještě minimálně 2 STK
Ono tohle uplácení dost nerad slyším a vidím,jsem takový něco jako kutil a někdy i někomu něco drobnějšího opravím,v jakém stavu ty starší auta kolikrát jezdí to je strašný a často životu nebezpečný,vymlácený čepy a řízení,sjetý brzdy,zkorodovaný a vymlácený podvozek celkově,místo brzdový kapaliny černej maglajs atd atd. Nemám nic proti starým autům ale právě ty STK by měly být přísné aby na silnicích nejezdily vraky
Nic si s těch řečí neděj, že nemáš do Feldy investovat a podobný bláboly. Pokud není Felda nějak významně napadená korozí, tak to auto má smysl udržovat. Navíc, se jí lze účinně bránit, vystříkáním dutin a ošetřením, choulostivých míst. Auto to není kdovíjak komfortní a zrovna 1.3 je lenivá jak sviň, ale já si na ni zvykl a kvůli jednoduchosti servisu, zatím žádné jiné auto nechci. Je fakt, že má větší spotřebu (město), než nynější moderní vozy, ale servis vozu mě stojí OKč (práce mechanika), kromě zutí a vyvážení pneu, vše ostatní dělám sám už několik let. Náhradní díly nakupuji jen origo (žádná Čína) na e-shopech. Vím, že se to nemá, ale kolegům v práci se šklebím do tváře, když si stěžují, že je oprava stála tisíce až desetitisíce, přitom mají auta 5-8let stará. Já teď prošel na STK s čistým protokolem s 18let starou 1.3BMM, tedy kromě horších emisí.
Máš pravdu,nebýt koroze tak je felda nesmrtelný auto. S korozí bojuju jak se dá a zatím vítězím,ale za cenu nemalé práce,to je největší slabina. Motor 1,3 je sice línější ale jezdit se s tím dá a na to že má přes 380 tis a nesežere ani kapku oleje je hodně dobrej výkon,navíc mám líp vybavenou s klimou a ABS tak ani v létě nepojdu
Díly jedině originál nebo prémiová druhovýroba,ty levný šunty nic nevydrží a je to škoda peněz,to už v tomhle případě vyjde lépe vrakoviště a použité originální díly než nová čína nebo no name
Feldu používám jako levný pracovní nástroj a auto pro všechno-neznamená to že bych je nějak huntoval na poli ale najezdí toho dost
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.