Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, Chci si koupit VW Golf V 1.9 TDI ale bydlím ve velké vesnici s 5000 obyvateli a takhle nějaké ty couračky něbo do jiné vesnice atd ale říká se že nafta na krátké vzdálenosti neni že se ničí motor mohl by mi někdo pomoct díky
Pokud chceš jezdit na spotřebu, tak si kup nějaké twingo 1.1 nebo Fabii HTP apod. Pokud chceš výkon, koupíš si silnější auto at už v naftě nebo benzínu. Já měl 1,4 benzín a teď mám 1,9 naftu. Spotřeba je minimálně o 1/3 nižší, ale je pravdou, že nastartovat, ujet pět kilometrů a chcípnout není na spotřebu to pravé ořechové. Když ujedeš alespoň 10-20km, tak se ta spotřeba sníží, zas je to ale o stavu auta, silnice a především a asi z největšího rozsahu o řidičovi, o tom jakou má nohu, jaké zkušenosti, jakou náladu, taky záleží na počasí. Každý z faktorů a ještě i mnoho dalších je třeba 0,02l/100km, ale už třeba jsem jich vyjmenoval pět a jsme na litru. Dají se jezdit dálky ještě levnějš, pokud přejdeš na plyn. Prostě si to chce ujasnit co chceš jezdit a podle toho si vybrat auto. S 1,4 jsem jezdil asi 4 roky, mezitím jsem si ujasnil co konkrétně chci a to jsem si i koupil. Na jednu stranu, kdybych si to koupil hned, tak jsem ušetřil spoustu peněz za PHM, na stranu druhou, tehdy jsem byl jako mladý řidič mentálně úplně někde jinde, než jsem dneska a koupit si ho tenkrát, tak jsem se v něm asi zabil. Takže ve finále jsem rád, že jsem získal trošku zkušeností na slabším autě, zjistil trošku jak co funguje a jak se ovládá a ty zkušenosti můžu teď využít u silnějšího auta a vím, co si kde s tím autem můžu dovolit. Hodně štěstí při výběru.
" Folcvágny" jsou až na pár vyjímek (starší typy) držáky a docela promyšlený auta na opravy a jestli se ti to auto líbí bez ohledu na palivo tak ho kup-stejně ho prodáš v budoucnu za dobrý peníz, obvzlášt diesel (pokud tedy nebude v módě elektrovůz). Akorát se přikláním k dobrému palivu a pravidelné výměně dobrého (předepsaného) oleje kvůli opotřebení turba. To je docela pálka za opravu (pro člověka, který na výplatu moc nebere). Sám mám diesla (Feldu) a se spotřebou jsem na staří, typ motoru a najeté kilometry spokojen a turbo také nemusím řešit. Nevýhoda je na technické kontrole o trošku větší platba za prohlídku, krapítek smrdí u vyběhaných starších typů motoru a je o maličko hmotnostně těžší než benzin (vyprotování ze sněhu apod.). Mít peníze, tak do něj jdu s vědomím, že opravy nebudou levné, ale nebudou časté (z 95 %)
a na co chcete diesla když budete courat po pár kilometrech, to si jako myslíte že to bude míň žrat? :D budete jezdit imrvére se studeným motorem, kterej bude žrat jak tank, a co do spolehlivosti mu to taky nepřidá. Diesel je výhodnej na delší trasy proto, že míň žere oproti benzínu, a tím za ušetřený palivo kompenzuje ztráty při dražších opravách. Vám se to ale těžko vykompenzuje
jak dva tanky, ale až na tom motoru za pár měsíců takovýho ježdění něco oddělá, tak ho servis vyjde na třetinu. Co vyjde líp, dát v servisu 5 nebo 15 tisíc za opravu vs. dát měsíčně za palivo o 300 Kč víc?
Ty jsi přesně ten ukázkový případ, kdy se nafta absolutně nevyplatí, pokuď se jedná o nové či skoro nové vozidlo.
Při tvém nájezdu cca 7tis km za rok v (září 2009 jsi měl 20tis- chvilku po zakoupení) jsem vypočítal, že pouhá návratnost rozdílu ceny nového c-maxu zážehového vs vznětového je cca 19,5 roku provozu. Pokuď k tomu připočítáš třeba dražší STK, či pojištění (klidně budeme brát, že se vůbec nic nerozbije), tak nám vychází, že návratnost vyšší ceny vznětového motoru je v tomto případě nikdy.
Čistě teoreticky máš pravdu, tedy pokud vycházíš z nějakého ceníku, tak máš pravdu. Jenže u mě ceník nehrál roli, poněvadž jsem kupoval auto na protiúčet a počítal jsem, to se nemusíš bát. První věc je, že s naftou lépe jezdí jak mně, tak manželce, nyní jen manželce, poněvadž já mám kolo, takže s autem jezdí cca poslední tři roky jen manželka (já občas) a tomu odpovídá i ten nájezd. Ty první tři roky byl nájezd vyšší. Nový c max v té době a v té výbavě by stál okolo 540-550tis, jenže já koupil rok starý s nájezdem 17tis km na protiúčet za necelých 350tis. Za focuse jsem dostal o 50 tis víc, než byly ceny v té době v bazarech a na netu, poněvadž toho focuse jsem kupoval u stejného prodejce, byl pravidelně servisovaný, udržovaný, proto ta nabídnutá cena. Samozřejmě že prodejce vydělal na tom maxovi, bez toho by se mu to nevyplatilo, ale mě by se stejně nevyplatilo, kdybych kupoval jinde. On ani ty benzíny nějak nevozí, většinou na objednávku, protože je nikdo nechce. Shodou okoloností tam měl v té době c maxe v benzínu, kterého mu tam zaákazník po měsíci vrátil a vzal si též diesel. Palubák nenuloval a ukazoval nám spotřebu - svítilo tam 11litrů průměr, stejné použítí jako já, vesměs město, takže defakto jednou tolik co sežere diesel A to byla 1,6tka. Mimo jiné první 4 roky jsem naftu nekupoval vůbec, jak už tady zaznělo ne každý kupuje naftu za 35kč, někdo kupuje za polovic, někdo nekupuje vůbec. I te´d mám levnější zdroj, ale zdroj mi nadává, že jsem špatný zákazník Takže mě se diesel vyplatil (nevyplatil) již v době nákupu. Nevyplatil proto, že se opravdu nevyplatí kupovat auto každých cca 4-6let. A na ten nájezd, co dnes najede manželka by dnes vyšel levněji taxík.
doplněno 04.12.14 15:43:Na druhou stranu auto při menším nájezdu déle vydrží jako nové, bez dalších investic, takže za dalších deset let bude mít možná najeto 100-120 tis km a to nic není. Do auta jsem ještě nic nekupoval, i baterka je stále původní, nechávám si měnit jen olej a filtry, ale i to mám zdarma, rotože mám na autě reklamu. Defakto platím jen pojištění, stk a palivo.
Neboj se toho ,já jezdím hlavně ve městě ,samé couračky a do práce 5km tam a zpět a naprosto bez problému. Pokazit se může jakékoliv auto. A co se jako na tom motoru ničí? Nastartovat a odjet musíš stejně tak benzínákem ,nebo naftou. O dieslech tu vedou negativní debaty ,hlavně ti co je nikdy nevlastnili. Jakými nejčastějšími závady trpí zrovna VW Golf najdeš na stránkách VW CLUB CZECH REPUBLIC.
doplněno 04.12.14 10:34: Ještě bych dodal ,že né každý kupuje naftu za 35to s tou naftou je svatá pravda . Také jsem si tím prošel a mohu potvrdit . Rozhodně ale autu prospěje ho sem tam protáhnout po dálnici.
Krátké couračky obečně nevyhovují žádnému motoru. U dieselů nejvíce trpí filtr pevných částic (ten Golf jej asi mít nebude), u necitlivých řidičů nebo notorických spořílků také dvouhmotový setrvačník (Golf V jej má).
1.9 TDI je mechanicky odolný motor. Pokud mu něco škodí, tak jsou to prodloužené servisní intervaly, obzvláště u PD verzí (což je případ Golfu V), kde se používá velmi řídký olej, což pak odnese nejen turbodmychadlo (to je na kvalitu oleje nejcitlivější), ale i hlava motoru (vačkové hřídele, hydraulická zdvihátka), různá těsnění. Při těch krátkých couračkách je ten řídký olej naopak prospěšný. Jen je potřeba si pohlídat jeho pravidelnou výměnu (max 15 tkm nebo 1 rok). Doporučuju mezi ojetinami vyhledat takové auto, které nikdy nepoužívalo prodloužený servisní interval.
Spíše je třeba zvážit to, že na krátkých couračkách po maloměstě vyniknou slabiny čtyřválcového dieselu, což je hluk (právě TDI PD jsou v tomto nejhorší), vibrace, úzké spektrum využitených otáček a pokud nemá přídavný elektrický element (nevím, zda to Golf má či nemá), tak pomalý náběh topení.
Já mám rovněž pochybnosti o významnosti tvrzení o používání vznětových motorů a motorů zážehových na krátké či dlouhé jízdy - vzdálenosti. I zde, řada přispěvovatelů dokládá z praxe, že tento problém je snad jen motoristickou fámou- , nepodloženým a nezdůvodnitelným tvrzenímn.
Zatím zde nezazněly fundované a doložitelné argumenty a fakta ve prospěch výhodnosti naftových motorů jen na delší vzdálenosti a benzinových na kratší. Více méně jsou to jen rozšiřované a nezdůvodněné domněnky. Npř. Vyšší spotřeba naftáků na kratší vzdálenosti, vyšší náklady na opravy, delší doba zahřívání a tím větší opotřebení a další.
Připomněl bych jen některá výhody při provozu vznětových motorů: 1. Vznětový motor ujede bez celkové opravy více jak 300 000km, zatím co benziňák jen asi polovinu. Je to dáno tím,že naftový motor pracuje s nižšími otáčkami, tak mu trvá déle něž se opotřebuje. 2. Náklady provozu naftového motoru vzhledem ke spotřebě, jsou asi tak o 30 až 60 Kč. na ujetí 100 km nižší, než u benzinového. To při ujetí 300 000 km do generální opravy, představuje úsporu proti benzinovému motoru okolo 100 000 Kč., které můžeme věnovat na nákladnější generální opravu. 3. Naftová vozidla jsou z hledisky požární bezpečnosti bezpečnější. Jistě doplníte ještě další přednosti naftových vozidel.
Uvedu také některé nevýhody pro používání naftových vozidel na krátké vzdálenosti:
1.Naftový motor má vyšší nároky při startování a tak časté startování může způsobovat nepříjemnosti. 2. Naftové vozidlo má zpravidla nižší akceleraci, což může být nevýhodou při městském provozu na krátké vzdálenosti. 3. Naftový motor je hlučnější a to může být nepříjemné při městském provozu.
Jistě si doplníte další nevhodné vlastnosti naftových vozidel při provozu na krátké vzdálenosti.
Takovéto a podobné hodnocení nám každému jistě poslouží k rozhodnutí se pro dýzlák a nebo benziňák.
motorizmu zdar -miro
To cituješ fakta z nějaké příručky ze 70. let? Dneska už se generální opravy motorů v osobních autech ani běžně nedělají, protože se to vzhledem k velmi nízkým cenám nových aut i ojetin nevyplatí. Zajede se na vrakáč a buď se tam koupí "nový" motor a nebo se tam auto rovnou nechá. Mám najeto 210 tkm na benzíňáku (jezdím ale na plyn) a ani na chvíli by mě nenapadlo, že bych ho měl nějak opravovat, vždyt je výborné kondici, předpokládám, že je tak v třetině své životnosti. Nižší akcelerace dieselů už je taky minulostí, dnes je to už vyrovnané.
Tou generální opravou jsem jen odůvodňoval delší životnost naftového motoru.
Myslíte si, že nižší otáčky (asi tak o jednu třetinu) u naftových motorů nehraje význam? Pokuste si představit, jaký je rozdíl v počtu otáček při ujetí 100 tkm u benzinového motoru s otáčkami 6 000 ot/min a naftovým s otáčkami 4 000 ot/min. a jaký to má vliv na opotřebení.
Ano akcelerace je téměř vyřešena , ale ne zcela. Ono turbo totiž má určitou prodlevu-zpoždění za okamžikem sešlápnutí pedálu plynu a zrychlením jízdy. Je to dáno tím, že turbo je poháněno většinou výfukovými plyny, které doputují k turbu až po přidání se zpožděním, ale také tím, že rotující části naftového motoru jsou robustnější, mají větší setrvačné sily a tím kladou větší odpor pro prudkou akceleraci jejich otáček.
Napadá mně ještě jedna skutečnost: Proč závodní vozy používají výhradně benzín a to na dlouhé vzdálenosti? Snad ne z důvodů nevhodnosti používání benzinového vozidla na delší vzdálenost? To je další kriterium pro rozhodnutí se, zda hodlám jezdit převážně sportovně a nebo umírněně a podle toho volit typ vozidla.
O tomto problému položené otázky, bychom jistě mohli diskutovat a argumentovat dále.Ve svých příspěvcích jsem hodlal jen ukázat na skutečná fakta a jak bych problém řešil já.
- miro
K tomu opotřebení. Ano, jedna věc jsou otáčky. Ale druhá věc jsou síly, které na pohyblivé i nepohyblivé části motoru působí a ty jsou u dieselu větší (zjednodušeně řečeno benzín si k výkonu dopomáhá otáčkami, zatímco diesel momentem síly), k tomu se přidávají větší vibrace dieselu. V praxi to znamená to, že když se některé automobily jako Opel snažily udělat diesel na konstrukčním základu zážehového motoru, životnost se spíše snížila. Dnes je to většinou tak, že diesel má celkově robustnější konstrukci a právě díky tomu může vydržet víc. Ale i zážehové motory můžou být robustní, najděte si na internetu Volvo P1800 z roku 1966, se kterým majitel najel tři miliony mil (skoro 5 milionu kilometrů) a jeho motor si vyžádal jen dvě generální opravy. Takže můj názor je, že nezáleží na tom, zda je to diesel nebo zážehový motor, ale na tom, jak automobilka přistoupila k jeho konstrukci (jak je poctivě udělaný) a zda je aspoň trochu "blbuvzodrný" (aby ho nezničil řidič nesprávným užíváním).
Sám jste si odpověděl, že zážehové motory jsou robustnější z důvodů působení větších sil, takže můžeme z jistotu tvrdit, že jednotlivé díly jsou namáhány ( z ohledem na robustnější součástky u dieslů) u obou typů motorů obdobně, ne-li stejně s ohledem na pevnostní vlastnosti použitého materiálu. Takže asi nejvýznamnější roli v opotřebování, budou mít otáčky motoru .
Váš názor, že nezáleží na tom, zda je to diesel nebo zážehový motor, ale na tom, jak automobilka přistoupila k jeho konstrukci (jak je poctivě udělaný) a zda je aspoň trochu "blbuvzodrný" (aby ho nezničil řidič nesprávným užíváním), je pravdou a nelze s ním nesouhlasit, to se stejnou měrou týká obou druhů motorů. Tato byt pravdivá připomínka, neřeší diskutovanou otázku, vhodnosti či nevhodnosti, Dieselu na krátké vzdálenosti.
-miro
Miro, zážehový je benzinový a vznětový je dieselový. Neplet to ! A vznětový je robustnější než zážehový !
Ano přesně! Pokud jsem to někde v mých příspěvcích přehodil, tak se omlouvám. Zcela určitě to nebyla nevědomost, ani úmysl. -miro
Jake zavodni vozy mate na mysli? Viteze Dakaru 2009, 2010, 2011 Touareg TDi? Nebo od roku 2006 auta pohanena dieselem vyhravajici Le Mans?
Jinak srovnavat sportovni/zavodni vozy s beznou produkci je stejne upne mimo...
Máte pravdu o používání dieslů při DAKARU. To je ale zejména z důvodům, že tato soutěž je vypsána pro klasické, seriově vyráběné a upravené terénní vozy, které se převážně vyrábějí v provedení s dieslovým motorem.
Myslím si, že srovnávat lze a že srovnání neni mimo! Vždyt všechny pístové spalovací motory pracují na stejném principu a platí pro ně stejné fyzikální zákonitosti o přeměně utajené energie v palivu na energii mechanickou. Rozdíl je snad jen, že u závodních strojů je jejich konstrukce vypracována na hranici pevnosti materiálu proto, že je požadován co nejvyšší výkon bez ohledu na dloudobý provoz.
Dalo by se ještě dlouho diskutovat. Důležité je, aby každý názor - fakt, byl hodnověrně technicky zdůvodněn a ne jen tvrzen proto, že jsem to někde slyšel nebo četl. Toto bylo mým důvodem k zapojení-se do diskuze.
Hezký nedělní podvečer přeje -miro
Chtěl jsem jenom zdůvodnit (za použití přibližných max. otáček těchto motorů), kolikrát se musí který motor otočit na ujetí stejné vzdálenosti. Benzinový jitě vícekrát než naftový (což vyplývá přibližně z mnou uvedených otáček, 4 000 ot/min. naftový a 6 000 ot/min. benzinový ) a že toto má vliv na rychlejší opotřebování benzinových motorů.Benzinový motor při rychlosu 200 km/hod.by teoreticky měl optáčky 6 000 ot/minj., zatím co naftový motor 4 000 ot/min. jak uvádíte.
Dík za zájem o uvedenou problematiku. -miro
hele nevím jak diesel ale já mám fabii 1.4mpi 44 kw na couračky v měště které má též 5000 obyvatel a jezdím se spotřebou kolem 12litrů jen rikam predem ze to jsou opravdu couračky ze ujedu 5km do práce a ase zpátky
Já měl na to samé osum, s dieslem mám 9, na "dálku" 20km do města mám 4,4, na dálku 100-350km mám 5,5
Měl jsem vždy auto s benzínovým motorem (cca 25let) , před 6ti lety jsem si pořídil Fabii 1,9TDI 74KW , k dnešnímu dni mám na něm najeto 111tkm k benzínu bych se asi nevrátil uvažuji o koupi většího auta ale jen bez filtru pevných částic. Moje hodnocení je jednoznačné příští auto bude na naftu je to opravdu jiné ježdění. P.S.. jezdím do práce 4km a o víkendu tak 50km.Běžná udržba větší problémy zatím žádné.
doplněno 21.12.14 15:01:Spotřeba v létě 4,8 v zimě 5.2 - 5.3L
Beztak prostě nafta rulez! Už bych nikdy nechtěl benzin. Jezdil jsem s fabii 1.4MPI 50kw. Jednak to skoro nejelo, druhak to žralo po městě + rychlosilnice průměrně asi 10l na hodinu. Pak jsem koupil 1.9TDI fau-vé G3 a jezdím za krásných 5l po městě a na dálnici snad za 4-4,5l. Ono je dost rozdíl, jestli zaplatím 160 korun za 100kilometrů v autě, co opravdu jede jak vystřelený z praku vs fobie co skoro nejede a stojí 100km cca 320 korun. Navíc fabie měla najeto 80 000km (kupovaná před pár lety za 100 klacků) a bylo do ní nacpáno asi 15 000 do oprav a fau-ve za dvacku z bazaru má najeto 250 000 a jedinný co bylo potřeba byly destičky za 500 korun. Což se mi jeví jako rozumnější.
Nepremyslel jste o tom, ze G3 nejezdil lepe kvuli tomu, ze byl naftovy, ale proto, ze mel pri podobne hmotnosti (minimalne) o 16kW vice?
Spojitost servisnich nakladu ojetin ruznych znacek vzhledem k palivu mi unika taktez...
No dobře, částečně offtopic ale je tam zmíněno, že provoz naftového motoru vyjde levněji než benzinového. Navíc ty naftáky nejsou nijak poruchové. G3 jezdí každý den. Kolikrát se ani pořádně neohřeje. Měsíční nájezd je asi 2500km .. Né-li víc. A ten motor drží. Proč si kupují lidé čím dál víc aut na naftu? Protože poruchovost je minimální a k tomu spotřeba nižší. Cena nafty je nižší, nemusí se to točit jako benzin, tudíž to žere málo. Takže za mě prostě jednoznačně nafta!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.