Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda 105 - jede pouze na sytič

Od: cryon odpovědí: 10 změna:
Dobrý den. Přátelé, jezdím se Škodou 105 a před několika dny došlo k změně jízdních vlastností. Pokud mám zahřátý motor a jindy běžně zavírám sytič, auto se kucká a nemá sílu. Pokud jedu na sytič, je to ok. Můžete mi poradit, kde je možné hledat problém? Jsem v těchto věcech poněkud slabší .
Děkuji moc za odpověď.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stanley110*
02.12.14 10:57

2x

 


1x

Hledejte závadu v karburátoru. Vypadá to na ucpanou hlavní trysku, kterou proudí benzin při zavřeném sytiči!

cryon

Dobrý den. Takhle. Do auta jsem se nedostal. Včera bylo jako kus ledu. Dnes snad ano. Napadá mě, zda to není svíčkami? Ty jsou v autě více než čtyři nebo pět let. Pokud by se mohlo jednat o ucpanou trysku, jak ji vyčistím? Děkuji za odpověď.

Svíčky bych vyměnil rozhodně, už preventivně, stejně tak zkontrolovat rozdělovač a zapalovací kabely, zda to při chodu motoru nehází jiskru po izolaci někam kam nemá. Ale stejně myslím že bude problém v karburátoru, když na sytič to jede normálně a bez sytiče vůbec.

Jinak jako první věc zkontrolovat a vyčistit sítko u AC pumpy, dál odšroubovat víko karburátoru (šest plochých šroubů shora) a podívat se, jestli není v plovákové komoře usazený nějaký bordel, který by mohl trysky přicpávat.

Po sundání víka taky uvidíš spoustu trysek a vzdušníků, všechny bych vytáhnul, zkontroloval a profouknul, hlavně vrátit všechny na původní místo, takže ideálně vytahovat po jedné

Dále jsou trysky z obou boků karburátoru, ukryté pod šroubovacími krytkami (opět zvenku vypadá jako běžný šroub na plochý šroubovák). Ještě zkontrolovat (nejlépe ve dvou lidech), zda cvakne při otočení klíčku do polohy "1" elektromagnetický ventil volnoběhu, ten taky umí znepříjemnit život, tím bych možná i začal. Je to ten váleček na karburátoru, do kterého vede drát. Při otočení klíčku na 1 musí slyšitelně cvaknout a opět cvaknout při vypnutí. Starší karburátor EDSR ho má na pravém boku karburátoru zhruba uprostřed výšky, novější SEDR ho má dole na "předopravém" rohu.

doplněno 03.12.14 21:08:

jo a abych nezapomněl, tak ještě musíš přes sundáním víčka odšroubovat zepředu podtlakové ovládání klapky 2. stupně (dva šrouby), nebo sundat z hřídelky segerovku a vyháknout.

cryon

Dobrý den. Všem moc děkuji. Takže bude třeba vyměnit kabely k rozdělovači a svíčky už proto, že to potřebují. Auto mi prohlédl kluk co v tom oboru dělá.

Tryska je mosazná a má šestihrannou hlavu se zářezem pro šroubovák. Měla by být vidět po demontáži vzduchového filtru, který přiléhá na karburátor shora.

 


0x

Měli jsme ten samý problém před 2 měsíci.Museli jsme vyměnit nové startovací kabely,byly tam špatné uhlíky a jelo to jen na tři válce.Už je to v pohodě.Tak třeba je to u Vás podobně.

Jen upřesním - zapalovací kabely
Já bych osobně viděl problém v karburátoru, buď nefunguje elekttomagnetický ventil, nebo to někde přisává hodně vzduchu a tím se značně ochudí směs. U starého EDSRu jsem měl právě špatný závit na onom ventilu, ten se uklepal ven a tahalo to tama falešný vzduch a nejelo. Nakonec jsem to provizorně vyřešil tím, že jsem tu díru zaslepil naklepnutím dřevěného kuželu, s čímž jsem jezdil asi rok bez problémů

Ano,jsou zapalovací,omlouvám se.Ale tak to bylo u nás,je možné že chyba bude jinde,

 

kllk

0x

Někde to asi má volný vstup vzduchu a tak to saje méně benzinu a více vzduchu.Třeba je i třeba protržený vzduchový filtr nebo někde špatně těsní.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]