Nejste přihlášen/a.
Proč někteří řidiči když je ráno mlha svíti denním svícením jen v předu a v zadu nic... je to normální? proč neudělaji když v předu tak ze světlama v zadu.. dnes ráno jsem jel na nějakým řidičem který měl denní svícení a šedé auto mlha jako prase viděl jsem ho před sebou až na poslední chvíli
To bude tím, že denní světla mohou svítit pouze samostatně, takže bez jakéhokoliv dalšího světla a jen se spuštěným motorem. Jsou do mlhy nepoužitelná. V mlze se musí rozsvítit světla obrysová (tedy i vzadu) a potkávací, případně mlhovky. Když to někdo neudělá, není to vinou denních světel, ale nezodpovědného řidiče.
doplněno 26.11.14 17:33:strygo - no ono se to dokázat dá, ale pochybuju, že by se s tím někdo zabýval. Vlákno žárovky rozbytéza studena vypadá jinak, než žárovky svítící. Ale to je úkol spíš pro experta. Jenže Vy máte jet tak, abyste dokázal zastavit za jakýchkoliv okolností. Překážka v mlze nemusí být vždycky jen neosvětlené auto, ale například balvan spadlý ze skály u silnice, chodec, spadlý strom a leccos dalšího. Že jste překážku včas neviděl, je Váš problém, máte jet tak, abyste jí viděl, případně auto odstavit na bezpečném místě a počkat, až se mlha zvedne.
ukažte mi na někoho kdo bude čekat někde 2 hodiny až spadne mlha já jsem dal řpíklad neosvětleného auta tomu se zabránit dá
No asi to udělá málokdo, ale už jsem jel v noci v takové mlze, že kdyby se dalo nějaké bezpečné místo najít, určitě bych zastavil. Jenže viditelnost byla taková, že jsem se musel vyklonit z okénka a z blízka sledovat středovou čáru, abych nesjel ze silnice. Zastavit na silnici v takovém případě by byla téměř sebevražda a hledat bezpečné místo bylo bezpředmětné. Jel jsem ale krokem, abych i tak dokázal v případě problému zareagovat.
Také jsem jednou na dálnici zajel vpravo na blikačky - jako cca každý třetí v tu dobu a počkal 15 minut na zmírnění hustého deště. To se prostě nedalo jet...
V mlze - pokud místo neznám a je opravdu hustá - raději také najdu místo k zaparkování mimo vozovku... nebo raději nevyjedu... Případně počkám na vůz, který si to dovolí a jedu za ním s dostatečným odstupem
Třeba takto:
Blondýnka jede autem a zastihne ji sněhová bouře. Nezpanikaří, nebot si vzpomene, co jí radil otec: "Kdykoliv tě potká sněhová bouře, počkej, až kolem projede pluh a pak jeď za ním.
Zanedlouho se opravdu objeví pluh a blondýnka jej podle rady následuje. Jede za ním 3/4 hodiny, až pluhař vystoupí a ptá se, co to dělá.
"Otec mi radil, že při sněhové bouři je nejlepší jet za sněhovým pluhem."
A řidič na to: "No, s parkovištěm před Hypernovou jsem už hotový, tak jestli chcete, můžete jet za mnou ke Kauflandu."
mate pravdu, ale jednou jsem jel hodinu nejake serpentiny a nebylo videt na krok. Zastavit tam tak je do minuty po me...nekdy to proste nejde...sice jeli vsichni krokem, ale kazdy svitl tak jak ma nebylo o v cechach, takze asi tak :D takze nekdy to proste nejde zastavit, protoze neni kde...a je treba se poucit a svitit tak jak mame :D
Jenže Vy máte jet tak, abyste dokázal zastavit za jakýchkoliv okolností...Že jste překážku včas neviděl, je Váš problém, máte jet tak, abyste jí viděl...
Toto je oboji nesmysl.
Ale je to nesmysl. Spojeni "dokazal zastavit za jakychkoliv okolnosti" a "jet tak (rychle), abych videl prekazku" jsou proste nesmyslne.
Stejne tak Vas priklad s ozralou. Bude zalezet na tom, jestli se valel u krajnice, nebo v puli silnice, jestli za zatackou, nebo uprostred roviny, jaka byla rychlost auta a 1000 dalsich vecech.
Nic jako "automaticka vina" u dopravni nehody neexistuje a posuzovat miru zavineni takto "od stolu" je stejny nesmysl, jako "dokazal zastavit za jakychkoliv okolnosti"...
tak např kdybych nedej bože do něj ze zadu naboural a řekl že jsem ho neviděl jak to dokážu když mu zadní světla rozbiju a on mě bude tvrdit že mu svítili
Pokud máte tento problém, pak si pořiďte klidně dětský mikroskop, kde jde okamžitě poznat,
jestli světla v momentu nárazu svítila, nebo ne.!
Ty, které svítily, budou spálené a začernalé. Ty, které nesvítily v momentu rozbití budou stále stříbrné.
Co když náraz bude takový, že vlákna ani světla nebudou poškozeny.
doplněno 26.11.14 20:55:Kedar, nemístná proč?
Jak je jasná situace?
omlouvám se, ale nepochopil jsem..
doplněno 26.11.14 21:01:Samozřejmě že svítím, ve předu i vzadu..
Stejně tak nesnáším, když někdo má mlhovky při normálním počasí - jenom at mají v noci lepší osvětelní silnice...
Případně když prší a oni si ty mlhovky zapnou v noci - přední - to úplně miluju! Když se to pak v protisměru leskne jako na zrcadle...Mám 100 chutí pustit mu tam dálkové, ale to by taky nemuselo dobře dopadnout...
Co se týče mlhy, nemáme přesně stanoveno, kdy mlha je a kdy není... tuším, že v Německu mají uvedeno "viditelnost do 100m=snížená viditelnost"
doplněno 26.11.14 17:29:Jednou prý jednoho známého zastavil PČR, že nesvítí, že je snížená viditelnost (šero-večer). Nechal si napsat papír jako vyjádření PČR a dopsal tam svůj komentář "policista mne zastavoval normální plácačkou - nikoliv světelnou signalizací - proto považuji jeho tvrzení, že byla snížená viditelnost, za nepravdivé)
doplněno 26.11.14 17:34:V českých pravidlech silničního provozu je snížená viditelnost definována jako situace, kdy "účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu" (§ 2 zák. 361/2000 Sb.).
doplněno 26.11.14 17:37:jakékoliv "přesné" definování "snížené viditelnosti" je zhola nemožné a je to vždy o subjektivním pocitu. Proto je lepší strikně říci "svítit vždy" a se není na co vymlouvat
Bohužel, denní svícení někdo dokázal opět obejít oněmi bludičkami... - a také je mám, přiznávám, ale používám pouze výjimečně za opravdu slunečného počasí.
strygo,
Proč? Páč všichni řidiči nějak porušují předpisy. Musíte se s tím smířit. Ne každý je tak zodpovědný, jako ten řidič, kterého nějak oslovíte. Jen ti ostatní jsou špatní.
tak např kdybych nedej bože do něj ze zadu naboural a řekl že jsem ho neviděl jak to dokážu když mu zadní světla rozbiju a on mě bude tvrdit že mu svítili
tak to odnesete vy!
Zkuste sám definovat sníženou viditelnost, aby to každý pochopil kdy to je?
to vím že to právě odnesu já já mám předpovídat a jízdu tím přizpusobit stavu vozovky a třeba i počasí...
předpovídat můžete jen to co lze předpovídat, nikoliv že někdo před Vám porušuje obecná pravidla. Vy byste byl stíhán za to, že jste nejel tak rychle, abyste zastavil vozidlo na vzdálenost, jakou vidíte. a to aute před Vámi ještě ujíždělo..
Co? to?
doplněno 26.11.14 18:10:podle mě to je trošku díra v zakonech s tím denním svícením
Jakou díru myslíte? Jak by to tam mělo být, podle Vás?
nemám nic proti dennímu svícení ale když už tak ze zadníma světlam
Jestliže toto je ta díra v zákoně, tak jste vedle. Páč pak nevíte proč denní světla jsou. Určitě nejsou pro ježdění za snížené viditelnosti.
já to vím že že nejsou pokud je snížená viditelnost ale znova opakuju že dost řidičů s nimi jezdí i v mlze bez zadních světel
diry jsou vsude! zakony pisou ti nahore a pisou je tak aby i pro me byli vyhodne vysvetlitelne spatna viditelnost je kdyz zacnes spatne videt :DDD moc tmavy kour je ten ktery je tmavy ale jeste neni uplne cerny a neni sedivy... :D a mensi nez male mnozstvi...malo je to kdyz to nestaci a jeste mene je to kdyz mas z toho maleho pulku
Denní svícení za mlhy = přestupek. Má svítit normálně + povinné zadní mlhovky (ty je dobré zhasnout když skončí mlha nebo když za váma jede auto - zadní mlhovky oslňují a jet za mlhovkářem je hodně nepříjemné, hlavně v noci).
Padlo tu viditelnost mizerná = zastavit a počkat. Tohle je hlavně na dálnici o hubu, je jen otázka času kdy to do vás někdo napálí. Pokud už zastavíte, tak okamžitě všichni z auta pryč minimálně za svodidla a jeden hned běží mávat vestou aspoň 50 metrů před auto, druhej vyloví trojúhelník a jde ho postavit ca 100 metrů od auta. Zastavit a lovit v kufru trojůhelník - jste zády tak nevidíte a označení zatím žádné, i ve vestě to je hodně nebezpečná chvilka - ten co nedobrzdí vás přirazí na nárazník. Vestu je nejlepší mít v kapse dveří, při vystupování jí mít v ruce a ze dveří vystrčit jako první.
Byli jsme nyní v sobotu v Německu. Většina aut tam ve dne nesvítila. Tak jsem zhasnul také, alespoň se mi jednou pořádně nabil akumulátor. Jen se divím, že našim ekoteroristům nevadí, že denní svícení našich aut, z nichž většina nemá LED osvětlení, představuje výkon cca 500 MW získaný spálením benzinu nebo nafty v motorech s 30% účinností :o))
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.