Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřeboval bych poradit. Po dnešním mrazivějším ránu jsem musel letos poprvé škabat To by ani tak nevadilo, ale po oškabání jsem zjistil, že můžu škabat i přední sklo zevnitř Nevíte čím by to mohlo být resp. jak tomu předejít?
No jo, stirečku, jenomže vy máte stěrače zevnitř a to tazatel nemá. Tomu ta vaše rada na zamrzání skla zevnitř nepomůže ani když to budete psát každý rok.
alenek,
ve vozidle je zima jako venku, vy vstoupíte do vozidla a začnete ho zahřívat, svým dechem tělem a jiným teplem. Začne se vlhkost srážet na studeném povrchu a zmrzne.
V loni tu Jabraka poradil, aby se pustila klimoška na sklo. Já poslechl a nemrzne mi přední sklo.
Otevřu dveře, vyřadím, nastartuji auto, pustím klimošku naplno na přední sklo, a jdu škrábat ven, nebo odkrýt přední sklo. Vklidu uklidím folii a nářadí do kufru, a vyjíždím..Po chvilce přepnu klimošku na teplo a pohoda..
Zkuste to.
kolega to má do práce kousek (asi deset minut), ani se mu nestačí rozehřát topení, tak jezdí s otevřenými bočními okénky, aby se mu teplý vlhký dech nebo vlhkost z dosud studeného a vlhkého topení nesrážel na předním skle a nezamrzalo mu zevnitř, což má jinak hned po pár metrech jízdy.
Předejít se tomu dá jedině udržováním sucha v interiéru, možná ošetřením skla některým z přípravků proti zamlžení. Pokud je uvnitř vlhko, začne vlhkost kondenzovat na skle, které jako první na vozidle dosáhne při ochlazení teploty rosného bodu. Pokud pak teplota klesne pod bod mrazu, sklo namrzne zevnitř. Princip je úplně stejný jako při námraze zvenku.
doplněno 24.11.14 09:34:Ono je pár dní v roce, kdy je vysoká vlhkost a vhodná teplota a pak k tomu jevu dojde. Někdy se jen sklo opotí, někdy, podle okolností zamrzne. Větráním odstaveného auta na tom moc nezměníte. Mě se jednou za jízdy začalo v podvečer potit sklo. Postil jsem klimatizaci, která obvykle velice rychle sklo vysuší a ono nic, spíše to bylo ještě horší. No a ono bylo sklo orosené zvenku. Pomohly stěrače.
Jo jo taky se mi to stávalo. Poslední roky na zimu do auta nacpu vždy alespoň 2 až 4 pytlíky, které obsahují takovou drt pohlcující vlhkost. Něco jako v mnohem menším bývá u bot. Ty co používám já mají snad půl kila. Večer to hodím na palubku a je tam vždy sucho. A až přestávají fungovat tak je vyměním za jiné co mám nachystané a tyhle dám vysušit do trouby nebo na radiátor.
Jinak jak se tu píše. Vlhko v autě at už natahané botama nebo dovnitř nateklo.
Jo a ještě doporučuju když někam dojíždíte auto nechat vyvětrat. Stáhnout na chvíli okna nebo pustit ventilátor na plno a studený vzduch.
Tomu rozumím, ale jde mi o to, zda dávat přes noc vnitřní cirkulaci nebo venkovní? Vím, že jak nastal podzim, tak jak jsem byl zvyklý přes léto mít puštěný ventilátor, tak jsem jej kvuli teplu měl přepnutý na vnitřní cirkulaci a ono pak na podzim se mi stavalo, že se mi začaly rosit okna ze vnitř během jízdy a to jsem ofukoval i teplým vzduchem a nepomohlo to. Pak jsem se na netu dočet, že musím dát venkovní cirkulaci a ono to pomohlo. Takže teď řeším, zda nechávat přes noc tu venkovní nebo zavírat klapku.
Vnitřní cirkulaci moc nepoužívat. Osobně ji používám, jen když potřebuju rychlý nárůst teploty nebo naopak chlazení a nebo, když vidím, že budu projíždět zakouřeným nebo zaprášeným prostorem. Pokud máte vnitřní cirkulaci zapnutou často, je příčinou zvýšené vlhkosti v interiéru. Při topení to vadí mnohem více než při chlazení. Ventilátor honí teplý vzduch, který je schopen pojmout více vlhkosti v interiéru a vlhkost jen přibývá. Klimatizace má tu výhodu, že vlhkost zkondenzuje na jvýparníku klimatizace a je odvedena v podobě kondenzátu do venkovního prostoru a tím se interiér vysouší. Takže další prevenci je rozumně používat vnitřní cirkulaci. V noci u odstaveného vozidla také nechtě otevřenou cirkulaci.
máš tam vlhkost ! co tady meleš o větrání jetli nemáš nechat otevřený ravřený :D:D:D:D:D víš vůbec jak to funguje? je to uplně jedno protože v autě máš stejně i odvod vzduchu z kabiny který není nijak zaklopený takže to je jedno stejně se ti tam studený vzduch dostane kup si kilovej pytel se solí (mořskou; technickou) a hoď ho dozadu na plato - musíš něčim začít a když to nepomůže tak se teprve ptát.
Sůl ne - koroze! Lepší je rýže v plátěným pytlíku. Nebo silikagel. Noviny. Prostě cokoliv co pohlcuje vlhkost a zároveň neškodí autu. Odvlhčovače s tabletama jsou OK, ale "voda" zůstává v misce = riziko rozlití.
Při dojetí je dobré vyvětrat studeným vzduchem. Cirkulaci na vnitřní okruh nezapínat. Dobře funguje nechat pootevřené okno aby auto větralo (to ale na ulici moc nejde). Dobrá je i "alomatka" na přední sklo. Dvoulitrovka teplé vody je taky dobrá (pokud není velký mráz), horké vody bych se bál, polévám teplou (vlažnou, ca 20 max. 30° ) už roky a žádný problém - případy prasknutí musely mít i jinou příčinu např. pnutí skla kvůli křivé kastli a teplá voda byla jen poslední kapka...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.