Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sviticí kontrolka dobijení Favorit

Od: jakel odpovědí: 13 změna:

Dobrý den chtěl bych se zeptat čím by mohlo bejt že mi svítí kontrolka dobijení . Začala mi svítit při parkování po vypnutí motoru zhasla jenže když jsem přišel k autu kontrolka svitila pomohlo až odpojení akumulátoru po zapojení už nesvítila.při otočení klíčkem se rozsvítí po nastartování svití furt jen při nízkých otáčkách svítí mín až skoro zhasíná ( vyšší otáčky svítí víc ) Mám tam rok starý alternátor po repasi 70 A a nový akumulátor 63 A

Zatím jsem nic neproměřoval mám vybitou baterku v multimetru tak proměřim až koupím .Nenapadá vas něco?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*

1x

Shořela tomu dioda.

 

gumidek*

1x

Poškozený diodový můstek (proražená dioda). Repas byl špatně proveden.

jakel

Jedna dioda má utřepanou nožičku co stim? Přiletovat nebo vyměnit?

martinhajek*
Pokud jsi jí proměřil a je v pořádku, tak přiletovat. Pořádně.
doplněno 26.11.14 11:18: A není ten vývod spíše upálený. Protože pokud ti svítila kontrolka i při vypnutém zapalování, dioda byla proražena (zkratovaná) a ten vývod se mohl proudem upálit. Hlavně pokud tam byl studený spoj a vyvíjelo to teplo.
jakel

Tak po dlouhé době jsem si pořídil nový multimetr, starý odešel. Dioda je špatná. Koupil jsem si tedy ten usměrňovací blok ( origo úplně nejlevnější tedy není ) . Stačí ho jen vyměnit? Nebo co ještě udělat , zkontrolovat? Nechci aby se hned nějaká odpálila. Všem moc Děkuji

gumidek*

Dobře přiletovat, při skládání nepoškodit smalt na vinutí statoru a nejlépe dát nová ložiska SKF. Hlavně neodpojovat akumulátor při běhu motoru a nedávat vybitý akumulátor a trápit auto startováním kabelů. Alternátor by tu baterku chtěl rychle dobít a napětová špička může odpálit nějakou diodu.

Nový můstek stojí pár šušňů. Kupte si nový.

gumidek*

Origo 800 šušňů , ale vyplatí se

 

novada*

0x

co regulátor napětí

 


0x

bud jinej alternátor nebo oprava stávajícího

 


0x

Může to být rozšroubovaný diodový můstek. Matičky jsou po elektrikářsku zajištěné jen barvou a po letech se povolí.

jakel

Bohužel jsem potřeboval s autem jezdit tak jsem tam dal původní alternátor 55 A ten funguje .

Ale chtěl bych tam dát časem zpátky ten 70 A dnes jsem ho zkoušel rozebírat po zkontrolování diodovýho můstku jsem si všiml že jedna matička je povolená ( celkem dost ) ta uprostřed. Je to tedy tím?

Všem děkuju za odpovědi :D .

martinhajek*

Těžko. To by musely být povolené všechny tři.

Jak jsi měřil můstek, doufám že je ti jasné že ho musíš odpojit od statorového vinutí a změřit každou diodu zvlášt.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]