Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,chtěl bych se zeptat,má někdo zkušenosti se startovacím zařízením?Jaké koupit pro menší vůz?Jak často se musí dobíjet pokud se nepoužívá?Díky všem.
Ono je to asi tak - normálně by auto nemělo potřebovat žádné externí startovací zařízení. Pokud jej potřebuje, je něco na autě špatně. Považuji za jednodušší a lepší vyřešit ten problém na autě, než kupovat nějaké externí startovátko. Určitě není na škodu koupit do auta silnější akumulátor, samozřejmě tak velký, aby vešel do držáku. Ale třeba do Felcky jsem dal 72Ah místo původních 44 a bylo to jen ku prospěchu.
U těch startovátek vidím hlavně problém v tom, že je to další akumulátor, který se musí udržovat. Navíc je pomělně malý - typicky něco málo přes 10Ah. Navíc je připojen přes pofiderní kabely a stejně tak pofiderní krokodýly. Takže z něj nedostanete žádný adekvátní proud, který by dokázal otočit motorem v případě problému s akumulátorem vozu.
Když už chcete mít něco v záloze, tak si nechejte udělat slušné startovací kabely - tím nemyslím ty kupované za pár stovek, protože průřez kabelů u nich je parodie. Tím myslím zajít do prodejny, kde se prodávají třeba svářečky a tam si nechat udělat z pořádných vodičů a pořádných svorek něco, co skutečně dokáže převést smysluplné ampéry, které pak dokáží roztočit motor.
Co já mám osobní zkušenost, tak startovací zařízení jsme používali pro nastartování motoru traktoru v krutých mrazech.
Používat startovací zařízení pro automobil je zbytečnost, protože pokud je funkční baterie, tak auto nastartuje.
Spíš než investovat peníze do startovacího zařízení, tak to radši kup novou baterku do tvýho auta s větší kapacitou a nech si zkontrolovat dobíjení.
Když bude hodně mrznout, tam můžeš baterky přehazovat (pokud parkuješ venku) a nebo pokud jezdíš krátké trasy, tak to občas musíš připojit na nabíječku.
A nebo si můžeš natáhnout kabely od baterky třeba do kufru, a tam připojit druhou baterku, kterou budeš skladovat doma v teple.
Zkus víc popsat tvůj problém a určitě někdo bude mít nápad, jak ho vyřešit.
Ahoj. Připojuji se ke kolegům. Pokud je ta baterie jen vytřískaná mizerným dobíjením, tak ji stačí jen donabít. V zimě, nebo při vyšším stáří, není nic divného, tu baterii nabíjet třeba každý týden. Určitě ji to prospěje. Ty nabíjecí strojky jsou asi dobrý pro použití v nějakém větším autoparku. Měli jsme je i na vojně, ale to už byly pořádný svářečky, Stejně jsme ty auta po ránu radši tahali na tyči. Na doma si pořiď pořádnou autonabíječku s řízeným nabíjením.Dají se pořídit za pár korun. Asi kolem 4-5ti stovek. Mám zásuvku v koutě garážového stání a nabíječku v motorovém prostoru. Je jednoduché, si to občas připojit na sít. To bude lepší. Ahoj.
Než nějaké zařízení, tak raději kvalitní startovací kabely s velkým průřezem jádra (žádné VN kabely, co jsou tlusté jak noha, ale uvnitř je 1,5mm2 lanko!) Většinou poznáte, když kouknete krokodýlkům do tlamy. Je tam lankový drát zakrimpován a dle toho lze rozeznat šmejd.
Dále kvalitní nabíječku. I ta z lidlu je dobrá (ne, vážně je dobrá).
A nakonec rezervní akumulátor. Nějakou Vartu Silver nebo Blue dynamic cca 50-60Ah.
Máte tři užitečné věci, které lze multifunkčně používat. Ten startovací krám má gelový akumulátorek 10-12Ah a je tak akorát na dooživení, jinak málampičku a kompresorek úplně k prdu.
Souhlas s ostatními rádci, že je potřeba s autoelektrikářem vůz projít (co kde moc žere či nedobíjí)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.