Nejste přihlášen/a.
Zdravím, jaký máte názor na smysluplnnost, nesmysluplnnost vypínání motoru vozu na křižovatkách. Podle měst je to různé, ale v našem městě (Brno) jsou místy až neuvěřitelně dlouhé červené fáze (i přes 1min), takže prostě stojíte a čučíte. Mj. některé nové vozy mají tento systém zabudovaný a je řidiči k dispozici. Někdy mi připadá to množství emisí ze stojící kolony poměrně nechutné. V Praze je člověk zvyklý asi na ledasco díky hustotě provozu.
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
podle situace (času délky červené)
Míro, jsou křižovatky, kde vypínám motor. Občas zapomenu.
Kdysi jsem četl test z Rakoska, kde měřili a zjistili, že se to vyplatí.
Ale kdo chce uvěří, kdo ne, tak se nic neděje..
Hlavně at máme hezký víkend.
podle situace (času délky červené)
Díky, souhlasím.
doplněno 07.11.14 10:32:Samozřejmě jsou případy, kdy je lepší nechat motor běžet, třeba když je venku zima a motor není ještě zcela zahřátý apod.. Problém je i v zimním období, kdy je za povinnost svícení ikdyž stojíte, tím se Vám při vypnutí motoru pak vybíjí baterie.
Je to otázka do pléna - To, co ušetříte za palivo, dáte časem za startér, zapalovací cívky, svíčky, atd. Podle mě je to hloupost a osobně nefandím ani systému Start-Stop. Hlavně vždy heozí potencionálně to, že už v té křižovatce nenastartujete a to je myslím si velký důvod k tomu, prostě nechat motor běžet.
podle situace (času délky červené)
Ok, smysl dotazu je spíše o zvýšených emisích, kdy ve velkých městech (? je Brno velké) stojí cca 10 vozidel 1minutu a čmoudí. Za hodinu je to odhadem 60X 10 a víc na místě stojících vozidel. Za den je to . . . Samozřejmě, že se opotřebuje startér apod. Pokud mám pocit, že už nenastartuju (př. - baterka KO) tak právě motor nezhasínám. To je jasné.
Brno je velké? No oproti vesnici s jednou křižovatkou ano a hlavně kolem svátků je Brno ucpané, ale jinak? Ne. Je to pár let co přijel do Brna můj otec co žije v Praze a byl překvapen jak rychle projel Brno z jednoho konce na druhý. A emise? Taky k smíchu. Ano jsou, ale když nastartuju a vyvalí se brikety z vejfuku co je lepší když motor brumlá na volnoběh a nebo pořád musím startovat? A kde je ta křižovatka s tak předlouhým intervalem? Mě teda nikdy nenapadlo stopovat interval křižovatek.
podle situace (času délky červené)
Zde je uvedeno hodně nepravd. Brno zjevně neznáte v pracovních dnech a při veletrzích. Když nevíte nic o měření emisí v centru měst, tak nepřispívejte. Prům rychlost vozidla je okolo 24až28km/h. Ovzduší je opravdu ve velmi bídném stavu díky autodopravě. To je veřejně známý údaj. Je to dost problém, který se neřeší.
podle situace (času délky červené)
Těžko říct, ve hře jsou dvě veličiny, spotřeba a elektrika včetně aku no a ještě se to odehrává v čase. Tam kde je kopa křižovatek, provoz, krátké jízdy - nedobité aku.
podle situace (času délky červené)
někde bylo myslím uvedeno, že snad stání na místě spotřebuje stejné množství paliva v čase jako jízda vozem plynule po rovině rychlostí zhruba cca 80 km/h.
To mě přijde moc,v 80 průměrné benzínové auto žere tak kolem 3,5-4l/100km. Na volnoběh při stání mě palubní PC ukazuje 0,8 litru za hodinu. Tak si to přepočítej
Tak takovou spotřebu bych rád viděl. reálně je to v 80 km rychlosti přes pět, při 90 až 100 něco méně.
Nesmíte zas tolik věřit tabulkám Ono je to všechno docela zkreslené, aby to auto mohlo jít do výroby a EU neměla protesty
Vypínám jedině když vím že budu dlouho čekat,třeba na přejezdu nebo pokud se někde něco opravuje a už vím že tam strávím na semaforu několik minut,jinak ne. Na křižovatkách to musí být velmi ucpaný abych vypnul motor,jinak taky ne
Ono co ušetříš na palivu dáš zase za předčasně opotřebený startér,více namáhaný akumulátor a věci související se startováním,nehledě na to že úspora za palivo bude asi v řádu korun
podle situace (času délky červené)
úspora všeho na voze je zanedbatelná. Jde o spíše o smysluplnnou úsporu exalací.
Ponekud odvazne tvrzeni. Bylo by dobre celou myslenku zasadit do sirsiho pohledu. Tedy stoji emise usetrene vypinanim motoru za vetsi opotrebeni a nutnou vyrobu novych (opotrebovanych) soucasti a recyklaci tech starych?
Ja tedy energeticke narocnosti a ekologickou zatez spojenou s temito procesy neznam, ale urcite bych si v teto (slozite) otazce netroufl o necem takovem napsat, ze je to zanedbatelne. Ona i samotna problematika neustaleho zvysovani emisnich norem aut neni uplne jednoducha a primocara...
Tak to tu pročítám a myslím si že každý má tak trochu pravdu, časté startování opotřebovává sočásti vozidla, těch starších určitě, neb na to nabjsou konstruovány atd. A co se týče emisí, je to jistě problém, u větších měst určitě, ale nevzniká těch emisí nejvíce právě při startu motoru? Já si myslím že ano. Já sám mám vozidlo starší a rozhodně neuznávám časté stopování motoru na křižovatce na červenou. Domnívám se že popojíždění v koloně vždy o jedno, či dvě auta, stop motoru, znovu a znovu vytvoří více exhalací, nžli běžící motor na volnoběh. To je můj názor a nemusí to být pravda.
Na tom není co řešit. Myslíte si, že akumulátoru dělají dobře rázy na hraně mechanické únosnosti mřížek? A už jste měnil setrvačník s věncem? U Octavie cca 12000 Kč + práce. Akumulátor cca 2600,- . Odpověď je jasná.
Časté vypínání motoru je naprostý nesmysl. Vemte v úvahu řádové zkrácení životnosti akumulátoru, opotřebení startéru a věnce setrvačníku. Navíc se opotřebovává zvýšenou měrou pracovní plocha válců. Ušetříte koruny, zaplatíte desetitisíce. Dost jednoduchá metematika.
podle situace (času délky červené)
petrgr,
Časté vypínání***prosím definujte slovo časté.
řádové zkrácení životnosti akumulátoru, opotřebení startéru a věnce setrvačníku, ***prosím o kolik se zkrátí životnost baterie? 5,10,15,20%?
Navíc se opotřebovává zvýšenou měrou pracovní plocha válců***prosím, můžete mi toto podrobněji vysvetlit?
Dost jednoduchá metematika.***prosím, můžete doat jednoduché výpočty?
Děkuji
Zdroj: poradte.cz/...
ne
Start motoru je jeho nejhorší režim. Kluzné části bez tlakového mazání, extrémně nízké otáčky. Pokud jde o opotřebení věnce a startéru - bez startování se neopotřebují vůbec. Nabitý akumulátor v režimu udržovacího nabíjení taky vydrží skoro neomezeně.
A pokud jde o exhalace, neměřil jsem to, ale motor v ustáleném volnoběhu spolupracuje s katalyzátorem a dalšími ekovymoženostmi jistě lépe, než při startu.
Mimochodem, kolikrát víc startů předpokládáte? 5x nebo 10x?
asi takhle,ty nový auta co maj start-stop system,tak maj minimun emisí oproti těm starším kouskům co to nemaj a jestli u těhle aut chcete vypínat a zapíat motor tak nejenže neušetříte palivo ale časem odejde starter a zap.modul bude taky dostávat "kouř"díky těmto startum,takže za mě jednoznačně NE
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.