Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mokrá louka -výjezd

Od: david63® odpovědí: 7 změna:

Zdravim

Před pár dny jsem jel autem přes louku a bylo po dešti a mrholilo. Měl jsem problem vyjet louku i když jsem nebyl naložený,bez bahna , nebyla tak strmá (lehce svažitá louka) a jel po vyježděné stopě. Nakonec jsem to vyjel opatrně na jedničku , dvojku nebylo možné použít protože nedokázal jsem se tak rozjet!

Bylo by lepší pneumatiky podfouknout nebo by to nebylo nic platné?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

0x

Záleží na terénu (povrch, stoupání). Někdy je lepší na zpátečku (předohraby) a nebo¨se zadním náhonem na jedničku a ruční brzdou uzavírat diferák za cenu snížení výkonu (prý to u Š120 pomáhalo).

4x4 je nejlepší varianta no a hlavně k úspěšnému rozjetí a jízdě po takovém povrchu rozhodně neplatí, že když budu mít plnej plyn a kolo bude mít točky, že to vyjedu (spíš uklouznu bokem nebo se zahrabu).

doplněno 29.10.14 19:15:

Diesle, já to zkoušel jen na Favoritu a zatím jsem neměl možnost zadohrabů. U rodiné čtyřkolky jde vypnout/připnout jen zadek a předohrab je stále, takže opět neodzkoušeno. Na předohrabu jsem opatrně mačkal nožní brzdu,ale když brzdí i zadní kola, tak to ztratí hrozně moc koní a spíš je to o spojku .

Gumídku na fiatu polském to fungovalo 100%,na citroenu BX (oředohrab,ručka na přední kola!) také,nyní na xantii nezkoušeno,nebyla příležitost! Tím že se TROCHU přibrzdí poháněná náprava ruční brzdou,je to jako uzávěrka diferenciálu,což jsi písnul! Na 105 jsem toto nepotřeboval,s new letními (tenkrát před cca10? roky) jela jako tank,sníh nesníh,i když jsem hrnul spodkem (při vyjíždění s podélného parkingu)

 

albatros498022*

0x

Mám jednu radu, která mi už dostkrát pomohla. Stále vozím sněhové řetězy, fungují bezva i v těchto případech. Vyzkoušej.


až zaprší tak to zkusim s řetězama uvidim jak to pujde :D

 

bambula*

0x

Také záleží co to bylo za plechovku, , přední náhon, neb zadní náhon, osobák, dodávka

 

asd*

0x

Podhustit pomůže dost (zvětší se styčná plocha). Ale dělal bych to jedině v nouzi, když by nebyla jiná možnost, a po zdolání louky bych to hned zase dofouknul.

Lepší jsou zimní gumy, řetězy, s předokolkou to vycouvat, 4-kolka atd.

 

kjanik112*

0x

Ruční brzda fungovala u Š120, ta měla v záběru zadní kola=ruční brzda musí být na nápravě, která má diferenciál. Přední záběr v terénu nedokáže to, co zadní, dnešní auto neprojede tam, kde projela Š120.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]