Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat..já to dělám trochu zvláštním zpsůboem a nevím zda je to dobře či ne...instruktor si toho možná nevšiml..zatím mi to teda nechcíplo...ale dělám to tak, že zmáčknu spojku, zařadím 1.stupeň a pak si dám spojku do záběru a jak ucitím že se to auto jakoby klepe nebo jak to říct, tak tepvre začnu přidavat plyn...může se to takhle dělat?...Protože mě to nějak nevyhovuje tak, že nejdřív si zmáčknu spojku, zařadím 1.stupeň a přidám plyn do těch 1500 -2000 otáček a až pak začnu pomalu pouštět spojku k záběru...a ještě nevím jakto mám řešit na mírném kopečku...dělám to tím 1 způsobem ale většinou to dopadne tak že musím pak přidat hodně plynu a je to nepřijemné když to auto začne řvát ale na druhou stranu aspoň mi to nechcíplo zatím
V praxi si snad nikdo nejprve nenastaví otáčky a pak pouští spojku (alespoň o tom nevím :D), ale na naučení je to dobré..pak to nechcípne než se člověk naučí, kde zabírá spojka. V ideálním případě, až budeš mít se spojkou scvik, budeš si zároveď přidávat plyn tak, jak spojka půjde do záběru.. Je to takový protipohyb plynu a spojky..
Vše je to jen o cviku.. i v tom mírném kopečku.. a dokonce i v prudším.. V podstatě se dá stát na místě v kopečku jen se spojkou v záběru, aniž by musel člověk stát na brzdě.. jen to pro tu spojku není úplně ideální..
Praxí na to přijdeš.. dej si čas
Přidávání plynu a pouštění spojky se většinou dělá současně a plynule, časem získáte pro to cit a naučíte se to bez přemýšlení dělat automaticky, nebojte, to se vyjezdí. Každé auto to má jinak nastavené, takže když to zvládnete v autoškole, stejně tak se to pak musíte naučit (osvojit si) v jiném autě. Raději plynu víc než míň, aby to nechcíplo někde na kolejích nebo v řižovatce. Mezi naftáky a benzíňáky je taky rozdíl. Do kopečku se to taky naučíte, kdy ještě plynovou nohou pouštíte zároveň brzdu a nebo se rozjíždíte přes ruční brzdu. Nebojte, chce to čas a instruktor by vás měl tedy i k těmto návykům vést.
každé auto má jinou spojku - zvyknete si na jednom, druhé bude zcela jiné...
Nafta-benzín - taky rozdíl v motorech - rozjezdu...
Osobně po cca 20ti letech denního řízení jezdím také takto - rozjíždím se bez řevu, meziplynu.. Do kopce to chce trochu přidat - ale je to o citu. Zřejmě poznáte, zda ještě motor kucká a jede nebo že už má před chcípnutím a musíte mírně přidat.. to je velmi dobré pro každého řidiče.. Ony totiž otáčkoměry nejsou všude
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.