Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Loupe se dezén zimní pneu

Od: baloun odpovědí: 7 změna:

Mám zimní pneu, mají 4,5mm dezen, tudiz na jednu zimu dostačující, ale zjistil jsem, ze na nekterých místech se mi loupe dezen(foto), vydrzi to aspon na tuto zimu? Jeste, kolik foukate do zimnich pneu? mam tam 2,1kpa není to málo? (gumy Fulta Montero 2), diky za rady

doplněno 18.10.14 11:17:

rozm. 195/60/15


 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hujer123*

1x

Řekl bych, že to trhání je způsobeno "hrabáním" na povrchu s ostrými kameny. Někdo s tím možná v zimě uvízl na zasněžené štěrkové cestě a výsledkem je vytrhaná guma. To by potvrzoval i fakt, že jsou potrhané jen na předku, pokud je to tedy předohrab.

 


0x

jaké je stáří pneumatik? Hledejte např DOT 22/09

Vypadá to na starý kus, který už není dobrý jezdit. Foukat na 2,1 je tak akorát, pokud zvážím je malá auta foukají na 1,9 a velká na 2,4 (beru podle svých aut)

doplněno 18.10.14 11:46:

Měl jsem pneumatiky, které měly asi 6mm vzorek... a byly staré 10 let, skoro jsem se zabil. Dostal jsem je k autu při koupi - opravdu danajský dar. Od té doby cokoli starší 5let letí, i kdyby to mělo mít plný vzorek.

baloun

DOT 2W3R - takže stare gumy, no nic, jsem z Prahy a ve snehu moc litat nebudu, dostal jsem je k autu tak sem je tam hodil, letnaky jsou rok stare a ty tam davat zpět nebudu :/

Takže 2007? pozor zima není o sněhu, toho moc nemáme, ale hlavně o zimě a vodě a ty staré "ludry" klouzat budou. Je pak problém jen dobrzdit 40km/hod před semaforem, když to ten před vámi na oranžovou zamackne.
baloun

Je to mozne, nicmene nejezdim zase brutalne a hodne predvidam...je fakt ze se mi jeste na mokru po ranu nestalo ze bych nedobrzdil a zatim neklouzou. Vsiml jsem si ze se loupou jen na prednich, takze je maximalne prohodim. Uvidime behem zimy jak se budou chovat na ceste.

Dezen je jety na kontrolni rysku, takze posledni zima a v breznu je vyhazuju

asd*

Zahoď je teď a dej tam zimní. Tohle je tak na dojetí v létě. Pokud to tam necháš - počítej s tim že kloužou VÝRAZNĚ víc než dobré zimní a jezdi podle toho. Největší rozdíl je za mokra a na sněhu/ledu = jenom za sucha můžeš jet podle ostatních aut, jak není sucho tak si musíš nechávat velký odstup, protože pokud dojde na brždění tak bez odstupu jsi v kufru - ze 100 kmh zabrzdíš za vlhka klidně o 30 metrů dál než ten před tebou s lepšíma gumama... K tomu + čas na reakci = než začneš brzdit tak ujedeš 20 metrů = 50 metrů odstup je tak akorát abys vůbec dokázal dobrzdit.

Odrbaný jsou asi od hrabání, pokud je v pořádku kord tak to nevadí... Ale vzorek je do sněhu moc nízký a guma je stará a už tvrdá = klouzat to bude.

Tlak v pneu - záleží na autě. Koukni do návodu, nebo to bývá u víčka nádrže...

 


0x

Těm pověrám o stáří nevěřímale o tomto nechci psát či polemizovat,jen o tlaku!

Každý vůz je homologován na nějakých pneu a s nějakým tlakem a tem by se měl teoreticky dodržovat!I Ale teoreticky kdo jezdí na gumách jaké byli z výroby,respektive je koupí opět?Já osobně ne nebot již nedělají daný typ pneu a pkd ano,tak bude asi 2-3x dražší než jiné stejných rozměrů včetně rychl. ahm.indexů!,navíc mám předepsáno na daném rozměru gum tlak 2,3 předek a 2,1 zadek, při tomto huštění se zdá že auto "plave" jezdím na 2,5 předek a 2,3 zadek ,vše ok!

Jinak to trhání také mohlo způsobit najetí na rozbité sklo,ostré kamínky v zimě atd,nebo stárří a špatné uložení pneušek!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]