Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o rady a doporučení ohledně celoročních pneumatik. Myslíte si, že jsou lepší celoroční nebo letní a zimní zvlášt. Děkuji Karel
Za mě jedině jednu sadu letních a jednu sadu zimních. Nevidím důvod proč si pořizovat univerzální pneumatiky.
Karlíčku kde jezdíte? dle toho se to může odvíjet!
Pokud jen po městě a když je trocha sněhu tak jedete raději hromadnou tak samozřejmě stačí celoroční (Naše legislativa zná jen zimní a letní!)Pkd jezdíte hodně a bez ohledu na počasí a nejen město,tak jsou lepší dvě sady!Nakonec po sjetí zimních pod 4mm se na nich dá dojezdit jedno až tři léta!
Ahoj. Protože mi moje gumy budou končit stejně jako přestárlé vozítko, používám zimní gumy jako takové celoročky. Snad ani ne z nějaké lenosti, ale prostě tu zimu po létě už vydrží. No, ona je vlastně otázka, jestli ten střep vůbec vydrží do té zimy. Spousta lidí jezdí a dojíždí na zimáčích. Dříve jsem ta kola přehazoval.
Celoroční jsou kočkopes - aby se v létě nesjížděly, nemůžou být z měkké směsi = v zimě kloužou. Dále kvůli letnímu provozu mají míň lamel = opět v zimě horší. Tj. v podstatě na všem jsou v nejlepším případě průměrné, výborné nejsou na žádném povrchu.
Ideální jsou dvě sady kol, s vaším nájezdem bych na zimu pořídil nové zimní a v létě dojížděl zimní z poloviny ojeté (vzorek 3 - 5 mm - už jsou krátké lamely = neohýbají se = pneu v létě neplavou jako nové zimní; dále směs je starší tvrdší - celkově se blíží letním pneu; zároveň je vzorek ještě dostatečně vysoký aby nedocházelo k aquaplanningu)
Pokud jedna sada kol, tak zimní a v létě počítat s o něco delší brzdnou dráhou a "plaváním" (lamely jsou dlouhé a ohýbají se, nová směs je měkká), tj. teď pořídit nové zimní, jezdit 2-3 roky a pak pořídit druhou sadu nových zimních a tuhle nechat jako letní. Tj. vzorek 8 - 5 mm zimní, 5 - 3mm letní, 3mm vyhazovat (aquaplanning)
Karlíčku, právně neexistují celoroční pneumatiky. Buď letní, nebo zimní. Vy budete mít zimní, s názvem celoroční. Opravdu takový kočkopes, jak již někteří správně napsali. Spoustu lidí jezdí na dvojích pneumatikách a vyplatí se to.
Asi při 10 tisích ročně bych šel do střídání pneumatik..
Střídání pneumatik jakože 2x ročně přezouvat pneu na ráfku? To je nesmysl, 1. pneu se ničí, 2. spočítejte si cenu za přezouvání a čas strávený vozením do servisu a porovnejte cenu za 4 plechové ráfky. Chce to dvě sady kol nebo jednu sadu zimních.
Ušetříte za dvojí přezouvání ročně. To může být 800-1600 ročně. Stejně tak jako na celoročních, jezdí spousta lidí celý rok na zimních, at už proto, že chtějí zimní dojet, nebo proto, že jsou v zimním rozměru levnější než mají povolen v letním. Když s tím člověk počítá, tak je to úplně jedno. Úsporu(vyšší spotřebu na celoročních) paliva, 90% lidí nepozná, s hlukem od zimního vzorku to samé. Argument o délce brzdné dráhy apod. je stejný TV žvást, jako každý jiný TV žvást. Snad by jste nechtěli, aby výrobci nebo prodejci PNEU přiznali, že vám stačí jedna sada na celý rok. Oni potřebují vyrábět a prodávat. A testy ADAC? Po tom průseru co ADAC měl, se jim taky nedá věřit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.