Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Celoroční pneu

Od: karlicek6 odpovědí: 14 změna:

Dobrý den, prosím o rady a doporučení ohledně celoročních pneumatik. Myslíte si, že jsou lepší celoroční nebo letní a zimní zvlášt. Děkuji Karel

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Za mě jedině jednu sadu letních a jednu sadu zimních. Nevidím důvod proč si pořizovat univerzální pneumatiky.

layborr*

Za mě jedině jednu sadu letních a jednu sadu zimních,

Proč si pořizovat univerzální pneumatiky - tak kdo najede do pár tisíc km za rok tak neuživí 2 sady zimní+letní .

Z hlediska bezpečnosti 2 sady.

 


3x

Karlíčku kde jezdíte? dle toho se to může odvíjet!

Pokud jen po městě a když je trocha sněhu tak jedete raději hromadnou tak samozřejmě stačí celoroční (Naše legislativa zná jen zimní a letní!)Pkd jezdíte hodně a bez ohledu na počasí a nejen město,tak jsou lepší dvě sady!Nakonec po sjetí zimních pod 4mm se na nich dá dojezdit jedno až tři léta!

karlicek6

Děkuji za vaše odpovědi. S autem jezdím denně okolo 10000 km ročně.

 

humbucker*

2x

Ahoj. Protože mi moje gumy budou končit stejně jako přestárlé vozítko, používám zimní gumy jako takové celoročky. Snad ani ne z nějaké lenosti, ale prostě tu zimu po létě už vydrží. No, ona je vlastně otázka, jestli ten střep vůbec vydrží do té zimy. Spousta lidí jezdí a dojíždí na zimáčích. Dříve jsem ta kola přehazoval.

 

wenzel

1x

100% 2 sady. Celoroční nedosahují kvalit zimních pneu v zimě ani letních v létě. Než jezdit celoročně na celoročních, osobně bych jezdil celoročně na zimních.

 

stonek*

0x

Určitě dvě sady, zjednodušeně bych řek že zimní "vynikají" v zimě, letní zase v létě a celoroční v kompromisu.

 

asd*

0x

Celoroční jsou kočkopes - aby se v létě nesjížděly, nemůžou být z měkké směsi = v zimě kloužou. Dále kvůli letnímu provozu mají míň lamel = opět v zimě horší. Tj. v podstatě na všem jsou v nejlepším případě průměrné, výborné nejsou na žádném povrchu.

Ideální jsou dvě sady kol, s vaším nájezdem bych na zimu pořídil nové zimní a v létě dojížděl zimní z poloviny ojeté (vzorek 3 - 5 mm - už jsou krátké lamely = neohýbají se = pneu v létě neplavou jako nové zimní; dále směs je starší tvrdší - celkově se blíží letním pneu; zároveň je vzorek ještě dostatečně vysoký aby nedocházelo k aquaplanningu)

Pokud jedna sada kol, tak zimní a v létě počítat s o něco delší brzdnou dráhou a "plaváním" (lamely jsou dlouhé a ohýbají se, nová směs je měkká), tj. teď pořídit nové zimní, jezdit 2-3 roky a pak pořídit druhou sadu nových zimních a tuhle nechat jako letní. Tj. vzorek 8 - 5 mm zimní, 5 - 3mm letní, 3mm vyhazovat (aquaplanning)

 


0x

Karlíčku, právně neexistují celoroční pneumatiky. Buď letní, nebo zimní. Vy budete mít zimní, s názvem celoroční. Opravdu takový kočkopes, jak již někteří správně napsali. Spoustu lidí jezdí na dvojích pneumatikách a vyplatí se to.

Asi při 10 tisích ročně bych šel do střídání pneumatik..

asd*

Střídání pneumatik jakože 2x ročně přezouvat pneu na ráfku? To je nesmysl, 1. pneu se ničí, 2. spočítejte si cenu za přezouvání a čas strávený vozením do servisu a porovnejte cenu za 4 plechové ráfky. Chce to dvě sady kol nebo jednu sadu zimních.

asd, u mne nikoliv..

pneu neničím, vyvažuji a přezouvám sám. Cena závaží je asi 20 hal za 10gramů..

asd*

A ta práce s tím?

Já zapomněl že většina lidí má svojí zouvačku a vyvažovačku.. A ten zbytek aspoň známého co jim to zadarmo půjčí nebo rovnou celé udělá. Do pneuservisu jezdí jen pár exotů co nemá ani jedno -

 


0x
Záleží na stylu jízdy a na počtu ujetých kilometrů. Pokud jezdíte s minimem brždění a kontrolujete tlak , vydrží pneumatiky cca 70 tisíc km zimní a letní ještě víc. Ujedete-li pak 10 tisíc ročně, nemá vůbec cenu pomýšlet na letní pneu. Nestačíte je ojet dřív, než zestárnou. Celoroční vlastně iž neexistují, takže já jezdím jen na zimákách, (auta Superby) vydrzí mi k 80 tisícům km a mám je na cca 6-7 roků. Když koupíte kvalitní, tak nejsou ani hlučné.

 

jentak*

0x

Ušetříte za dvojí přezouvání ročně. To může být 800-1600 ročně. Stejně tak jako na celoročních, jezdí spousta lidí celý rok na zimních, at už proto, že chtějí zimní dojet, nebo proto, že jsou v zimním rozměru levnější než mají povolen v letním. Když s tím člověk počítá, tak je to úplně jedno. Úsporu(vyšší spotřebu na celoročních) paliva, 90% lidí nepozná, s hlukem od zimního vzorku to samé. Argument o délce brzdné dráhy apod. je stejný TV žvást, jako každý jiný TV žvást. Snad by jste nechtěli, aby výrobci nebo prodejci PNEU přiznali, že vám stačí jedna sada na celý rok. Oni potřebují vyrábět a prodávat. A testy ADAC? Po tom průseru co ADAC měl, se jim taky nedá věřit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]