Nejste přihlášen/a.
Jaký je Váš názor. Běžně se udává na rozvody nájezd kolem sto tisíc km nebo pět roků (dle toho co je dříve).Co ale v případě,že zjistíte že řemen ležel v regálu třeba oněch pět roků- sice je relativně nový ale materiál z něhož je vyroben stárne také i když ne tolik jako když je namontěn v autě a je v provozu!Namontovali byste si jej do autí?
A kde ten regál byl, mám zkušenosti s gumou - pláště/duše...
Pokud to bylo v krabici a ta byla někde v +20 v tmavém skladu až tak bych se nebál, nicméně pokud byla někde kde teplota nebyla stálá a nedejbože byl dopad UV světla tak pak rozhodně ne, světlem to trpí snad nejvíc...
Mno regál,tak dlouho jsem se chystal na výměnu rozvodů po koupi auta,ale protože bylo od fandy značky tak jsem mu důvěřoval že měnil jak udal! šel do stejné značky ale větší model /vlajková loď citroenu-XM/ Rozvodák s kladkami leží (asi 3,5 roku ) v komodě na chodbě v originálních baleních při teplotě (prům asi) 22°C ve tmě!
Spíše ne. Stejně tak sleduji na obalu nemrznoucích kapalin a brzdovek šarži, kdy bylo plněno. Staré pneu bych také nechtěl,byt nové.
Montoval bych jen v případě, pokud jde řemen snadno měnit (třeba u Favorita/Felicie) a nejezdil bych dlouhé trasy (mimo město) nebo v takovém případě bych vozil řemen nový náhradní a vercajk na jeho výměnu, ale to už bych raději ten ojetý nekupoval, když by stál stejně co nový.
A když se jedná o rozvodový řemen, tak bych nemontoval vůbec! Už k vůli případnému přetržení a zničení motoru k vůli zbytečnému šetřílkování.
doplněno 12.10.14 21:12:Pamatuji si, že cca 2 roky zpět jsem narazil na šarži dlouho skladovaných origo čepů TRW na ramena přední nápravy a na gumě CZ nápisy. Po zimě vše rozervané spuchřením a kdybych včas gumky nevyměnil i s tukem, tak KO čepy.
Guma se nejlépe skladuje v zavakuovaném pytlíku
bych vozil řemen nový náhradní a vercajk na jeho výměnu
A na co by ti byl ten náhradní? - To je rozvod, jak prdne tak je vymalováno (pokud nemá třeba Punto 1,2 - u něj se motor nepotká = tam nasadí nový rozvod a jede se dál)
Řekl bych, že to moc hrotíte. Vezměte si, s jakými výkyvy teplot se řemen v praxi musí vypořádat, jaké teplota je pod kapotou při provozu a jaká naopak u odstaveného auta v zimě. Pokud si koupíte nový, myslíte, že dostanete řemen vyrobený minulý týden?
Gumídku,Vaše rady týkající se škůdek jsou na výši ale přehlédnout dotaz na rozvodový řemen?
Jinak pkd bych myslel řemen pohonu pomocných zařízení (altik,hydro čerpadlo)-pkd by mi za jízdy spadl,je vymalováno stejně jako když prdne rozvodový řemen! Alespoň u mého modelu a pár dalších byt s jinší motorizací!Holt nemoc výrobce,řemen spadne díky konstrukci pod rozvody!
Zdravím, v tomto Citroen moc neuvažoval. Navíc bez řemenu nejde posilovač brzd (či strojní brzda), posilovač řízení a navíc auto klesne na dorazy.
Ono to nebude s těma řemenama tak horké.Koupil jsem auto po blbovi,tak jsem raději vyměnil řemen a když jsem ho vyndal tak jsem ho normálně překroutil v rukách a přetrh jsem ho.Paradoxní bylo,že tento řemen normálně běžel v motoru a nepřetrhl se.Prostě když se začnou objevovat příčné trhliny,tak vyměnit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.