Nejste přihlášen/a.
Dobrý den všem, rád bych se zeptal! Chceme s rodinou kupovat nové auto, rozhodujeme se mezi Kia CEED SW 1,4 nebo 1,6 benzín a nebo ještě variantou 1,6 dieslem. Poraďte, kdo máte zkušenost. Co se vyplatí víc? Skoro každý den najedu kolem 100km, ročně - 20000km. Nepotřebuji auto na lítání, ale aby slušně jelo a vydrželo. Vyplatí se přestavba na LPG? A co stojí pravidelné prohlídku u dieslu a benzínu? Je velký rozdíl?
Díky za vaše názory a zkušenosti. Pavel
dobrý den, záleží nejen na tom, zda najedete denně 100km, ale také na tom, zda jsou to delší trasy., nebo celý den popojíždíte a ujedete 50x2 kilometry...naftový motor je rozhodně lepší na deší trasy,při popojížďkách se nikdy řádně neohřeje na provozní teplotu a trpí tím...naftový motor také posykytuje maximální točivý moment a tedy výkon už v nízkých otáčkách, například už od 2.000 otáček /min., benzinový motor například až při 4.000 nebo 5.000 otářkách...co to znamená? U benziňáku častější řazení, při předjíždění časté podřazování, to se projevuje na ekonomice jízdy...vyšší spotřeba...údržba a servis naftového motoru jso o něco dražší, ceny paliv kolísavé...pokud najedete ročně 20 000 tis. km, trasy jsou delěší, a auto si budete chtít nechat, kupte si nafták...cena přestavby na LPG záleží na typu vozidla, na způsobu plnění motoru atd...počítejte v průměru 30 tis. Kč, zaplatí se Vám tedy asi za 2 roky...Auto s brnzinrm bych bral silnější,tedy 1.6
Na tenhle nájezd kilometrů je podle mě lepší benzín - nafták se vyplatí až na více kilometrech.
A je lepší 1,4 nebo 1,6 benzín? nebo to vyjde na stejno? Spotřeba, tah... , možná bude i lepší si to sám projet, že? A máte někdo zkušenost kolik stojí pravidelná garančka? Díky pavel
Jdi do autosalonu a projeď se sám, uvidíš. Osobně už nějakou dobu používám raději auta s motory kolem 1,6 až 1,8 - jsou živější než 1,3 - 1,4 aniž by byla výrazně větší spotřeba.
Navíc pokud je to auto s klimatizací tak větší motory mají větší přebytek výkonu a při zapnuté klimatizaci mají spotřebu podstatně menší než slabé motory.
Pracuji jako automechanik u KIA a osobně vlastním KIA CEED SW 1,6 CVVT benzín.Doporučuji tento motor ,protože je podstatně živější a méně žíznivý oproti 1,4 CVVT.Dobrý je též motor 1,6 CRDI,z těchto tří variant nejlepší,ale je tam vyšší pořizovací cena a dražší servis.U benzínu i u dieslu je servisní interval 20000km,nebo 1 rok.
V poslední době zvažuji též montáž lpg do svého auta i v případě ztráty záruky na motor,přece jenom jezdit za 1,-kč/km,je lepší než za 2,-kč/km.Myslím,že lpg motoru neublíží,když přestavbu dělá někdo,kdo to umí,spíše naopak.
Jenom doufám,že lpg palivo nezdaní,potom by to ztratilo ůplně smysl.
to se mi nezdá, že by se nafta nevylpatila, když najedu 20 000 km ročně! 1l nafty je o 2 kč levnějšínež benzin a spotřeba u dieselu je až o 2l na 100 km menší. Kolega jezdí do práce taky 2x50km a má diesel. Dnes je velkou výhodou čož možná mnozí neví,že lze sjednat ručení dle výkonu motoru a ne jak za středověku dle obsahu. To se pakd á provozovat diesel levně nemyslíte? Ale souhlasím s názorem,že nové kupovat je blbost. tak ty 4 roky staré je ideál. Cena je opravdu pak rozumná a zbyde Vám ještě na případné opravičky.
napíšu to ještě jinak, kupovat nové auto jsou vyhozené peníze,. fyzickým osobám se to nevyplatí, nemají ty peníze z čeho odepisovat, a i když jsou teď ceny relativně příznivé, v poměru k průměrnému platu u nás a ve vyspělejších částech evropy jsou u nás auta pořád silně předražená...když opustíte brany autosalonu a auto zaregistrujete, obratem ztratí několik tisíc na ceně, už jen proto, že je registrováno a není nové...koupil bych si kvalitní auto, tak 2-4 roky staré, tam se s cenou dá dostat i na 50%..
Jezdil jsem s Formanem 6 let na LPG.Je to pohoda jezdit za 1 Kč / kmJediný problém je startování.V létě start je možný i bez použití benzinu,ale v zimě je stejně potřeba benzin na rozjetí.Pořízení LPG agregátu je možné už za 18 tis.do škodovky.Myslím,že se amortizuje už za rok provozu.Firma,kde provedou montáž,zajištuje i každoroční servis.Dnes se montuje nádrž na LPG do prostoru náhradní pneumatiky,což nezabírá užitečný zavazadlový prostor Asi souhlasím s názorem,že kupovat na pracovní jízdy nové auto je přepych.
JABRAKA
já bych koupil v tomto případě jedině naftu. Jestliže jezdíte 2x50 km, je to jasná volba. Já jezdim denně 2x50... mám Corsu 1.5_TD a kombinovanou spotřebu 4,5 l. Ano, dieselové auto má dražší servis, ale je zase méně poruchové, než benzínové ...tedy na delší trasy jasná volba ...
" Ano, dieselové auto má dražší servis, ale je zase méně poruchové, než benzínové "
Jak jsi přišel na tu poruchovost? Takhle obecně bych se to nikdy neodvážil říci.
K otázce:
20tis to ještě neni taková hrozná porce kilometrů, osobně mam raději benzín a bral bych ten, ale pro tazatele by se opravdu vyplatilo zauvažovat o naftě, zvláště pokud jde o ježdění 2x50km/den
mohu jenom souhlasit.Dnes už není pravda ,že benzínové motory jsou poruchovější,než diesly,možná spíše naopak,protože všechny ty ekologické vychytávky jako EGR ventily,filtry pevných částic a podobné srandy dieslům dosti ubírají na spolehlivosti.Taky jsem se dosti rozhodoval,jestli do Ceeda naftu,nebo benzín,nakonec vyhrál benzín,dnes už mám i přestavbu na LPG a zatím absolutní spokojenost.Spotřeba benzínu 7l/100km a u plynu 8l/100km.Cena přestavby na sekvenční vstřikování 28500kč se zárukou na životnost vozidla + bonus 10kč za litr benzinu,což znamená 80kč na 100km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.