Nejste přihlášen/a.
Ahoj, nevíte čím se od sebe liší platy řidičů kamionů na vnitru a na mezinárodce? Myslíte, že řidič na vnitru, když bude jezdit a bude mimo domov stejný čas jako ten mezinárodní, že bude mít menší výplatu, kvůli menším dietám? Díky
Ano, ty se podstatně liší . Viz blog.avizo.cz/... Po Čechách máte 200,- Kč, v zahraničí např. 900,- Kč
doplněno 30.09.14 15:09:denny. Tak to je snad pochopitelné, že mzda v cizině je při srovnatelné práci mnohem vyšší.
Asi to nějak nechápu Jak se nechat zaměstnávat v zahraničí a "podnikat mezinárodky"? Buď jsem zaměstnán nebo podnikám.
Jde o situaci, kdy jezdím třeba ČR-Francie a místo u českého zaměstnavatele, se nechám zaměstnat nějakým francouzským a jezdím (z jeho pohledu Francie-ČR) nebo se tady popisuje jiná situace?
Nebo jde o to, ze podnikám (vlastním kamion) a založím si firmu papírově ve Francii a pořád žiji a vyjízdím z ČR? Pak ale nechápu, jak si můžu účtovat vyšší cenu? Možná tak nějakému francouzskému zákazníkovi, který si myslí, že jsem francouzská firma a nebude tak tlačit na cenu jako u "východoevropského" (českého) přepravce.
Fakt tomu nějak nerozumím.
OK, odfrčí kamionem anglického zaměstnavatele, odjezdí svoji štreku v délce řekněme 7-14 nepřetržitých dní, vrátí se s kamionem do sídla anglické firmy a co pak? Má 3 dny volna, je na ubytovně, znova odjezdí týden, má pak týden volna a ten letí domů?
Přece když odjede do Anglie minibus řidičů, tak neskončí všichni ve stejný čas a nemohou se tedy sejít zpátky do toho minibusu. Jedině, že by tam pokaždé jezdili linkovým autobusem nebo tam lítali na každé řekněme 3 týdny v měsíci. Nebo že by tam jezdili nějakou pravidelnou kamionovou linku, kdy by se dostali zpátky v přesně stanovené časy a mohli se tak sejít do toho minibusu.
Celé mi to zní nějak divně a nechápu přesně, jak to mají zorganizované. Podle mě to musí být to nejhorší dojíždění do práce jaké kdy člověk vymyslel.
Děkuji za objasnění. V podstatě tedy jezdí za prací do ciziny na 3 týdny a pak jsou 1-2 týdny doma.
Stejně mě překvapuje, že jsou schopni se sejít v rozmezí 20 minutna odjezd toho minibusu i s těmi, co jezdí Evropu.
Ještě jestli bych se mohl zeptat - ten minibus je asi nějaký soukromý Transit nebo něco podobného jednoho z nich, který parkují po ty 3 týdny u ubytovny, že ano?
doplněno 01.10.14 19:55:Jsou ti řidiči všichni z okolí České Lípy? Protože si nedovedu představit, že bych někde v CL nechal na 3 týdny zaparkované auto, kterým bych tam přijel a kterých pak také odjel domů (řekněme do Pardubic).
Jsem úplně beze slov nad tím, že nějaký anglický zaměstnavatel zaměstnal najednou 6 českých řidičů, platí jim ubytovnu a ještě pro ně vyhradil minibus. To jim asi musí platit výrazně méně než anglickým řidičům, protože jinak si nedovedu představit, jak se mu to může vyplatit.
Velice zajímavé téma, to musím přiznat. Nečekal jsem takovou velkorysou vstřícnost od nějakého zahraničního zaměstnavatele. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že je tam někde nějaký chyták, který ještě nevyplaval na povrch.
Je jeden z těch, kteří jezdí Evropu nebo je z těch, kteří jezdí vnitrozemí UK?
Ten plat se mi nezdá moc vysoký (asi 16500 GBP za rok včetně diet). Zatím stále hledám nějaký seriozní přehled výdělků pro dálkové řidiče kamionů v UK.
U zahraničních firem se dá vydělat až těch 60 až 70 tisíc Kč/měsíc. Z tohoto důvodu hodně moc našich řidičů šlo pod ně jezdit. A jak se tady někdo ptal, jaký je v tom fígl. Žádný. I když majitel dopravní firmy dopřává řidičům takový "luxus", že jim dá k dispozici tranzit, platí ubytování atd, tak stále ještě je na tom finančně daleko lépe, než kdyby měl platit místním šoferům. Vlastně to samé se děja tady u nás. Je tady velká spousta řidičů ze Slovenska a zemí bývalého SSSR. Ti budou jezdit za 20tisíc včetně diet. Náš řidič by nárokoval třeba 30. Takže volba pro zaměstnavatele je jasná.
doplněno 03.10.14 15:41:denny. To já nemyslela jako kritiku Tvého bratra. I kdyby jezdil za to, co má teď, tak dělá práci, která ho snad baví, pozná jiné kraje, naučí se jazyk. Já být mladý kluk, tak do toho jdu taky. Jenže jsem stará bába . A pro Ty, kteří mi budou chtít napsat, že :" řidič, ten tvrdý chleba má". To vím, problematiku mezinárodní dopravy znám dost dopodrobna.
Pěkné grafy jsou tady (PDF). Je tam vidět, že kamioňáci do zahraničí mají nížší základy, ale nahoní to na dietách. Naproti tomu vnitrozemští (zřejmě ale asi denní řidiči) mají vyšší základy a prakticky minimální diety.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.