Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíly platů řidičů kamionů vnitro vs mezin

Od: tesnost* odpovědí: 17 změna:

Ahoj, nevíte čím se od sebe liší platy řidičů kamionů na vnitru a na mezinárodce? Myslíte, že řidič na vnitru, když bude jezdit a bude mimo domov stejný čas jako ten mezinárodní, že bude mít menší výplatu, kvůli menším dietám? Díky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sebod*

0x

Ano, rozdíl je hlavně v dietách

tesnost*

takže se liší výše diety v čr a v zahraničí?

sebod*

Ano, ty se podstatně liší . Viz blog.avizo.cz/... Po Čechách máte 200,- Kč, v zahraničí např. 900,- Kč

doplněno 30.09.14 15:09:

denny. Tak to je snad pochopitelné, že mzda v cizině je při srovnatelné práci mnohem vyšší.

Přesně tak. Kluci u jedné firmy mají cca stejný plat za stejné hodiny, jen ten, který jezdí okolo komína, má menší diety než ten, co jezdí mezinárodku. Jinak teď mají kluci v módě zaměstnavat se v zahraničí a podnikat mezinárodky-maji za to mnohem víc peněz
doplněno 30.09.14 17:46: No tak se omlouvám za připomenutí nic zlého jsem tím nemyslela. Pokud se někdo rozhoduje, tak aby věděl, že je lepší se nechat zaměstnat v cizině, z téhle práce to jde lehce.
lmgify

Asi to nějak nechápu Jak se nechat zaměstnávat v zahraničí a "podnikat mezinárodky"? Buď jsem zaměstnán nebo podnikám.

Jde o situaci, kdy jezdím třeba ČR-Francie a místo u českého zaměstnavatele, se nechám zaměstnat nějakým francouzským a jezdím (z jeho pohledu Francie-ČR) nebo se tady popisuje jiná situace?

Nebo jde o to, ze podnikám (vlastním kamion) a založím si firmu papírově ve Francii a pořád žiji a vyjízdím z ČR? Pak ale nechápu, jak si můžu účtovat vyšší cenu? Možná tak nějakému francouzskému zákazníkovi, který si myslí, že jsem francouzská firma a nebude tak tlačit na cenu jako u "východoevropského" (českého) přepravce.

Fakt tomu nějak nerozumím.

Omlouvám se za špatně zvolené slovo myslela jsem to tak, jak uvádíte v prvním případě. Místo v ČR se nechám zaměstnat v zahraničí. Kluci to mají tak, ze dojedu svým vozem do města, např Česká lípa, kde na ně čeká minibus, doveze je do Anglie na ubytovnu(tu ale stejně moc nevyužijí) pak zajedou na firmu a odtud každý frčí kamionem, který dostane od zaměstnavatele.
lmgify

OK, odfrčí kamionem anglického zaměstnavatele, odjezdí svoji štreku v délce řekněme 7-14 nepřetržitých dní, vrátí se s kamionem do sídla anglické firmy a co pak? Má 3 dny volna, je na ubytovně, znova odjezdí týden, má pak týden volna a ten letí domů?

Přece když odjede do Anglie minibus řidičů, tak neskončí všichni ve stejný čas a nemohou se tedy sejít zpátky do toho minibusu. Jedině, že by tam pokaždé jezdili linkovým autobusem nebo tam lítali na každé řekněme 3 týdny v měsíci. Nebo že by tam jezdili nějakou pravidelnou kamionovou linku, kdy by se dostali zpátky v přesně stanovené časy a mohli se tak sejít do toho minibusu.

Celé mi to zní nějak divně a nechápu přesně, jak to mají zorganizované. Podle mě to musí být to nejhorší dojíždění do práce jaké kdy člověk vymyslel.

Takhle :bratr a dalších pět šoféru se sejdou v sedm ráno v neděli v České Lípe na place,naloží věci do minibusu a jedou do Anglie. Přijedou do Anglie, na ubytovně, kterou hradí firma, si vyloží pár věcí, pokud chtějí, popřípadě se prospí. Poté jedou na firmu vyzvednout si kamion, dozví se, kam mají jet, dostanou předběžný plán cest atp.nekteri se motaji pouze po Anglii, jiní jezdí různé země. Ti kteří se motaji po Anglii, se na ubytovně zdržují častěji, sprchuji se, a většinou jim to vyjde, aby mohli 24h pauzu točit tam. Ti co jezdí do jiných zemí, ubytovnu tolik nevyužijí, můj bratr si tam například jen zajede dvakrát vyprat. Spí v kamici, koupe se na benzínce. Po třech týdnech se opět sejdou na firmě, už s vyzvednutymi věcmi z ubytovny. Dojezd všech z party vyjde většinou na stejnou dobu, plus minus dvacet minut, jen velmi zřídka se stane, že se někdo zdrží déle, mají to vypocitane. Jinak pokud se jeden kluk někde sekne, a dorazí třeba za dve hodiny, tak se na něj čeká, jinak ostatní jedou minibusem zpět do České Lípy a tomu jednomu zaměstnavatel zaplatí cestu domů. Jsou doma týden až dva, většinou dva.
lmgify

Děkuji za objasnění. V podstatě tedy jezdí za prací do ciziny na 3 týdny a pak jsou 1-2 týdny doma.

Stejně mě překvapuje, že jsou schopni se sejít v rozmezí 20 minutna odjezd toho minibusu i s těmi, co jezdí Evropu.

Ještě jestli bych se mohl zeptat - ten minibus je asi nějaký soukromý Transit nebo něco podobného jednoho z nich, který parkují po ty 3 týdny u ubytovny, že ano?

doplněno 01.10.14 19:55:

Jsou ti řidiči všichni z okolí České Lípy? Protože si nedovedu představit, že bych někde v CL nechal na 3 týdny zaparkované auto, kterým bych tam přijel a kterých pak také odjel domů (řekněme do Pardubic).

Je to munibus který vlastní zamestnavatel. Má v České lipe domluveno a zaplaceno stání, tuším že někde v areálu ČSAD. Po příjezdu do Anglie stojí v areálu firmy. Všichni řidiči jsou z okolí 60km od české lipy, parkují auty v areálu ČSAD, jiné vozi kamarád, rodinný příslušník - vůz pak odvezou domu, jeden jezdí busem do cl. Z Anglie od firmy odjíždí zpět domů v cca v pátek chvilku po půlnoci.
lmgify

Jsem úplně beze slov nad tím, že nějaký anglický zaměstnavatel zaměstnal najednou 6 českých řidičů, platí jim ubytovnu a ještě pro ně vyhradil minibus. To jim asi musí platit výrazně méně než anglickým řidičům, protože jinak si nedovedu představit, jak se mu to může vyplatit.

Velice zajímavé téma, to musím přiznat. Nečekal jsem takovou velkorysou vstřícnost od nějakého zahraničního zaměstnavatele. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že je tam někde nějaký chyták, který ještě nevyplaval na povrch.

Takových firem je víc, například kluci v okolí Brna se schází v Brně atd. Chyták zatím opravdu žádný nevyplaval, chlapi tam pracuji už třeba i pět let. Bratr tam pracuje přes půl roku. Nevím jaký plat mají řidiči tam, bratr má i s dietami kolem 48 000 za kalendářní měsíc.
lmgify

Je jeden z těch, kteří jezdí Evropu nebo je z těch, kteří jezdí vnitrozemí UK?

Ten plat se mi nezdá moc vysoký (asi 16500 GBP za rok včetně diet). Zatím stále hledám nějaký seriozní přehled výdělků pro dálkové řidiče kamionů v UK.

 

sebod*

U zahraničních firem se dá vydělat až těch 60 až 70 tisíc Kč/měsíc. Z tohoto důvodu hodně moc našich řidičů šlo pod ně jezdit. A jak se tady někdo ptal, jaký je v tom fígl. Žádný. I když majitel dopravní firmy dopřává řidičům takový "luxus", že jim dá k dispozici tranzit, platí ubytování atd, tak stále ještě je na tom finančně daleko lépe, než kdyby měl platit místním šoferům. Vlastně to samé se děja tady u nás. Je tady velká spousta řidičů ze Slovenska a zemí bývalého SSSR. Ti budou jezdit za 20tisíc včetně diet. Náš řidič by nárokoval třeba 30. Takže volba pro zaměstnavatele je jasná.

doplněno 03.10.14 15:41:

denny. To já nemyslela jako kritiku Tvého bratra. I kdyby jezdil za to, co má teď, tak dělá práci, která ho snad baví, pozná jiné kraje, naučí se jazyk. Já být mladý kluk, tak do toho jdu taky. Jenže jsem stará bába . A pro Ty, kteří mi budou chtít napsat, že :" řidič, ten tvrdý chleba má". To vím, problematiku mezinárodní dopravy znám dost dopodrobna.

Jezdí Evropu.ano, plat tak vysoký nemá, ale jezdí chvíli, chlapi co jezdí déle, tak se jim to po roce u firmy zvedlo na 75 000.bratrovi to řekl i zaměstnavatel, ze po roce jízdy u jeho firmy se mu plat zvedne na tuto úroveň. Takže zatím má takto málo, ale i to mu zatím stačí
tesnost*

napsala by si prosím více o tom zaměstnání v cizině? Díky

 

lmgify

0x

Pěkné grafy jsou tady (PDF). Je tam vidět, že kamioňáci do zahraničí mají nížší základy, ale nahoní to na dietách. Naproti tomu vnitrozemští (zřejmě ale asi denní řidiči) mají vyšší základy a prakticky minimální diety.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]