Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Fabia

Od: syfrig* odpovědí: 6 změna:

Zdravím Vás tady přátelé,potřebuji informaci,kdy je vhodné po kolika najetých km na Fábii vyměnit rozvod řemen?A kdy je to zralý na novou spojku,brzdy atd.Prostě na co si dát pozor při koupi starší Fábie-děkuji

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hujer123*

2x

Řemen podle motorizace. Brzdy a spojka podle potřeby. Záleží hodně na stylu jízdy. Moje zkušenost - 215 tis km spojka zatím bez problému, kotouče měněny při 200 tis. Zadní pakny asi při 170 tis. Destičky kolem 50 tis při rozsvícení kontrolky, dalo by se ještě něco najet, ale kdo má pořád koukat na ty hlášky na PC.

 

stonek*

2x

U staršího auta bych rozvody udělal hned po koupi preventivně, spojka je hodně závislá na pdmíkách provozu měnil bych až zemře, nic nehrozí, Brzdy myšleno tím spotřebka - kotouče, destčky to je taky různý, ale stav lze online zkontrolovat. Kapalinu bych taky udělal hned (stejně tak olej(e), filtry, vyčistit, [doplnit] klimu). Pozor si dát na všeobecné věci při koupi ojetiny hlavně původ, prověřit zevrubně tecnický stav, odhalit vážné opravy, omlazení a podobný švindly.

 

ondrah*

2x

No já mám zkušenost s fabii...80.000 a začly problémy. V 90.tisic se dělali rozvody. Jinak spojka, převodovka ok. Motor 1.2mpi.

no vidis ja mam fabku 1.4 8v , 185tkm a delam jen udrzbu a veci co starim a ojetim odesli. Jinak pohoda a rozvody i na 1.4 8v a 1.2 maji retez. Ten jsem menil v 160t km nebot delal strasnej kraval , jinak podle skodovky je bezudrzbovy

 


0x
hlavni je motorizace , 1.4 8v a 1.2 htp ma rozvodovy retez. Brzdy a spojka po opotrebeni. Nejde rict kolik km.

 

tycoon*

0x

Oficiálně je u Fabie udávána kontrola rozvodového řemene po 90 tkm, přičemž technik by měl rozhodnout o jeho stavu a pokud je dobrý, tak kontola po dalších 30 tkm. Výměna napinací kladky je udávána po 180 tkm.

V praxi se ale doporučuje výměna komplet rozvodů (v závislosti na motoru tam může být těch řemenů nebo kladek více, navíc je tam ještě vodní pumpa - nejméně součástek má 2.0 MPI a nejvíce jich má 1.4 16V, diesely něco mezi tím) každých 90 tkm nebo 6 let, podle toho, co nastane dřív. I autorizované servisy Škoda vám řeknou, že ta doporučení, co udává Škoda auto, jsou nesmyslná.

1.4 MPI a 1.2 HTP mají řetěz. U 1.4 MPI se to tak po 150-200 tkm vytahá začne to chrastit a je dobré to vyměnit, i když motor to neohrožuje (je to jako u felicií). U 1.2 HTP byly i případy, kdy řetez přeskočil a motor se potkal, případný hluk je potřeba ihned řešit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]