Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
Naskytlo se mi auto které obashuje ve výbavě TEMPOMAT, v autě jsem ještě nejel a nemám s ním zkušenosti...
Jak funguje? Udržuje danou rychlost? Nebo mě nepustí dál? Nebo? A má nějaký negativní vliv na spotřebu? Díky moc
Nevím, jestli jsem fundovaná, spíš laik, snad vám odborník poradí lépe. Jezdila jsem autem s tempomatem v USA. Tam jsou ale dlouhé a široké dálnice. Tempomat se nařídí na určitou rychlost, kterou dodržuje.Jestliže chcete rychlost změnit, musíte změnit nastavení tempomatu, nebo jej vypnout. U nás, kdy neustále se musí rychlost stále měnit, je to zbytečné. Ale dá se zapnou i vypnout, tuším, že u volantu, takže nemusíte mít vůbec obavy. O spotřebu se nestarámjsem ženská
tempomat udržuje konstantntí rychlost vozdila,do kpce i z kpce, když si ale na naší dálnici D-1 nebo D-5 nastavíte rychlost 130km/h, budete muset neustále vybočovatdo do levého rychlého pruhu,protože v pravém jezdí kamiony a pomalejší vozidla...pak budete ale při rychlosoti 130km/h překážet všem, co permenentně porušují dopravní předpisy a jezdí rychleji...průměrný rychlost aut v levém pruhu je dle mého názoru asi 140-145 km,ale větší auta jezdí běžně 160-180...takže budou na Vás blikat a lepit se Vám na zadní kapotu, budete muset neustále uhýbat...samozřejmě do pravého pomalejšího pruhu, mezi kamiony a pomalé dodávky, takže budete muset tempomat neustále vypínat...lepší to bude v noci a brzxy ráno, kdy není tak silný provoz...v zahraničí, kde jsou například 4 jízdní pruhy se můžete zařadit do toho kde jezdí auta asi jako Vy...na dálnici z Hamburku jsem se zařadil do třetího pruhu zprava,vlevo byl ještě jeden, a při rychlosti 170-180km/h to šlo v pohodě...ale záleží na dopravní situaci...Takže tempomat ANO,ale jeho využití není vždy praktické a možné...
V našem autě tempomat máme a je to super. Člověk nemusí pořád korigovat plynem rychlost při každém kopečku. Využívám ho na E35 a dalších I.t. pravidelně, ale čím dál častěji i na silnicích II.třídy. Přes tempomat můžete auto ovládat bez plynového pedálu, ale není to až tak pohodlné. Většinou požadováné rychlosti dosáhnu přes plynový pedál a jen rychlost uložím. Tempomat se automaticky vyřadí sešlápnutím brzdy nebo spojky, v horším případě nepraktickým přepínačem ovládání u volantu (nepoužívám). Tempomat tím, že se snaží udržovat plynulou rychlost šetří pohonné hmoty (ale vše má své limity). Co se týká negativní spotřeby - více udělají zbytečně široké gumy, boxy na střeše a zbytečně rychlé akcelerace s následující rychlou deakcelerací a nepřiměřená rychlost... Další úsporu paliva přináší předvídání a znalost trati, dojezdy do obce na nejvyšší rychlostní stupně (brždění motorem např. 5-6 r.s. - nulová spotřeba paliva). Při plynulé jízdě po rovině nebo pod kopec klidně otáčky 1500 i méně (v obci apod.).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.