Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Renault 1,5 DCI - smrt po 250 tis. km?

Od: redbull® odpovědí: 5 změna:

Máte prosím někdo zkušenost s motorem 1,5 DCI, 74 kW od Renaultu? Máme Scenica z r.2004 s tímto motorem a po necelých 250 tis. km začalo něco klepat v motoru. Podle mechanika je to vůle na ojnici a klice (usoudil podle poslechu). Opravu nedoporučil, prý už se nevyplatí. Mně to přijde dost málo km na to, abych ho poslal do šrotu. O auto bylo pečováno, žádné honění za studena atd.

Stalo se někomu něco podobného? Ví někdo, jak na opravu (popř. tip na opravnu)? Nebo zkusit sehnat jiný motor (za kolik cca a kolik za výměnu)?

Děkuji za názory.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tycoon*

3x

U motorů dCi tyhle spodky motorů docela brzo odcházejí, nejvíce právě u té patnáctistovky. Pokud s tím má mechanik zkušenosti, tak asi určit závadu i ceny opravy správně. V dnešní době se generálky 10letých motorů nevyplatí, kór u dCi, kde vám pár tisíc po generálce může odejít čerpadlo nebo prasknout řemen a jste zase tam, kde jste byl.

Sehnat motor nebude jednoduché. Jednak potřebujete přesně stejný typ motoru (tzn. nemůžete vzít jinou výkonovou verzi atp.) a za druhé funkčních motorů asi nebude na vrakáčích dostatek. A i kdyby jo, tak motor bude stát tak 15 plus práce mechanika taky kolem 15 ... a rizika všech možných závad se nezbavíte.

Nejsnadnější řešení mi přijde prodat to na vrakáč a pokud Scenica dCi r.v. 2004 mermomoci chcete, tak ho za 55 tisíc koupit v bazaru (z toho si snadno odvodíte, že bazary vykupují toto auto odhadem za 35 tisíc, čili oprava vašeho auta má stejnou cenu jako auto). Pokud chcete mít jistotu, trochu si připlatte a za cca 75 tisíc kupte benzínovou verzi.

 


1x

Zkušenost s tímto motorem i Renckem mám, byt ten motor byl v Meganu a Cliu. Proto tvrdím - ta tento motor je 250 tkm velmi dobrý výkon. Nám se ve fabrice všechny až na jeden vysypaly dříve. Pečovat můžete jak chcete, ale prostě Rendl s dCi je auto, kterému je nutno vyhnout se obrovským obloukem.

 

zalezi

0x

Dobrý den, Záleží na více věcech...

Smrt - nemůžete vyměnit třeba celý motor z vrakoviště? zkuste se poptat po ceně a nacenit výměnu motoru...

Vozidlo jste koupili nové? Kde máte záruku najetých 250tis km? Pokud je to dovoz, může být 2-3x více...

Vada materiálu - může být kdekoliv! - kamarád měnil řemenici u rozvodů a ta se po pár stovkách rozletěla - celý motor šel do háje a řešil to pak na reklamaci... uznali mu komplet celou výměnu, zaplatili do puntíku...

 

strygo*

0x

Jeslti se machanik neplete tak určitě bych sehnal novej motor to výjde levněji..

 


Auto koupené jako ojetina v r.2008, km tehdy ověřené dle VIN u Renaultu.

Mechanik auto nastartoval a prý to pozná, už to i opravoval. Opravu jedné ojinice nacenil na 15-20 tis. s tím, že může odejít jiná ojnice za pár km a budeme opět na začátku. Nejlepší by bylo sehnat stejný motor s málo najetými km, ale netuším, jestli je to vůbec reálné a jak se pohybují ceny. Pokud se stejné motory montovaly i později (např. rok 2010), je reálná šance na málo jetý motor narazit. Jinak asi těžko, z roku cca 2004 to bude všechno stejný šrot.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]