Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bylo něco špatně?

Od: humbucker* odpovědí: 9 změna:

Ahoj. Nastíním proublem. Jel jsem v pátek z Matičky naší stověžaté k nám na sever. Po dálnici. Počasí hezké, slunce za zády na západě a na silnici skoro bez provozu. Byl jsem pověřen dopravit 16ti letou stařenku Oktávii i s kámošem domů. Jelo to parádně. Skoro furt 130-140. U letadla s Kofolou jde silnice z kopce a tak jsem ještě před ním vyřadil a nechal to dojíždět v pravém pruhu. Poněvadž provoz lokálně zhoustl. Kámoš se probral a sprdnul mě, že jsem neměl vyřazovat a že jsem to měl nechat jet bez plynu. Dokonce tvrdil, že to pod zaplým kvaltem má menší spotřebu, než na volnoběh. Tak motoristi, co vy na to? Později ještě doplním. Ahoj.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Tak ono je pravda, že bavíme li se o benzínu se vstřikováním, či dieselu novější generace, tak tyto motory při jízdě z kopce bez plynu mají spotřebu rovnu nule. Prostě odstaví vstřikování. Pokud však jedete bez kvaltu, motor musí spotřebovávat tolik paliva, aby se točil na volnoběh - což je okolo litru za hodinu, závisí to na zatížení motoru (klima atd).

Jenže zase auto bez kvaltu dojede setrvačností, takže se zase spotřeba paliva kompenzuje. Takže jsou dva tábory řidičů - jedni šetří tím, že vyřazují, jiní tím že brzdí motorem. Já tvrdím, že je to víceméně putna, nemá cenu se tím zabývat. Sám nevyřazuji, vyhovuje mi spíše mít zařazenou rychlost a tak mít možnost v případě potřeby, nebo nějaké krizovky použít hned výkon motoru.

hujer123*

Hodně záleží na rychlosti. Řídící jednotky obnoví dodávku paliva do motoru při poklesu řekněme pod 40km/h. Pak už je jedno. Ale předpokládáš-li, že budeš muset zastavit, je lepší vyřadit, než to nechat zdechnout, což zvláště u dieselu je chutovka.

V každém případě bych se sprdnout od kamaráda nenechal. Až bude řídit on, at tuhle situaci řeší po svém.

doplněno 10.09.14 00:21:

@humhucker. kamarád to má rozbité. To by mu ukazovalo nulu i když by stál a bafal na volnoběh. Nádrž by mu to sežralo a spotřeba 0?

bruk600*

Přesně tak, se zařazeným kvaltem nic nespotřebovávám, ale brzdím motorem a pokud vyřadím, tak na volnoběh využiju setrvačnost. Proto radím najděte si jiného kamaráda

 

cobrak*

1x

Ahoj. Pokud máš zařazeno a nemáš nohu na plynu, znamená to, že je uzavřen přívod paliva do válců, to znamená, že jedeš "zadarmo." Pokud necháž jen neutrál, máš spotřebu cca 0,7 litru a hodiny (spotřeba v klidu se počítá na hodiny). Když však máš zařazenou rychlost, motor si brzdí. Kamarád má pravdu, ale pokud to nebyl zas tak velký kopec dolů a auto by Ti brzdilo, udělal jsi dobře a kamarád měl v klidu spát dál

 

repkin*

0x

Podle palubního PC v OI (81kW, kombi, facelift, 2001) to má skutečně menší spotřebu když necháš zařazeno a jedeš bez plynu (samozřejmě pouze v případě, že to jde - např. z kopečka popř. na rovince), než když dáš neutrál.

 

tesyk*

0x

Problém se spotřebou je nepodstatný, horší varianta nastane, když vám ten motor chcípne. Přestane fungovat posilovač řízení a po pár sešlápnutí i posilovač brzd, no a potom je to, pro méně zkušené řidiče, trochu fičák.

 

humbucker*

Tak že, doplňuji info. Po chvilce mi kámoš začal předvádět páčkou na stěrače ovládání displaye. A na něm se poněkud potvrdilo, že v každém režimu, to na něm vyhazovalo informaci o okamžité spotřebě. At byl volnoběh, nebo režim bez plynu, spadlo to na 0. Chlapec byl asi dostatečně neprobrán, protože si na sebe, vlastnoručně upletl bič. Jeho vlastní auto, mu popřelo jeho zcestný názor. Nebojte, na mě stále mluví a dělá mi kafe. A své staré auto má taky pořád rád.

doplněno 10.09.14 23:01:

Jo, Cobráku, asi to bude tak nějak podobně. Žádnej kopec není nekonečnej a na dálnici se to nenechává zpomalit na moc malou rychlost. Jsem si i jist, že bych dokázal zvládnout i nějakou tu lapálii, kdyby zhasnul motor. Jen je pro mě přijatelnější na chvíli vyřadit kvalt a nechat motor na chvíli trochu zklidnit. To je tak asi celé. Věci se asi nemají nějak hrotit. Ahoj a díky za příspěvky a názory na věc.

frantisekpetru*
Řekl bych, že to má kamarád "rozbitý". Mám taky O1 (r.1999) a při vyřazení na neutral mi pal. pc nikdy 0 neukazuje.
Jinak souhasím s názorem, že z hlediska ekonomického je to věc individuální a záleží na konkrétní situaci. Já si vyzkoušel dlouhodobě oba způsoby a nedá se říct, že by jeden byl výrazněji úsporný, než druhý.

 


0x

Jsou to jednoduché počty. Rozjedu-li to na 120 a vyhodím kvalt, tak ujedu za hodinu 120 km a spotřebuji na to 0,7 litru nafty. Samozřejmě to nebude najednou, ale postupně. Tak např. při kratší cestě pojedu takto v součtu 20 minut, tak jsem ujel 40 km za 0,23 litru nafty. No, nedělejte to !

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]