Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
v pondeli mam zaverecne zkousky a rad bych se dozvedel nejake uzitecne rady a podobne :D ...pokud vím, tak by mela byt technika a udrzba vozidla uz zrusena ze ano? takze zkouska se sklada jen z testu a praktickych jizd? jak dlouho jste jeli? (ja vim, ze podle zakona by melo byt 30 min.) ...diky za odpovedi, rady, tipy...
Ano technika je zrušená jedná se jen o testy a jízdu ze zákona je 30minut ale záleží na komisaři některý třeba pozná za 20 minut že umíš řídit a nebude tě dele týrat... no hlavě na přechody na semafory na plné čáry a na rychlost něktěří nemají rádi zbytečně pomalou jízdu .. hodně štěstí at to dopadne
Že je technika zrušená bych nepsal se smajlíkem. Taková prdel to není, když stejně většina absolventů sedne do nějaké Fabie a pomalu neví, jak vyměnit kolo, budou jezdit s nefunkční žárovkou ve světle (často brzdovou, protože svítí jen,když někdo další stojí na pedálu a jsou potřeba dva nebo klacek opřený o sedadlo a pedál)...a podobné užitečné základy při užívání auta.
Jízdy s komisařem 30minut, furt koukej do zrcátek (to se jim líbí) a nejezdi přes město 40km/h (zbytečně budeš brzdit provoz a byl jsem svědkem, že i za tohle vykopli studenta).
S tou rychlostí to je jak kde. Já jela docela "svižně", po zkoušce mě instruktorka napomenula, že jsem docela frčela, a komisařka přitakala. Já odvětila, že jsem nechtěla být brzda, aby mě nemusela nabádat ke zvýšení rychlosti. Na to mi řekli, že ve městě tohle NIKDY nedělají. Na okraji města, na dálnici ano, pokud prý už na dálnici (rychlostní) jedou, tak chtějí vidět aspoň 80. Na okraji města mě na první jízdě komisařka taktéž vyzvala, at se trochu rozjedu, ale já se bála, byla tam otevřená branka do dvora a na zahradě pobíhající pes. Pak mi řekla doleva, vzápětí to změnila na doprava, no a někde mezi tím jejím doleva a doprava byla stopka...
Pro zakladatele: jestli jste nebo nejste trochu vyježděný, poznají brzo. Já si zapomněla rozsvítit, objeli jsme pár budov a hned mě směroval zpět k autoškole, ale říkal, že vyježděná jsem hezky. Napomenul mě za blinkr, když se vracím do svého pruhu, nechtěla jsem se s ním hádat, ale do pruhu jsem se vracela u křižovatky, takže jsem nechtěla, aby to vypadalo, jako že na křižovatce budu odbočovat... takže možná i na tohle pozor. Jinak jim jde o to hlavní - rychlost, značky, blinkry. Instruktorka mi xkrát říkala, že když bude opravdu nějaký problém, tak prostě zastavit (nebo hodně zpomalit, co z toho jde v tom místě) a řešit jej, lepší, než zmatkovat. Pokud komisař zadá pokyn jako "jeďte na Prahu" a Vy do toho jízdního pruhu nezvládnete zajet, lze říct "nezvládl jsem to, můžu pokračovat v jízdě tímto pruhem?". To se mi také stalo a prošlo to v pohodě
doplněno 07.09.14 16:27:Ještě doplním, že u nás VŽDY chtějí parkování, pokud to není např. třetí a další jízda, a to jak zepředu, tak zezadu. U mně komisařka chtěla i vědět, jak budu postupovat. Což je strašná sviňárna, líp se blondýně parkuje, než aby to popsala! A to nejsem žádný expert na parkování, ani dnes
Zdravím, já jen bych dodal, pár věcí.
0.) Bod nula. Obhlídka vozidla. Stav pneumatik a jejich tlak, kontrola osvětlení (směrovky, obrysová, potkávací, dálková, zpětná světla a mlhovky. Další věci jako kontrola lékárničky, žárovek a pojistek a další výbavy vozidla dle situace. Vědět co za základní kapaliny se doplňuje. Kontrola dokladů-tedy ŘP nemáte, ale kartičku jízd, osvědčení o registraci vozu a případné pojištění vozidla můžete vyjmenovat.
Někdo bude namítat, že bod nula je blbost, ale komisař může být člověk různý, tak je dobré vědět.
1.) Sednu do auta a ihned se připoutám nebo až potom co si nastavím zrcátka (nutnost alespoň naznačit, že tak činíš, ale co člověk to jiný pohled, tak nastavovat). Můžeme též uvést, že i spolujezdci by měli být před jízdou připoutáni, ale instruktor a komisař mají výjimku ze zákona.
2.) Seřídím si sedačku a volant (při plném opření o sedačku zády musí být zápěstí ruky přesně na věnci volantu, bez naklánění dopředu a ruka nesmí být příliš napnutá v lokti). Noha na pedálech by měla být lehce pokrčená i při jejich plném sešlápnutí.
3.) Volant držíme dle konvence v poloze 3-9 hodin či 2-10 hodin.
4.) Nastartujeme (předtím vyřadit na N a zatáhnout ruční brzdu), startujeme se spojkou (častější a bezpečnější).
5.) Ihned po nastartování zapneme světla.
6.) Další dle instrukcí.
7.) Po dokončení jízdy auto zabezpečit proti pohybu, v případě střídání s dalším žákem u okraje silnice (někdy se tak děje) zapnout varovné světelné zařízení.
P.S.: Halvně klid a sledovat provoz a nejen vepředu, ale i za sebou. Na křižovatkách a v obtížnějších situacích by řidič měl kontrolovat prostor i skrze boční prosklení, rychle se ohlédnout a natočit hlavu (důležité zejména motorkářů).
Pozor na parkování, couvání a případný příkaz pro jízdu do zákazu, musíš reagovat. Stejně se může za jízdy zeptat na význam značek.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.