Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
potřebuji koupit nové(myšleno mírně ojeté) auto a jelikož se v dnešních moderních motorech moc neorientuji a nevyznám (doby, kdy se používaly vesměs blbuvzdorné diesly bez turba a filrtu DPF a bezturbové "nezničitelné" benzíny jsou pomalu pryč), potřeboval bych nějaý tip či radu , na co se zaměřit a čemu se vyhnout.
Auto bych radši větší, do kterého by se vešla 2 jízdní kola a ve k terém by se nechalo i příležitostně vyspat.Jsem z menšího města, takže dlouhých tras s konstantním zatížením moc nenajedu, vyjma pár víletů ročně,takže spíše více kratších popojížděk.
Vzhledem k použití auta je předpoklad spíše pro benzínový motor, ale při dnešních cenách za pohonné hmoty bych rád jezdil na LPG jako u předešlého auta, "bohužel" dnešní moderní benzínové motory pracují s LPG již trochu jinak(nejdou přepnout ihned po nastartování na LPG-přepínají se sami až po zahřátí na cca 40 st. cels.=např. kratší dojíždění do práce v zimě by znamenalo jezdit skoro výhradně na benzín!, navíc jsem zaznamenal i případy, kdy se musí vstřikovat v určitých intervalech s plynem i benzín, na ochlazení vstřiků), takže ten plyn spolu s potřebou revizních prohlídek a nutné výměny LPG nádrže po tuším 10ti letech trošku potrádá smysl.
Navíc jsou motory vysloveně pro LPG nevhodné a je těžké se v tom orientovat.Turbo benzíny zas nejsou tak úsporné, jak se píše, navíc vzhledem k poměru malý obsah/velký výkon , je jasné, že nebudou mít spolehlivost ani životnost motorů bez turba.
Lákalo by mě něco v naftě, ale tam je to s tou spolehlivostí a náchylností na vesměs kratší popojíždění ještě horší, vyjma snad traktorového SD-íčka.
Připadal by v úvahu nějaký byt turbodiesel, který je spolehlivý a osvědčený i na městský provoz a nesplňoval by EURO 5-ku, aby neměl fitr pevných částic DPF a nejlépe i dvouhmotný setrvačník?
Napadá mě např. Fiat Qubo, či Fiorino, který je úporný, bez dvojhmoty, akorát nevím, jak jsou na tom tyto motory se spolehlivostí a zda mají DPF filtry.
Vím, že je dnes těžké kupovat ojeté auto(i když u koupě nového auta není situace z mého pohledu a výběru o nic snažší), protože buď se člověk musí smířit s tím, že bude mít starší bytelnější ojetinu s větším nájezdem s nějakým bezturbovým, nejlépe osvědčeným atmosférovým benz. motorem , nebo půjde do novější ojetiny s novější, mnohdy poruchovější a složitější technikou...
Připadalo by tedy v úvahu nějaké "bezproblémové" auto s nekomplikovanou technikou a motorem, který by buď jezdil úsporně(benzín, či nafta) a nebo šel bez problémů předělat na LPG.
Děkuji za tipy a názory.
Pěkný den, co se týče rozhodnutí nafta vs. benzín, tak na to by bylo potřeba vědět ještě více informací, jako je přesný profil trasy či roční nájezd km...dále na konkrétním voze rozhoduje Váš rozpočet, jinak se nakupuje za 100tis a jinak se vybírá za 300tis Kč...co se týče Caddy a verze 1,6i, tak jeho 75kW není zrovna trhačem asfaltu...docela se zapotí i v kopcích...ale pokud nejste žádný závodník, a chcete jezdit totálně vklidu, nikam se nehnat a ani extrémně nepředjíždět, měl by určitě stačit...na rozpočtu už se dá potom více hledat...podobné vozy jako Caddy je například Berlingo, jeho 1,6i má již 88kW, což je daleko zajímavější, samozřejmě je ještě více vozů, ale to by jsme si tady mohli psát do večera jak jsem psal, chce to prostě více informací, pokud by jste chtěl, nechte zde na sebe kontakt, nebo napište nám email, který věřím že případně najdete určitě Vám můžeme s výběrem hodně pomoct, tak jak už většině lidí kolem...
zdravím,
Rozpočet max 250 tis, ale nebráním se ani koupě staršího zachovalého auta za mnohem méně,spíše to preferuji.
Způsob používání jsem psal, o tom že 1.6 není "trhačem asfaltu" též.Roční nájezd do 20tis. km.
Auta jako Berlingo,Partner či Kangoo jsem taktéž zvažoval, ale oproti VW Caddy bych řekl nejsou tak kvalitně postaveny, navíc tam bývají údajně problémy s elektrikou...
Jste autobazar, či dovozce?
díky
Nejsme ani jedno, specializujeme se na asistenci při výběru ojetého vozu a následné jeho prověření...ale nechci tady dávat odkaz, abych nedělal reklamu...
Auta jako Berlingo,Partner či Kangoo jsem taktéž zvažoval, ale oproti VW Caddy bych řekl nejsou tak kvalitně postaveny,
Je to Váš názor, neberu Vám ho. Na Kangoo se shodneme, to je prostě Rencek, od toho pryč. Ale Berlingo i Partner koupíte za uvedenou částku jistě novější a v lepším stavu, než Volkswagena. Ty jsou prostě jakožto ,,koncern´´ předraženy. Já jsem s Partnerem nalítal spousty tisíc km a můžu jen chválit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.