Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dopravní značky - jak stíhat všechny?

Od: tesnost* odpovědí: 22 změna:

Ahoj, mám možná zvláštní dotaz, máte nějaký tip, jak při jízdě autem, třeba po městě stíhat sledovat všechny dopravní značky a zapamatovat si je, když jich je tolik?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

U nás (v Česku) jde alibismus tak daleko, že za chvíli budeme mít i značku na to, že dalších deset metrů žádná značka nebude. Řizením se živím v podstatě skoro celý život a stále se jen divím, na co všechno je možné neustále upozorňovat.

Pozor zatáčka, hrbol nebo příčná stružka, zúžená vozovka, světelný semafor, směr objíždění, práce na silnici, padající kamení atd. atd. Neskutečné množství naprosto zbytečných značek. Tyto "lesy" dopravních značek mají jediný efekt, řidič je přestává vnímat a snadno pak přehlédne značku důležitou. Předpokládám, že řidič má oči a tak snad zatáčku vidí. Značka nerovnost vozovky (kozy) je dnes u jakékoliv praskliny na vozovce, takže začíná být ignorována. Mnohdy ani nerovnost nepocítíte, ale když je pak skutečně potřeba, řidič tomu již pozornost nevěnuje. Značka je velmi často doplněna nesmyslně dodatkovou tabulkou o délce např. 3 km. Jak tomu rozumět , když ve výkladu dopravních značek je jasně uvedeno, že tato dopravní značka označuje JEDNU nerovnost. V úseku tří kilometrů očekávej jednu díru nebo před tebou je jedna tříkilometrová díra?

Ano máte pravdu, dopravních značek je obrovské množství a přitom by jich stačilo tak desetkrát méně.

Myslím si, že postupem doby si vypěstujete schopnost vnímat pouze důležité značky informující o přednosti či povinnosti dát přednost nebo přechody a kraviny typu "chodci přejděte na protější chodník" prostě vnímat nebudete. Rovněž tak zákaz zastavení, či stání nevnímám dokud neuvažuji o zastavení.

trtr

Zdravím, značek je hodně a kdo viděl vždy všechny, tak je borec. Některé značky jsou skoro zarostlé, některé vypadají jak z minulého režimu. Třeba v USA mají značek méně, ale policie častěji střílí. ,

tesnost*

Opicak a trtr to popsali úplně dokonale, další problém je, že do těch dopravních značek ve městech jsou vmíchány cedule s reklamami, kde je který obchod atd. Když se to shrne, je to prostě zmatek na nějakých místech.

Souhlas. Dopravních značek je na některých místech skutečně moc.

gumid

U nás to znamená 3km minové pole

V Rakousku jen mírný hopík (zvlnění)

 

ladinpraha*

2x

Značky tu nejsou od toho, abychom si je pamatovali, ale od toho, abychom reagovali na ty, které reakci vyžadují nebo nám dávají pro nás v tu chvíli potřebnou informaci.

 


1x

Toto je skutečně zvláštní dotaz. Pokud jste držitelem ŘP tak je ještě zvláštnější a doporučoval bych důkladně zvážit, jestli vůbec sedat za volant, pokud značky nestíháte. Přehlédnutí např. stopky může být fatální.

Pokud ŘP nevlastníte, tak vězte, že při jízdě městem nesleduji všechny dopravní značky, ale jen ty, které se mě týkají. Nepřipadá mi to až tolik složité.

trtr

Zdravím, asi tak jak praví kolega. Když jedu někde kde to neznám, tak sleduji především značky na přednost, zákazy a příkazy. Informativní značky jsou až ve druhé skupině, ostatně z důvodu hustoty se ve městě jezdí většinou 50km/h max.

Pokud by se stalo, že někdo nepostřehne jaká byla značka omezení rychlosti, tak zpomalit a sleduvovat provoz a snažit se splynout s davem a příště více ostražitosti. Pokud se stane, že někdo vlétne do křižovatky a neví jestli má přednost, tak buď koukne do zrcátka a dle tvaru značky zjistí na čem je (asi z tohoto důvodu mají různé tvary n-úhelník,čtverec a trojúhelník,...) a nebo se chová tak, že přednost nemá a jede poslední. Lepší být poslední, než-li mrtvý či někoho zranit.

Pokud ovšem člověk netelefonuje, neladí rádio, nekecá nadměrně se spolucestujícími, nejí či nepije, tak není důvod proč nestíhat.

 

ronyx*

1x

Zdravím,
vůbec vám, co dnes teprve jezdit začínáte, nezávidím. Ty, už výše předřečníky zmíněné, "lesy" značek, jsou doslova neštěstí. A stále těch značek přibývá. Všímám si toho hlavně na jedné cca 10km trase mezi městy, kterou jezdím poměrně často. Celé roky na tom úseku bylo doslova pár značek - konec jedné obce a o cca 3km začátek obce druhé, jedna 40 přes most a jedna plná, asi 50m dlouhá čára před horizontem. A stačilo to. Během posledních cca 2 let stam silničáři vyřádili - před každou sebemírnější zatáčkou (ve městě) je plná čára a značka, na trase přibylo asi 5 nových přechodů pro chodce samozřejmě doprovázených příslušnou značkou a plnou čárou a zákazem předjíždění. Značky konec a začátek obce posunuty jednom případě asi o 100m mezi obce, pak byl úsek, kde se dalo jet bez omezení cca 300m - dnes je tam 60 a pak 40. Pak je dlouhá rovinka snad 2km. Nikdy tam nebylo omezení. Dnes je tam 60, protože tam je výjezd z firmy a o kus dál benzinka a odbočovací pruhy a malůvky na silnici. A tak by se dalo pokračovat celou trasu. Doslova na mrtvici. Když má člověk smůlu a chytí v jednom městě před sebe traktor jedoucí 30, tak bez porušení předpisů ho nemá šanci předjet a pojede za ním celých 10km.
Není to zas tak dávno, co byla veliká kampaň na redukci značek - policie vyzývala lidi, aby dávali tipy, kde jsou značka zbytečné a že se bude množství značek redukovat, protože je přeznačkovano. Ale soukromý byznys firem dělajících dopravní značení asi jen kvete - značek místo aby ubývalo, tak jich přibývá.
Za roky strávené na silnicích sem se naučil značky vnímat tak nějak podvědomě. Naučil jsem se jezdit tzv. na oči a na cit a kdyby mne někdo chtěl zkoušet ze značek na nějaké trase, tak asi shořím jako papír. Nepamatuju si je, protože je tak nějak sleduju jen mimochodem. Jediné značky, o které se zajímám a které vždycky hledám, jsou značky upravující přednost. Ostatní beru tak nějak jako doporučující či informační - pokud si jich vůbec všimnu. Kromě značek upravujících přednost přehlédnutí jakékoli jiné nemá fatální následky.

Mám zkušenost s tím upozorňováním na zbytečné dopravní značky. Když jedete z obce Police Žandov směrem do Žandova, tak za místní cedulí konec obce uvidíte značku "Křižovatka", pod níž je dodatková tabulka s vyznačením hlavní silnice a tvaru křižovatky. Čekáte tedy křižovatku s vedlejší silnicí připojující se zprava a když se doprava podíváte, tak vídíte vjezd do lomu uzavřený ocelovými vraty s visacím zámkem a drátěným pletivem, před nimiž stojí značka "STUJ - dej přednost".

Podle mého názoru tato značka úplně zbytečně zaměstnává mysl řidičů zde projíždějících. Jedná se totiž o výjezd na místo ležící mimo silnici. Pokud z tohoto místa někdo vjíždí na silnici, tak musí ze zákona dát přednost všem vozidlům v obou směrech jedoucím po hlavní silnici. Tak jsem napsal na Policii ČR - dopravní inspektorát v Liberci, aby se zasadili o odstranění této značky. Odpověděli mi, že věc prošetřili a že buď značku odstraní nebo jí ponechají :o)) Už je to asi 8. měsíc a značka tam stále je !

 

buss

1x

Správná otázka, to je dotaz pro psychologa (lépe dopravního), kolik jsme schopni si jich zapamatovat při určité rychlosti a pak kdo to schvaluje. Jsme schopni sledovat jen určitý počet, ne tak si ještě vybírat. Toto se říkalo už dávno tomu a pořád jich ovšem přibývá, včetně ne dopravních. Co na to naše normy ...
novinky.cz/... a další

 

tomibender*

0x

Ahoj, skutku zajímavá otázka, ale budiž.

Všímám si zanček jen tich, které se mi týkají, obecně důležité jsou značky červené, ale ne všechny. U mostu jsou značky omezující hmotnost, ale jelikož mám osobák, nesleduji je.

Pokud nikam neodbočuji, nekoukám po zákazu odbočení.

A naopak, hledám ty, které se mi týkají.

Někam jedu? Koukám po směrovkách.

Přijíždím ke křižovatce? Koukám po značce upravující přednost. Za chvíli se vám to dostane pod kůži tak, že už to ani nebudete vnímat. Při 50 není problém stíhat většinu značení a mimo obec tolik značek není. Ale to nemění nic na tom, že je tu obecně přeznačkováno.

 


0x

kaj to neznam tak hlavne krizovatky , zda mam ja prednost nebo davam prednost , to je nejdulezitejsi , jinak casem stihas vse , rychlost zas je dulezita u policajtu , to ze jsi nestihl , ze tam je pade a jel jsi 70ti te nezachrani od pokuty. Tech znacek stejne zas tolik neni a pokud nebudes nekde parkovat a jen projizdis tak znacky parkoviste a informativni neresis.

 

ujendys*

0x

zvláštní dotaz,doporučuju vám nesedat za volant

 


0x

Neni dulezite si je zapamatovat, staci na ne reagovat a jen na ty co se Te tykaj.

 


0x

Měla jsem s tím v autoškole stejný problém. Tam to ale asi bylo dáno tím, že instruktorka mě na ně doooost dlouho upozorňovala, protože mě hodně sil stálo vůbec auto ovládat a zároveň sledovat vozovku, popř. co kde jede a kdo má přednost. Jakmile jsem sedla za volant sama, tak bylo po problému.

 

humbucker*

0x

Ahoj. Zajímavé téma. Tak se taky připojím. Značky si nemusím nějak pamatovat. Ani je nemusím nějak důležitě a složitě zkoumat. Vím co která znamená a tak je jen jak si registruju a podle toho se řídím. Taky se mi párkrát stalo, že jsem nějak minul důležitou značku v mém směru. Pak stačí jen zpomalit, podívat se na tvar značek před křižovatkou z jiných směrů, případně ve svém zpětném zrcátku. Někdy se stane, že značku zakryje stojící, nebo jedoucí auto. To pak většinou stačí používat mozek a slušné vychování. Pověz nám tazateli, proč by jsi si měl pamatovat, všechny značky, které po cestě mineš?

tesnost*

Nemylím, že bych si je měl pamatovat všechny na celé trase, ale občas se najdou místa, kde jsou třeba 4 možná i více značek hned za sebou, a když je jen přelítnu očima tak po chvíli nevím co tam vše bylo za ty značky.Dík

 

Jestliže si nepamatuje 4 značky po dobu 10-30vteřin, tak se musíte učit nadále rozpoznávat důležit a nedůležité..nevšímejte si reklam a hlídejte zákazové a příkazové značky.. pak i ty ostattní..

Milane, to není moc dobrá rada ! Všechny dopravní značky jsou důležité a přehlédnutí kterékoliv může mít fatální následky.

Musíme však jako řidiči bojovat za minimalizaci jejich počtu, protože některé jsou instalovány diletantsky nebo i zbytečně.

Tondo, když ze začátku nebude sledovat značku, pozor zatáčka, příčný práh... tak to nemůže mít fatální následky.

Do zatáčky vlítne jen hlupák, a není potřeba k tomu značku..

Je přeznačkováno, souhlasím, ale to my vyžadujeme..

 


0x

koukám, že je tu chytrejch a suverénních lidí...; tazateli se nedivím, pointa je totiž v tom, že řízení je šílenej vopruz, kdy se musíte pořád koncentrovat na všechno, co souvisí s řízením, mimo jiné na značky;
rada asi je vyselektovat si ty nejdůležitější značky, a to i například tak, že si je člověk i sám nazpamět kreslí - prostě, aby si je dobře zafixoval, takže například kromě stopky a přednosti, co jsou dost nápadný, hlavně příkazy ke směru jízdy, hlavní, konec hlavní a nákresy křižovatek! (a automaticky ´nazpamět´se naučit, co který nákres znamená z hlediska přednosti), např. i přednost protijedoucích a přednost před protijedoucími, povolená rychlost, zákaz odbočení a tak podobně; a tyhle značky ´I.kategorie´ by pak měl člověk registrovat nějak bezpečnějc

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]