Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vadná kontrolka neutrálu u Jawa 350 typ 639

Od: fpartl odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

mám další dotaz. Dnes jsem přijel z práce domů a při vjezdu do garáže jsem si všiml, že nesvítí kontrolka neutrálu. Sundal jsem tedy přední kryt, vyndal žárovku, ale byla naprosto zdravá. Zkusil jsem ji prohodit s dobíjením a v pohodě svítí. Samotná žárovka přiložená rovnou na kontakty taky nesvítí. Prostříknul jsem to kontaktolem, vyčistil kontakty a dal zase dohromady (To podle mě nemá vůbec žádný vliv v mém případě). A ono to fungovalo! Naprosto bez problémů. Byl jsem z toho celkem štastý, ale když už jsem dal kryt zpátky, uklidil nářadí a nandal sedačku, chtěl jsem si už jenom tak zatočit s motorem. Zapnul jsem klíček a kontrolka neutrálu krásně svítila. Až když jsem se ji snažil nakopnout, tak jsem zjistil, že mám zařazeno. Kontrolka tedy prostě svítí furt a já nevím proč. Ani nevím, jak ta motorka vůbec pozná, že je neutrál. Jestli je v převodovce nějaký spínač a ten by byl špatný. Prostě to nejdřív nesvítilo, pak to jeden start svítilo a další start už to svítí neustále. Děkuji za rady.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jmhad*

2x

ernie radí dobře,ale k jezdění kontrolku neutrálu vůbec nepotřebuješ.Ta není spojena s žádnou řídící jednotkou či nějakým ovládáním. Za čes dostaneš do nohy cit a velký neutrál mezi 1 a 2 či malý mezi 3 a 4 poznáš.

fpartl

Po těch 3000 km co už na ní mám nalítáno mám cit docela dobrý. Vlastně tu kontrolku opravdu vůbec nepotřebuju. Neutrál mezi 3 a 4 použíbám běžně, ale štve mě to. Sundám pravý kryt motoru, najdu to čidlo, vyčistím to tam. Popřípadě zkontroluji kabel. Můžu to čidlo nějak vyndat? Představuju si, že se snad nechá normálně vytočit, ne? Že bych kdyžtak koupil nové, jestli je tohle už vyběhané.

fpartl

A teď jsem si ještě všiml, že když mám zařazeno, tak čím víc vytočím motor, tak kontrolka začnej jakoby pohasínat. Spíš než pohasínat, začne malinko poblikávat. Napadá mě, že je to někde ukostřené a vybrace motoru ten spoj přerušují. Asi je to blbost.

fpartl

Tak jsem zase sundal přední kryt, vyndal žárovky, odpojil, vyčistil a zase připojil. Pak jsem sundal pedál brzdy, kryt motoru a zjisitl jsem, že v místě pod řetězem jel loužička oleje a ještě nějaký bordel. Podle těch vybrání na dosedacích plochách krytu usuzuji, že je to normální a ta vybrání jsou tam, aby měl ten olej s bordelem kudy odtékat. Myslím, že ten olej bude od řetězu a ne z převodovky. Pro jistotu jsem ale ještě zkontroloval hladinu oleje a v pohodě teče. Tak nevím. Každopápně tentokrál jsem to složil a už to svítí normálně. Jsem zvědavý, jak dlouho to tak vydrží. Zítra chci vyměnit manžety řetězu a čep kyvné vydlice. Tak snad se to povede.

Jo, je možné, že to zkratoval ten bordel-v tom olejnatém brajglu jsou samozřejmě mikroskopické pilinky atd...Možná trošku i prosakuje gufeto hřídele pastorku řetězu, proto ta loužička, ale to je normální. To čidlo jde vymontovat. I když vlastně zkratováním by kontrolka měla svítit, čidlo je vlastně při neutrálu uzemněno o ten výstupek kulisy. No hlavně že to fachčí...

fpartl

Teď jsem se byl projet a úplně nejlepší to není. Na volnoběh nebo prostě když motorka není pod parou, tak je kontrolka normálně zhaslá nebo svítí podle očekávání, ale když jde motorka do tahu, tak zase začne poblikávat. Asi to bude z toho bordelu. Musím vyměnit manžety řetězu a při tom bych mohl vymontovat i to čidlo. Spíš si myslím, že mám někde špatný kebel a zemní se mi to o rám, nebo tak.

On může být taky uvolněný ten zahnutý plech na té kulise, který kontaktuje při neutrálu čidlo. Je tam jen prostrčen dírama a z druhé strany roztlučenej podobně jako nýt. Takže jestli je uvolněn, tak nedoléhá pořádně na čidlo a když roztočíš motor, tak se vlivem sil (tlakem oleje vlivem větším roztočením hřídelí) může s čidlem kontaktovat správně...

fpartl

Počkat. To nedává smysl, ne? Když roztočím motor, tak právě kontrolka začne poblikávat. Je pravda, že se mi zdá, že když povolím plyn, aby motor brzdil, tak kontrolka pohasne nebo úplně zhasne. Když pak potom zase začnu točit, tak začne malinko poblikávat. Pokud by to opravdu bylo tohle, tak se musí kvůli opravě půlit motor? Může to tam udělat nějaký bordel, když s tím budu jezdit dál? Aby se to třeba neuvolnilo úplně a nezničilo půl převodovky.

Na neutrál svítí a při roztočení motoru začne blikat? No tak to taky může být tím volným plíškem. Motor se rozvibruje a otřesy se přenášejí i na kulisu a uvolněný plech kontaktu neutrálu. Ale než se rozpůlí motor, je potřeba samozřejmě vyloučit jiné závady (zkraty, nečistoty...) Rozpůlení motoru není tak složité, jen si sežeň informace. Za mého mládí ještě nebyl internet, tak jsem pátral po knihovnách

Ten plíšek zcela jistě nevypadne, jen může být malinko volný, ale to stačí k tomu, aby to nekontaktovalo...Ta kulisa je z trvrdého kovu, to nejde ani provrtat.

 


1x

Kdysi jsem Jawu měl a i rozdělanej motor. V převodovce je kulisa řazení a na ní je výstupek, který se při řazení neutrálu zkontaktuje s čidlem, ke kterému je připojena žárovka. Čidlo je plastové, zašroubované zvenčí převodovky, od kterého vede drát. Zkontroluj kabel od toho čidla anebo čistotu kolem něj po sundání pravého krytu motoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]