Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem, s přítelkyní probíráme nové auto. Oba jsme pro to, abychom auto pořídili co nejdříve, protože 206ka pomalu, ale jistě znatelně chátrá. Oba se akorát rozcházíme v tom, kolik do toho investovat. Chápu, že co nejméně, ale podle ceny se rozhoduje při nákupu prvního auta, ne rodinného, které má být úsporné, bezpečné a prostorné. Přítelkyně navrhla něco kolem 100 tisíc. Ale osobní, rodinná auta za 100 tisíc mají obvykle najeto přes 150 tis. km a jejich životnost se zkracuje na úplné minimum. Já jsem zase pro investici do nového auta, protože odpadají starosti a náklady spojené se starším autem. Přítelkyně bohužel vidí jen vyšší pořizovací cenu, ale nevidí ty náklady, které můžou přijtí - a přijdou - v průběhu používaní auta a ještě jedna věc. Většina aut, které se do těch 100 tisíc vešla, jsou diesely, tam kort po tolika najetých kilometrech můžou být roční náklady až v desítkách tisíc. Proto mě zajímá, jaký pohled na to máte vy a podle čeho se rozhodovat.
Ročně najezdíme 25-30 tis. km, čekáme dítě a já jsem konkrétně pro pořízení Škody Rapid 1.2 TSi.
Děkuji za odpovědi.
Těžké rozhodování. Koupě starého auta je sázka do loterie. Třeba známá koupila Focus kombi Diesel a už do něj narvala za opravy motoru snad 30 tisíc. Je nutné počítat s tím, že 90% bazarových aut má stočený tachometr a zfalšovanou nebo žádnou historii. Taky vše z gumy a těsnících materiálů stárne, rezne, práchniví. Plno aut je vytopených, plno různě flikovaných po havárkách. Většina lidí se nezbavuje auta, které je naprosto v pohodě. Lidé se zbavují aut, která jsou ojetá do takové míry, že se začínají sypat a potřebují drahé výměny dílů. Pokud koupíte staré auto, nevěřte majiteli ani slovo o tom, co dával třeba nové, jen to o čem bude mít doklady. Plno lidí lže jako když tiskne a před měsícem měněný rozvoďák potom může může být třeba původní a nadělat paseku v motoru až se přetrhne. Zajet na STK a emise - projet bez zápisu aby to technik STK proklepnul, nebývá to problém.
Nové je nové. Nic špinavého, ošoupaného, zničeného, orezlého. A třeba takové Sandero, Logan, Lodgy není ani drahé na to jak je to velké auto. Záruka, nízká cena garanček. Ok, nedá se s tím machrovat jako s 10 let starým Fordem s najetými 500tkm stočeným na 120...
Pěkný den, otázka ojeté vs. nové je vždy složitá. Trochu do této problematiky vidím, tak Vás zkusím nasměrovat. Nové auto je dobré pro lidi, kteří si jej koupí, najezdí na něm za 3-4 roky 150tis až 200tis km, a pak ho zase obratem prodají, takhle to točí pořád každých několik let u ojetého auta je veliká výhoda cena, za cenu 150tis Kč můžete mít auto, které je spolehlivé, komfortní, prostorné a má ideální spotřebu. Přesný výběr ideálního vozu je poté podle najetých kilometrů, požadavků na prostor a plánovaná délka, kdy Vám bude říkat auto "pane". U Vašeho nájezdu nad 25tis km, už se určitě vyplatí naftové auto. Dají se sehnat naftové auta, s nájezdem kolem 120tis km, ročník třeba kolem 2008. Takové auto bez problému vydrží dalších 150tis km, při správném zacházení samozřejmě při takovém nájezdu je možné si koupit i benzín, ale tam by bylo ideální hledat něco, co má najeto do 50tis km. Hodně bude záležet na skladbě vaších cest - město/okresky/dálnice. Spotřebu nejspíš moc neřešíte jelikož takový motor 1,2TSI si bez problému v naloženém autě vezme i 7 až 8l/100km Jak jsem uváděl, tohle téma je hodně složité a obsáhlé, pokud by jste chtěl nějak více pomoct, poradit či nasměrovat, nechce zde na sebe email, spojil bych se s Vámi a věřím, že bych Vám mohl pomoct
No jediné čo sme sa dozvedeli je že vám dosluhuje P-206.Pre rozrastajúcu sa rodinu je to zúfalo malé auto.Máme príliš málo informácíí lokrem ročného nájazdu takže:
1.)Ten P-206 bol nafta alebo benzín.to ma zaujíma kvôli prev.nákladom.
2.)Aký je rozpočet? Ev.koľko je strop (financie)..myslím tým aj na opravy a výbavu ak by to bola jazdenka.
3.)Máte predstavu o rodinnom rozpočte ak vypadne jeden príjem.koľko ostane na auto.Auto stráca najviac na hodnote práve prvé štyri roky.Kolegyňa platila za HTP ešte minulý rok 200euro mesačne...sa mi krúti hlava..
4.)Ako dlho si ho chcete nechat?Ak sa rodina rozrastie a bude vás 4 alebo 5 rovno rozmýšlaje nad nejakým autom typu Sharan,Ford S-max,Ford C-max,Oct-combi,F-Mondeo,Ceed SW a ...Rapid?Ani náhodou.A už vôbec nie s takým zúfalo slabým motorom---pardon motorčekom.O kilometroch sa nebavme.Všetko závisí od konkrétneho kusu a majiteľa.Nafta sa oplatí pri akomkolvek ročnom nájazde (ak ste 2 a viac majiteľ).Možno by bola dobrá voľba pozriet sa v autosalónoch po autách tzv-predvádzacích vozidlách.Tam by ste nemusel šlapnut vedľa...teda ak chcete silou mocou nové.Tých pár km snáď nevadí ,či áno?
Kupte na inzerát od prvního majitele FORD Mondeo nebo Focus, rok výroby po roce 2003. Nejlépe typ, který ještě nemá montován filtr pevných částic (DPF). To je kurvítko k pohledání ! Jinak mohu dieselový motor od FORDa doporučit, měl jsem Mondeo I, Mondeo III a nyní mám S-Maxe, který je fakt dobrý, ale má ten neštastný DPF. Ten jsem nyní musel čistit a stálo mne to 3.600 Kč. Snad by ale mělo být na cca 90 000 km pokoj :o))
Pokud chcete mít jistotu a nechcete řešit problémy, tak je lepší koupit nové auto. Ušetřit můžete koupí předváděčky nebo skladového auta. Všeobecně je ale nutno počítat s tím, že Rapid je relativně drahý.
Pokud jezdíte rozumným stylem, tak to TSíčko žere jen o trochu více než commonrailové diesely, přitom je komfortnější (pružnější a tišší). Po letech výroby už výrobce (snad) vychytal dřívější problémy.
Ojetina vyjde v celkovém vyúčtování levněji, ale je to spíše pro toho, kdo máš čas řešit všelijaké problémy a auto ho "baví".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.