Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Divný zvuk při neutrálu na volnoběh

Od: fpartl odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

vlastně těch dotazů bude víc. Ten divný zvuk je opravdu divný. Teda nikdy jsem žádnou jinou 350 typ 639 neviděl než tu co jsem podědil po otci. Když točím motor, tak nic slyšet není, ale jakmile se sklidní, tak v tom začne tak pocinkávat. Nevím. Táta na to neřekl nic, ale je mi to divný.

Dál mám větší problém. Když se motor ohřeje. Řekněme po 20 km, tak jen těžko udrží otáčky. Když ji nakonpu se sytičem, chvíli počkám a sytič vypnu, tak šlape jak nic. Ale když se motor ohřeje, začne se při volnoběhu rozsvěcovat kontrolka dobíjení a motor někdy úplně chcípne. Asi to bude karburátorem, ale v životě jsem to neměl rozebrané, tak nevím, jestli se do toho mám pouštět. Žiji kousek od Prachatic a neznám tu nikoho, kdo by těmle mašinkám rozumněl.

Dál nevím jakou má živostnost spojka. Táta říkal, že na ni v životě nesáhl a je to v pohodě, ale když třeba stojím v křižovatce na jedničku a držím spojku, tak má motorka po chvilce tendeci se rozjíždět. Nebo ji spíš držím tak nějak nohama a zase začne chcípat. Spojku bych přitáhl na bowdenu snadno, ale nevím jak s automatem nebo tak.

Před časem jsem sem dával dotaz ohledně svíček. Bylo to opravdu svíčkou. Koupil jsem novou Brisk N15C a už jsem na ní najezdil dalších 3000 km bez problémů.

Poslední a největší probém je vymačkané uložení zadní kyvné vydlice. Když motorku postavím na velký stojan, tak můžu zadní kolo vzít a rukou s ním hýbat na obě strany o dobré dva centimetry. Mám z toho celkem strach. Je teda fakt, že při jízdě jenom sám si toho ani nevšimnu, ale když jedeme ve dvou, tak je celkem cítit jak v zatáčkách motorka plave. Vůbec nevím jak se to mění, jestli bych to vůbec zvládl nebo kde koupit náhradní díly.

Ještě kdybyste v jihočeském kraji znali někoho kdo je na tyhle krásky machr, tak prosím dejte vědět.

Děkuji moc za možné odpovědi.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Zdravím,nemám sice 639 ale 640 avšak motory jsou stejné. Takže popořadě..to cinkání na volnoběh dělá to na hlavním stojanu nebo jen na bočním? Už sem slyšel dvě 350ky co na bočním stojanu vydávali divné zvuky a pořád jezdí bez problému Dále jestli motor po zahřátí má trendence chcípat je potřeba seštelovat karbec..to se dělá těma dvouma šroubkama na něm (horní seřizuje otáčky volnoběhu, dolní bohatost směsi). Tady je návod na seřízení a nic na tom není jawamania.info/... . Pokud to bude dělat pořád tak rozebrat a vyčistit + vyměnit těsnění airbox-karbec a karbec-motor a je dobré vyměnit i těsnění plovákové komory. Se spojkou moc přesně neporadím ale zkontroloval bych lanko - správné utažení, stav, jestli se netřepí atd. A poslední problém vyklá se pouze kolo nebo celá vidlice. Pokud jen kolo zkuste dotáhnout řetěz, pokud celá vidlice tak je to v uložení. Opět rozebrat vyměnit co je špatné a dát zase do kupy a tím bych začal! Motorka pak bude stabilní a bezpečnější. Jinak doporučuji si někde stáhnout dílenskou příručku tam to všechno je jak se co dělá. A díly převážně nakupuji zde www.motokramek.cz

fpartl

Děkuji za odpovědi. Myslíte si tedy, že tahle Jawa, rok výroby 1991 co má najeto něco kolem 60000 km a s dobře nastaveným spojkovým automatem má převodovku v pohodě a nemusím se ničeho bát? Je teda pravda, že jsem ještě neslyšel, že by se u Jawy rozsypala převodovka, ale co já vím. Někdy když řadím z neutrálu mezi 3 a 4, tak to dělá slušný rány. Ty zvuky jsou slyšet i když tu motorku jenom tlačím chípnutou s neutrálem. Známej říkal, že tam takhle klape prim. řetěz, ale to je mi divný. Určitě začnu tou vydlicí. Nevíte co na tom přestně objenat? Děkuji.

Pokud vám nevpadávají kvalty, tak bych převodovku zatím neřešil. Akorád pozor na přepnutí sekundáru. Napětí se pak přenáší do převodovky a může ji poškodit. Ty zvuky při tlačení by opravdu mohl vydávat primární řetěz. Zjistěte jestli byl někdy vyměněn. Kamarád ho měnil tušim někdy na 50000km. Pokud byl někdy vyměněn tak bych se ničeho nebál. Na tu vidlici si objednejte toto: motokramek.cz/... a motokramek.cz/... .

fpartl

Řětěz tam nikdy nikdo neměnil. O jeho výměně teda taky zapřemýšlím. Nestačila by koupit jenom ta vložka? Ta stačí jedna? Říkám si, že když řetěz, tak i spojku. Nevím. Tu asi bez potřebného náčiní nerozeberu, co? Jako stahováky nebo tak.

Nejlepší je to udělat tak, že nejprve sundáte kyvnou vidlici, zkontrolujete opotřebení jednotlivých částí uložení a dle potřeby objednáte nové díly. Ostatni odmastit vyčistit a dát zase zpátky. Výměnu primáru bych já osobně nechal na na nějakým mechanikovi co má s jawou zkušenosti. Ten bude mít potřebné nářadí a pak taky pozná jestli je potřeba vyměnit i jiné věci např. tu spojku.

doplněno 13.08.14 18:18:

Uložení vidlice pak před montáží opět namažte třeba vaselinou.

fpartl

A nevěděl byste o nějakém schopném montérovi v Jihočeském kraji? Teda pokud jste odsut?

Bohuzel, jsem z druhé strany republiky, takže o nikom ve vašim kraji nevím. Zkuste se optat v místních motoservisech, tam vám snad někoho poradí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]