Nejste přihlášen/a.
Ahoj, potřeboval bych objasnit jednu věc, kterou jsem již mnohokrát zaslechl a to, že foukání pneumatik u nákladního automobilu se má provádět v ochranné kleci, kdyby to bouchlo. V jakých případech je nutné dofukovat kola v nějaké kleci a kdy ne? Zatím si myslím, že je to nutné u vícedílných ráfků, taky nevím jestli ten karambol může nastat i když to kolo chci jen trochu dofouknout. Poradíte někdo? Díky
tesnost, určitě to není jen dofukování, ale po montáži pneumatiky a jen u dělených ráfků, tak jak píšete u více dílných ráfků. Je to z důvodu, že tlakem vzduchu se "rovná" plášt a různé díly děleného ráfku. Po prvním nafouknutí se již nedofukuje v kleci. Pak zase až po demontáži - montáži pneu opět do klece.
Samozřejmě klec se může nahradit jiným zařízením..
Zdravím, ano ochranná klec se používá při montáži a demontáži pneumatik z vícedílných rávků (2-4 dílné nákladní, Trilex, traktory, některé přívěsy za osobák a pod.). Samotné použití probíhá tak, že po montáži pneumatiky se před huštěním celý komplet uzavře do klece a tam se nahustí na předepsaný tlak, obsluha přitom je mimo nebezpečnou zónu. Po nahuštění se po určité době provede kontrola a kolo je možné vyjmout z klece a namontovat. při běžném provozním dohuštování co vím, tak se klece nepoužívají (je to i z logiky věci, jak by se to dělalo). Ovšem jiná situace nastává při demontáži či v případě, že pneumatika se znatelně podhuštěná, tak je ochrana nutná (na namontované pneumatice na vozidle je třeba kolo alespoň vhodně zajistit montážní pákou, či rovnou do speciální klece. Na demontovaném kole se celý komplet opět uzavře do klece a pomalu se vypouští vzduch a v určitou dobu se ovilní kruh ráfku.
Důvodem této procedury je fakt, že případný kruh ráfku který vystřelí má v letu sílu několika tun a bez mylosti zabíjí a ničí. Pozor, pokud máte přívěs na autě, kde jsou dvojdílné ráfky stažené šrouby k sobě (když se kolo rozdělá, tak jsou to vlastně dva disky), tak tam toto nebezpečí hrozí při huštění. Proto nikdy nestůjte hned u kola, ale huštění provádějte alespoň z dostačné vzdálenosti a nestůjte v ose kol (osa letu). Bohužel jeden pán u čerpací stanice takto při přehuštění kol přívěsu přišel o hlavu.
jak z podrobného popisu vyčtete, jedná se jen o foukání pneu po montáži penumatiky. Takže nikoliv i při demontíži, vypouštět vzduch se může i momo klec, žádné nebezpečí nehrozí..
trtr, co hrozí při demontáži vypuštěné pneumatiky?
doplněno 05.08.14 21:46:Humbuckere, ono taky někdy stačilo, když vylítla hadice z ventilku, a trefila tě někam nad kolena...
Ahoj. Souhlasím s tím, že se jedná o případy, kdy se na kolech řeší defekt, nebo se mění plášt za jiný. Než se to kolo zavře do tý klece, tak se musí pod mírným tlakem, dousadit přídržný kruh se závěrným pérem. Musí si to po celém obvodu dobře sednout. Pomáhá se tomu pořádným kladivem. Už při tom se dá dobře poznat, jestli si to sedlo jak má. Pokud to není v rychtiku, nesmí se ta guma dál tlakovat a musí se upustit tlak a to sednutí dorovnat. Jiný spůsob jištění byl ten, že se dírou v disku prostrčil takový trn a z druhé strany se zajistil protikusem. Při použití tohoto, se dalo to usazování s kladivem dělat průběžně i s jištěním. Zarostlé gumy se ze zrezivělých disků povolovaly přejetím kolem ráfku dalším autem. Bože, co jsem se těch vlekových gum nadělal. Když se použije správný grif, tak už to není jen o dřině. To jsem potom vyučoval i mazáky na vojně.
doplněno 05.08.14 20:16:Milane, hrozí ti to, že ti ta guma upadne na palec, když ti kolo spadne ze šroubů. Humor, nešlo odolat. Ahoj.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.