Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám takový problém s mojí Felicii 1.3Lxi 50kW, rok 1999. Před 14dny jsem ráno chtěl odjet do práce, ale bohužel baterie byla vybitá, po opětovném nabití opět bez úspěchu. Tak jsem koupil baterii Varta 44Ah 440A, vše šlo bez problémů, pouze při poklesu otáček motoru se ztlumili světla a kontrolky a při zvýšení otáček se zase rozsvítily. Dnes jsem ráno opět vyrazil do práce, ale už na parkovišti mi zhasli všechny přední světla, mlhovky, potkávací a jedno parkovací, zadní světla šli všechny. Cestou do práce jsem cítil takový divný smrad. V práci jsem zjistil že baterie je uplně vřelá, už i nafouklá a tak trochu syčela a po bokách vytékala kyselina. Řekl jsem si, že by to mohlo být regulátorem na alternátoru, že je tak přebitá. Tak jsem se rozhodl, že vezmu baterii do obchodu kde mi řeknou, jestli je ještě použitelná a poptám se po regulátoru. V obchodě mi řekli at s baterii už nejezdim, že je těsně před bouchnutím a potvrdili že to dělá regulátor, tak jsem ho rovnou koupil a následně namontoval. Jelikož pracuji 50km od domova, tak jsem si půjčil baterii na dojetí, ale cca po 40km cesty, mi auto zacukalo a zhaslo. Bylo úplně vybité. Musel jsem namontovat tu nafouklou vartu abych aspon dojel, řekl jsem si že to vydrží těch 10km a vydržela. Doma jsem vzal multimetr a proměřil napětí, které jde do baterie. Když bylo auto zhasnuté, ukazovalo to 13,4V, na volnoběh ukazovalo 13,0V a při 2000ot/min ukazovalo taktéž 13,0V.
Čím by to asi tak mohlo být? Je možné, že je špatný alternátor, nebo nějaká jeho součást?
Děkuji za rady.
neco podobneho jsem na fefe taky resil asi 2 roky. Porad mi odchazel regulator napeti. Altik jsem nechal hned zestartu vymenit za udajne novy magneton, po cca 45000 km kdy jsem kazdy mesic minimalne jednou menil ten regulator jsem si vsiml jednoho uhliku napadne kratsiho nez druheho. Podival jsem se dovnitr tim otvorem po regulatoru a na rotoru jak jsou ty 2 krouzky kterych se dotykaji uhliky byly vybrousene az na plast a v nekolika mistech dokonce odchlipnute. Altik sel ven a dal jsem tam z vrakace z fanouse, jen jsem vymenil remenici a regulator. Vse ted vali jak ma. Tenkrat jsem za ten vybehanej altik dal i s praci 4000 a ten stary mi ani nevratili, ze pry je to uz vyhozeny. Jinak na tom magnetonu byly v haji i loziska. Takze nejakej hodne blbe repaslej altik udavanej za novej... spis jen ocistenej :D Doporucil bych ti koupit uplne novej alternator, na tech starsich toho muze byt vic v haji vinuti, diody, mustek atd nez ztracet cas patranim a zkousenim vymen to za novej. (napred zkus osadit nejakej z jine feldy jestli to bude delat nebo ne a uvidis) Jo a kdyz mi odesel ten altik tak mi to davalo v rozmezi 19v - 30v, baterka to nastesti vydrzela ale vetsina svetel popraskala, ale musi se nechat ze kdyby fefe takhle svitila normalne tak by to bylo neco :D Jak Las Vagas na koleckach :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.