Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, je to již delší dobu, ale pořád mám problém se s tím vyrovnat, tak jsem se rozhodl sem napsat za syna. Vše co zde píšu je pravda, žádná lež, ale bohužel okolnosti nepřály vyřešit tento problém již tehdy (špatní lidé a přístup), tak alespoň poučení pro ostatní.
Syn v roce 2009 dělal při škole autoškolu na skupiny B+C v jednom kurzu (zákonná výjimka). Bohužel během kurzu dostal přiděleného instruktora, který už neměl raději učit (hrozný nervák, však to znáte). Tak se rozhodl, že to zkusí i s ním a to byla chyba, kterou si nese do teď a možná už na pořád.
Hned první ostrou jízdu absolvoval na cvičisti, ale učitel měl pořád zbytečné poznámky i když to nemuselo být. Při zpáteční cestě ze cvičistě částečně po komunikacích mimo obec a pak i obec mu bylo vytýkáno co se dalo, přitom se maximálně snažil i když jezdil trochu více při kraji, ale nikdy pokud vím neudělal žádný dopravní přestupek.
Další jízda byla ještě horší, nezbylo totiž žádné osobní auto, tak se jelo nákladním vozem LIAZ 100, ano nákladním (2. jízda, někteří měli smůlu i na první jízdu). Cesta vedla z lomu na písek (bylo domluvené, že přivezou písek), tak cesta přes obce i mimo obec a seznamování s něčím, co už mělo být ve šrotu. Vůle v řízení, řazení nic moc a neustále nadávky za tohle a tam to (že jede moc u kraje, jak řadí a pod.). Syn se nejvíce soustředil, aby někoho tímto vozem nezranil a měl fakt co dělat (instruktor neměl kromě pedálů k dispozici nic). Při zpáteční cestě po složení písku byla mimo obec dle instruktora nebezpečná situace, že jel moc blízko při kraji, tak mu sáhnul na řízení a volantem poslal náklaďák trochu přes středovou čásru vozovky do protisměru, aby si to už zkorigoval sám (v protisměru docela blízko se blížil autobus, tak šok pořádný), no naštěstí to dobře dopadlo, ale toto udělat mně, tak ho utluču.
Takto střídavé jízdy snášel ještě cca 1+1 a pak jsme dodali požadavek na změnu instruktora, což nebylo lehké, ale nakonec se to podařilo. Postupně se dokázal vypracovat tak, že jezdil i s nákladním automobilem dobře, rychle řadil, používal odlehčovací brzdu atd, prostě nebyl problém. Bohužel, ten zážitek z autobusu v protisměru, neustálé řvaní a nadávání v něm doteď zanechali následky, které nevím jestli někdy zmizí. I nový instruktor, největší kliďas si všiml, že má i po několikáté bezchybné jízdě pořád strach a bojí se jezdit větší rychlostí.
Co se týče závěrečných zkoušek, tak test na plný počet bodů (syn je velice zodpovědný člověk, který si všechny předpisy nastudoval ze sbírky zákonů+ související předpisy), konstrukce vozidel v pořádku.
Horší to bylo s jízdami. Osobní automobil byl v pořádku, dostal mladého instruktora a nebyl problém. Jediná připomínka byla, že může být trochu odvážnější v rychlosti (následek špatných zkušeností).
Co se týče nákladního automobilu, tak tam dostal instruktora starého a ten při konci jízdy chtěl, aby Liazem zacouval na takové parkoviště s příjezdem ve tvaru písmene "S". Bohužel, tam nevhodně stálo osobní auto a pro začátečníka i po kurzu autoškoly nadlidský úkol bez pomocníka a jen ze zrcátky (zadní okno kabiny měl zakázané používat-taky blbost). Tak tedy raději neparkoval, aby auto neodřel a tím byl vyhozen od zkoušky.
Hned odpoledne jsme tam jeli se podívat a myslím, že LIAZ by se tam nevešel a nebo jen s velkými obtížemi (neustále popojíždění vpřed a vzad).
Tak se syn rozhodl, že to zkusí ještě jednou na to nákladní auto. Zaplatil si další peníze a šel na to. Bohužel, jeho instruktor měl dovolenou, tak musel jet jeho méně příjemný kolega spolu i s komisařem z prvého pokusu. Jízda byla dobrá, jen před koncem nastala situace, kdy si musela vozidla na hlavní cestě vyhnout a tak syn uhnoul stranou za překážku, nechal projet daná vozidla a pak se směrovkou a ohlednutím do zrcátka chtěl dále pokračovat objetím překážky, když náhle mu instruktor sáhl na volant a prudce s ním trhl. Důvodem prý bylo, že prý nedostatečně rychle točil a do překážky by vrazil, ale pravda to nebyla (k překážce byly ještě cca 3 metry) a nákladní auto se rozjíždělo pomalu a plynule z klidu, žádná divočina, dokonce kola už byla v rejdu, takže by se nic nestalo. Tak tedy i druhý pokus o ŘP C dopadl neúspěšně.
Na třetí pokus už jsme syna nedostali a navíc z něho později vypadlo, že během čekání na zkoušku (cca 2 hodiny) čekal tak dlouho jen proto, že pánové instruktor a komisař si museli s předchozím žákem zajet do pálenice něco zkontrolovat. Samotný předchozí žák na ně cca 90 minut čekal před pálenicí a pak se jelo zpátky. Z kluka jedoucího před synem vypadlo, že byly nějací trochu divní a trochu byly cítit, ale nemotali se, ale možná 1 čtvtku každý si dali). Mám podezření, že tehdy něco v sobě mít mohli a proto už všem po synovi zkoušku dali.
Další faktem je, že lidé, co měli "nějaký problém"(at je jednalo o dívky, opatrné žáky či žáky jiným způsobem vynikající z řady), tak jezdili zkoušky vždy dlouhé a plné záludností a Ti co jezdili jako piráti, tak jezdili trasy extrémně krátké (po hlavní silnici na kruháč a zpět, bez parkování, bez vyžadování řazení půlek, rozjíždění přes ruční brzdu, atd.).
Tak chci slyšet názor, co si o tom myslíte a zda bylo možné se tehdy nějak bránit, když s tím nikdo nechtěl nic mít a všichni byli kamarádi?
Je to opravdu smutná situace i v tom, že syn se musel vzdát skupiny C a tím i získání C+E i s profesákem, aby mu dali pokoj a vydali mu alespoň skupinu B, protože jinak, bez vzdání se, mu pokoj dát nikdo nechtěl.
Opravdu si nemyslím, že syn by nějak pochybyl (i když někdo může tvrdit opak), ale asi měl smůlu na lidi a na systém autoškoly. Syn je typ, že hádat se nebude a vše v sobě velice dlouho drží, ale to, že mu škola autoškolou de fakto zničila chut řídit, což pozoruji i teď, je velice smutné a nechtěl bych, aby se to ještě někomu přihodilo.
Syn, pokud může, tak odmítá řídit a nechce sám jet nikam jinam než do města na nákup či jen kousek za město. Za celé 4 roky má najeto tolik, co jeho spolužáci měli za prázdniny a bojím se, že už to nikdy lepší nebude.
Ano, i takto, může autoškola člověka poznamenat. Přemýšleli jsme doma i nad oznámením proti komisaři i autoškole (první a druhé jízdy v LIAZU, špatný stav vozidla,...), ale u nás je vše tak neprůstřelné, že to se nám ještě smáli a byli bychom za blbce, protože na provozování vozidel LIAZ byla tehdy uzavřena vyjímka.
Tak to byl můj příběh o autoškole syna. Nyní je syn na VŠ strojní a přemýšlí, zda se vůbec má věnovat zamýšleným vozidlům, což jej do absolvování autoškoly tak bavilo.
Vzhledem k tomu, že s auty má nyní spojenu špatnou zkušenost a řízení vozidel mu tím činí potíže, tak přemýšlí, zda se nevěnovat něčemu jinému. Je to škoda, pro auta měl předpoklady dobré.
Pavel Novák
S vola...ma za volantem má zkušenosti snad každý. Bylo by škoda, kdyby se řízení vozidel nebo těm autům váš syn přestal věnovat jen proto, že měl za učitele takového troubu. Strach z auta překoná syn jedině tak, že se do auta zase posadí. Nic jiného poradit nelze. Na tu původní autoškolu se vykašlete, stejně byste nic nevysoudili. Nepomohlo by vašemu synovi absolvování nového kurzu atoškoly - nebo alespoň cvičných jízd? Ale s někým, kdo je opravdu dobrý instruktor.
Doporučuji, at si syn zaplatí kondiční jízdy.
Můj syn měl podobný problém. Při druhé samostatné jízdě, kdy už měl řidičák se mu stala nehoda (nebyla to jeho vina), pak si přestal věřit a bál se řídit. Spravilo to pár kondičních jízd, kdy opět získal odvahu.
Bohužel zkoušky v autoškole je kapitola sama o sobě. z mého hlediska to je jen věc, jak z lidí vytáhnout prachy.
Kdo je pirát a umí řidit, tak mu nedělá problém se na chvíli ovládnout a kdo je rozumný a rozvážný, tak jej komsiař vyhodí třeba za to, že při předjíždění si udělá od cyklisty větší boční odstup než je třeba. Komisař často hodnotí jízdu podle zvých návyků. A dkyž stojí zkouška z jízdy, tuším, 400.- nebo 500,- je to pro obce docela rentabilní. A to, že Ministerstvo dopravy zavedené nějaké vícekolové zkoušky, tak se nastýká otázka, kdo to zaplatí? Jistě, že studenti, kteří vypláznou tak tisicovku nebo dvě (při opakování).
Nějaká stížnost nyní již nemá smysl, syn si ale musí uvědomit, že si autoškolu platí a je klient a majitel mu musí co nejvíce vyhovět.
Dobrý den, sepsal jste to hezky. Skutečně jsem vše přečetl jedním dechem. Proč syn chodil stále do jedné AŠ? Byla na místě změna - případně jiné město/okres. Myslím si, že změna oboru by byla ku prospěchu, ale nikoliv z pohledu zatrpklosti z AŠ, ale z pohledu možného dalšího zaměstnání. Neumím si moc představit, co by po škole kde dělal a hlavně za kolik. Skončit po VŠ na pracáku není ideální ani na psychiku. Samozřejmě, pokud máte společnost v oboru, kterou má po vás převzít, pak to je OK. Jemu není nutné říkat, že změna oboru je kvůli AŠ. Pokud on sám si není jistý školou, pak to řešte velmi rychle.
Dobrý den, děkuji za odpovědi, něco s tím udělat budeme muset. Auto řídí dobře, jen při každém otočení klíčkem se mu prostě vybaví ta hrůza před tím a pak je celá jízda velké přemáhání ve všem. Prostě autem když je nejhůře jede, ale nemusí to a je naštvaný, když vidí někde jet nákladní auto s nějakým mladším řidičem. Pravda, třeba by nákladní dopravu nejezdil, to není pro každého, ale jsou situace, kdy prostě ŘP na něco většího je věc dobrá.
Co se týče školy, tak chodil na maturitní obor na automobilní škole, kde měl velice dobré výsledky a tak šel na VŠ, kde si doplňuje potřebné znalosti ze všeobecného strojírenství (technické kreslení, CAD, fyziky, chemie všechny druhy mechaniky, atd-prostě něco jako gymnázium + průmyslovka) a poté měl v plánu jít na automobilní obor, kde se může ještě více specializovat. Problém je, že právě v řízení auta je zádrhel, který teoreticky by neměl mít vliv, ale má, takže soustředění je tu tam a není si už tak jistý, jestli právě automobilový průmysl je ta správná cesta.
Navíc je syn velice sebekritický, takže jakmile je nějaký problém, tak hledá pořád důvod proč se to muselo stát a vše velice dlouho řeší a tzv. vůbec nezapomíná problémy, ale pamatuje si je. Navíc, při řízení, pokud se vyskytne nějaká abnormální situace, kterou je třeba vyřešit, tak ji vyřeší dobře, tam problém není, ale má pořád pocit, že to šlo lépe.
Ještě jedna věc, syn je narozen v Blížencích (znaky úplně sedí), je introvert a když byl malý, tak byl velice hyperaktivní, ale teď se to jaksi otočilo.
Vidim to takhle:
1. Syn je dospělý a měl by si to řešit sám
2. Podle mne problém není v autoškole, ale ve vašem synovi. Normálního chlapa tohle nerozhodí. Váš syn byl (je) je z auta strachy zes..ý tak že není schopný jet - tohle v náklaďáku nemá co dělat. Měl by se teď hlavně vyjezdit v osobáku aby nebyl uzlíček nervů. Do náklaďáku až časem, řekl bych po několika letech (předtím může cvičit někde v lomu nebo kondiční jízdy)
Pokud ho to před AŠ bavilo řídit a obdivoval náklaďáky, tak by se měl trošku zabejčit a jít si za svým snem přes mrtvoly.
Komisaři jsou většinou kamarádi s instruktory autoškol. S tím nikdo nic nenadělá. Třeba když jsem jel závěrečky já, tak furt kecali co rodina a tak a očkem koukali kolem mě jak jedu. Na jízdu jsem od 8:00 ráno čekal 3 hodiny. Ráno hladovej, nervy a pak jsem to nějak odjel, ale nechtěl bych zažít znovu. To čekání je děsné a člověk furt neví, kdy půjde. většinou jdou holky a tak.
Co jsem si koupil vlastní auto a starám se oněj, tak se bojím spíš někdy o auto, takže parkuju vedle rozumě zaparkovaných aut a kde je více místa nebo když vím, že nepředjedu nebo že tím získám 5 minut, tak na to kašlu a jedu to svoje. Chce to jezdit a trochu se vyjezdit. Na silnici tak úplně někdy pravidla neplatí. Spousta lidí nedává přednost třeba na parkovištích supermarketů, kde je před vjezdem cedule jako kráva s předností vpravo a omezením na 30km/h a podobně. Taky spousta cyklistů jezdí po přejezdu pro cyklisty v době, kdy se řítí auta a oni si naivně myslí, že na přejezdu mají přednost jako na přechodu pro chodce. Prostě to chce řídit hlavně svým rozumem a zákony brát jako nápovědu. Tím bych nechtěl říct, že má jezdit jako pirát, ale to, že ne všichni zákony dodržují a při střetu s blbcem budu těžko mrtvej dokazovat, že jsem měl přednost.
S věkem se mění i koníčky nebo zájmy. Syna znáte nejlépe. Možná se ho ještě nějak optejte, co by chtěl dále a najděte novou autoškolu na to C nebo ho berte na delší výlety s osobákem. Třeba i noční jízdy. Mě třeba baví jízdy lesnímy úseky nebo za sněhu se jen tak projet za město po okolí. Jak získá opět zalíbení, tak ho natlačte na C a bude spokojen, pokud po tom prahnul před AŠ.
Dejte tomu čas... Mnoho štasných km.
To je v čechistánu normálka,nic neobvyklýho,soud to by byly roky,mraky peněz a s nejistým výsledkem..
Chce se to prostě vykašlat na lidi a překonat to,nic jinýho asi poradit nejde,taky jsem chytl v autoškole takovýho v*la,bral jsem to jako nutný zlo pro získání řidičáku a pak už jsem si jezdil v klidu-ovšem tomu instruktorovi jsme pak dali s kamarádama za ty urážky takovou lehčí deku,tím nechci nikoho k takovému činu navádět,ale nic jinýho si takoví na začátečnících si léčící mindráky nezaslouží
Zdravím, děkuji za odpovědi. Budeme muset tomu nechat asi volný čas, ale i když mám obavu, že pokud to 5 let v sobě drží, aby to už tak nebylo pořád. Prostě někdy když někdo něco zmrší, tak to opravit nelze a někdo si to holt nese dlouho. Pomoc nějakého dopravního psychologa či pod. je asi věc marná, ale nevím. Prostě celý systém autoškol dnes je jakýsi divný, dříve to bylo daleko klidnější a navíc nebylo tolik lidí co by si schválně vydělávalo na opravných zkouškách.
Mám pocit, že to bylo udělané schválně, protože ten mladý komisař je normální, zatímco ten starej mamlas stojí za ... Když někam zajet nelze, tak to prostě nelze a nebo si přiměřenou dobu počká, až pěkně zaparkujete.Náklaďák je sice vyšší level, ale zvláště při kombinovaném kurzu nemůže nikdo chtít zázraky. Toto vím od majitele konkurenční autoškoly, kde se vše ještě v pořádku. Škoda, kdybych to věděl, tak zaplatím raději alespoň skupinu B u něj a byl možná klid. Autoškola při škole (sočást školy) B+C byla zdarma a tak se tam po nich asi vozili.
Co vím o autoškolách, ketré spolupracují se školami, apod., tak na to mnoho lidí nadává. Znám asi dvě takové autoškoly a všude jsou neochotní a protivní.
S tím parkováním je to taky docela sporné. Pokud komisař pustil hodně lidí a potřebuje také nějaké vyhodit, tak pokud žák neudělá chybu již v průběhu tak na konci vybere nějaký plácek a bude tam chtít zaparkovat. Místečko bude takové, že se budete s vedlejšími auty pomalu dotýkat. Student to buď vzdá nebo mu zabrzdí instruktor a klučík nebo dívčina mohou jít za pár dní na pokladnu.
U nás ve městě jsou naštěstí komisaři solidní a nechají studenta, aby si místo k zaparkování v rámci možností zvolil sám. v reálném životě bude méně šikovný řidič (pokud je rozumný) parkovat také na nějakém místě, kde mu to půjde snadno.
Pokud komisař skutečně chce, důvod najde vždy. Stačí, když na konci řekne, že si před jízdou neoblídl auto, nezkusil upevnění kol, nezkontorloval funčknsot světel a vyhodí ho (osobně jsem byl toho svědkem).
Myslím si, že syn udělá nejlépe, když si koupí pár kondičních jíst v nějaké klidné autoškole. Bude ěvdět, že o řidičák mu nejde a opět se "uvolní" a nebude při řízení vtakové tenzi.
Něco vysvětluje to, že to byla autoškola při škole, ale jisté je, že Váš syn je trochu přecitlivělý a ubohé chování instruktora mu vzalo chut až příliš. Ale neznamená to, že by to tak mělo zůstat, řízení auta bude potřebovat po celý život, tak by u toho měl mít jasnou hlavu a nenechat se znervózňovat hloupými vzpomínkami. Vyhodit z hlavy, myslet na jízdu, ne na blbé instruktory a jezdit, pokud možno každý den. Já jsem musela začít (po 25 letech od řidičáku) ze dne na den, protože manžel onemocněl. S hrůzou nastartovat auto, vyjet z garáže, krokem předjet před dům, kudy do nemocnice (je to trochu jinak, než pěšky , přednost na křižovatce )... No a jezdím dodnes a baví mně to. Kondiční jízdy určitě pomohou (s tím náklaďákem), zdravím a přeji úspěch ve studiu i v řízení .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.