Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení u feldy

Od: tesla odpovědí: 6 změna:

ahojte, dodělal jsem autoškolu a nyní si pořídil, resp. spíš dostal první auto (feldu 98 , 1.6, benzin).

kdy mám řadit vyšší stupeň? myslel jsem si, že ve chvíli kdy motor začne víc řvát (tuším okolo 2,5tis), ale kamarád mi říkal, že to mám vytočit víc, tak na aspoNˇna 3 tis, že to řtve neznamená že ten motor trápím, ale že to je jenom špatně odhlušněno apod. co mylsíte vy?

a další dotaz směřuje na opačnou činnost - podřazení na nižší stupeň? kdy podřadit? těsně řpedtím než se motor začne dusit a tak "chrochtat"? jaké cca otáčky? někdy se mi to pdoaří dobře, jidny aute cukne (zvlášt když ryhcle psuítm psojku)

dík všem!

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zztop*

2x

U benzínového auta se opravdu nahoru řadí až při vyšších otáčkách. Při 2,5 je to málo to řadím svoji naftu když jedu piánko. Benzínový motor se neboj klidně vytáčet k 4t. a víc. A kamarád má pravdu u feldy je to absencí odhlučnění holt je to staré auto.

 


2x

Řadit dle potřeby, ne podle otáček. Můžu jet v obci na čtyřku, točí to kolem 1500 otáček, nebo pojedu do kopce na trojku 80 a točit budu kolem 3500 otáček.

doplněno 22.07.14 17:51:

Jinak, pokud jedu normálně, je ideální jezdit v otáčkách 2000-2500. Když potřebuju výkon, vytočím to klidně k 5000.

Jinak je divné, že ti pofaceliftová felda 1.6 v 2500 otáčkách řve, já tu naši sotva slyším.

 


2x

Běžně jezdím na 5° a 3000ot a to už jedu málo přes devadesát! Běžně když je studený tak na 2°přeřazuji cirka kolem 1800 ot a to nemám dehta ale obyč benál 1,8 16V.Jinak na dvojku pkd bych vytočil na 3000 tak by mi připadlo,že motor vyskočí a nafackuje mi!

Prostě to chce trochu cviku ,za čas jistě zvládneš řadit bez otáčkoměru jen poslechem mototu jako 90% další řidičů.Někde si to vyzkoušej, v klidu s minimálním provozem, jak rozjezdy tak i další řazení při malých ,vyšších či vysokých otáčkách a poznáš co tem motor chce a nebudeš zbytečně vytáčet ale na druhou sztranu ani podtáčet!

 

tesla

Děkuji všem za odpověďi a zároveň se omlouvám za chyby a překlepy, psal jsem to v rychlosti.

Ono rozjezdy a řazeních vyšších stupňů mi takový problém nedělá, spíš mi šlo u toho řazení vyšších stupňů o nějakou spotřebu a opotřebení.

Spíš bych se zeptal na to podřazování, podřadit až ve chvíli, kdy by se motor dusí? Vím, že to cuknutí při podřazení je pokud podřadím brzy, ale asae se bojím podřadit nějak pozdě, aby mi to nechcíplo, třeba když dojíždím k červené, apod.

sova*

No já nevím, já například k té červené dojíždím na neutrál (u nafty i benzínu). Ale jak píšou ostatní, na všechno časem přijdeš a poté už nebudeš řazení nějak významně vnímat.

pavelv*

podřazení ber podle volnoběžných otáček. Pokud budou cca 800, tak podřazuj nejpozději při nich, pak by se auto dusilo. Je ale lepší dříve a ne na poslední chvíli.

Pokud jedeš třeba po městě 50 na čtyřku a skočí ti těsně před tebou na světlech červená, tak pokud to nestihneš projet tak podřaď klidně na dvojku a brzdi. Ono než zařadíš a s citem pustíš spojku tak už tam máš 30 a to dvojka snese.

Pokud podřazuješ kvůli zpomalení, tak buď pouštěj pomaličku spojku, než se motor roztočí, nebo přidej trochu plynu. Vyhneš se tak cukání. Najdi si nějakej klidnej, rovnej úsek a vyzkoušej si na tom, jak nejlépe řadit nahorů i dolů

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]