Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klasická lednička v dodávce na 4 hod. 1 týdně

Od: karlossso* odpovědí: 14 změna:

Potřebuji jednou týdně udržet po dobu 4 hodin chlazené zboží při převozu. Pokud bych přes noc nachladil lednici je možné pomocí nějakého měniče udržovat teplotu po dobu 4-5 hodin? Investice do chlazených boxů s kompresorem kolem 100000 se mi zdá zbytečná, stejně jako izolace a chlazení celého prostoru kvůli tomuto vytížení. Máte někdo obdobné zkušenosti nebo problém? Nejsem odborník na elektro, proto se ptám. Děkuji.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Do auta bych volil bezkompresorovou lednici, případně plynovou. Přeci jen kompresoru v lednici se nárazy nebudou moc líbit.

Jak často do té lednice během cesty polezete?

doplněno 19.07.14 13:02:

V tomto případě pro vaše účely postačí i klasický polystyrenový/polypropylenový termobox.

autochladnicky.eu/...

Nebudete muset nic stěhovat, donesete si to v něm až k lednici a bez problémů.

karlossso*

Jen jednou, při vykládce zboží, takže během cesty ne.

zuca*

To máte v pohodě.Ješzdím takle již roky.Ilednička to vydrží potěch našich silnicích.Vnoci nachladit a jedem.

karlossso*

Tak to bych rád bližší info

 


0x

Pokud bude dostatečně výkonný alternátor, natažené speciální vedení z alespoň 6mm kabelu (co nejkratší) k měniči 12/230V, tak v tom za jízdy nevidím problém. Otázkou je, jaký bude okamžitý příkon lednice při zapnutém kompresoru, podle toho bude nutné vybrat dostatečný měnič.

Naše (prastará) ruská lednička má okamžitý příkon 260W, když beru ztráty v měniči, tak to bude odběr něco kolem 30A. To bych se slušným alternátorem (90A?) neviděl jako problém.

doplněno 19.07.14 11:14:

moderní a hlavně menší ledničky mají jistě příkon ještě o dost nižší, řekněmě do 150W

 


0x

mam lednicku co ma prikon 110W , takze bych to nevidel zas jako takovy problem.

 

karlossso*

Je to pro mě španělská vesnice, provedení, výpočet na měnič apod. zadám elektrikáři, jen potřebuji si udělat teoretické možnosti a výpočet nákladů Jezdím jednou týdně, ale pravidelně, takže koupit lednici s nízkým příkonem a podlo toho vybrat měnič?

 

moto*

0x

Otázka příkonu nebude dle mého skromného názoru asi problém a měniče jsou za pakatel. Další otázkou je ovšem mechanická a konstrukční odolnost. Ledničky jsou konstruované na pevné uložení bez otřesu, což v autě a notabene na naších silnicích není možné. Osobně bych to asi konsultoval s odborníkem chladnařem. Také bych asi než ledničkou, přemýšlel nad malou půltovou mrazničkou.

Kdysi velmi dávno když jsem koupil ledničku mi bylo doporučeno, abych ji jednak vyvážil a také nechal po usazení nějakou dobu ustát, než se zapne. Mohla to být ovšem jen pověra ze starých dob, sám netuším zda oprávněná. O mechanické odolnosti před otřesy bych ale vážně pochyboval když se na ledičku podívám podrobněji. Chatrné bižuterní pantíky a zezadu na čestné slovo zavěšený chladič s tenkých trubiček.
Na druhé straně myslím, že by nebylo až tak složité z nějakého vyřazeného mrazáčku, za pomoci dobrého opraváře chladniček, adaptovat a přizpůsobit. Pochybuji ovšem, že zde v poradně s tím někdo bude mít konkretní zkušenost. Já jsem svého času nad něčím podobným přemýšlel, páč jsem si z dobrého, ale vzdálenějšího zdroje chtěl vozit maso ve větším, nechtěl jsem ale riskovat právě převozy. Tak si raději koupím prase v okolí.

karlossso*

Pokud by se přes noc namrazil pultový mrazáček s 2-3 PET lahvemi, tak by měl teplotu do +5 stupňů těch 5 hodin udržet, vyzkouším to venku. Mám starou ledničku na dvoře, přes noc ji zapnu, ráno ji vypnu, vložím do ní teploměr a v poledne se mrknu. Pokud to udrží v tom vedru, tak není co řešit

majsterjoe*
Tak jen abys byl v obraze ohledně tvé pověry. Ve váze by měla být tak, aby se dveře dokázaly zavřít samy. Co se týče toho ustaleni tak je to pravda, jelikož během přepravy se olej z kompresoru může dostat výše do potrubí a časem dělat problémy. Proto po ustaleni nechat stat, at olej vtece zpět. Ta rovnováha ale dnes opravdu uz není důležitá na chod lednice.

 

honzaaa*

0x
pokud mate i mrazak tak si vecer pred cestou namrazte nekolik igelitovych pytliku s vodou a rano je dejte do lednice, 4 hodiny vydrzi chladno i bez elektriny

 

karlossso*

Ještě dodám, že vnitřní rozměr ledničky chci odhadem v-100cm, š-50cm, h-50cm

 

moula*

0x

Ze sběrného dvora nebo elektra bych si vzal skříň pultového mrazáku se silnými stěnami, ve víku bych si udělal držáky na pár dvoulitrových Pet flašek a ráno bych do držáků ve víku nastrkal pár hluboce zmražených Pet flašek s vodou a dal tam vychlazené zboží a k němu teploměr. Podle mne bude to zboží perfektně chlazené po dobu deseti hodin i v prostředí se vzduchem +40°C. Investice zdarma. Kdybyste chtěl mít skříň ráno vychlazenou, tak dáte večer do držáků opět pár lahví zmražených a ráno je vyměníte. O jaké jde zboží?!

karlossso*

Něco podobného budu dnes testovat. Přes noc zapnu starou ledničku s mrazákem, zmrazím v ní dvě PET lahve. Ráno ji vypnu, nechám ji na dvoře ve stínu, což těm 40 stupňům bude zítra i odpovídat a rozpálené dodávce také. Vložím tam teploměr a v poledne to omrknu. Potom můžu vyzkoušet ty dvě zmrazené PET lahve bez namražování a uvidím kam se dostanu. Co se týká izolace, tak nic jiného než starý mražák mě taky nenapadá... Kdyby to udrželi PET lahve ráno a večer, tak ideal

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]