Nejste přihlášen/a.
Svíčky příště Champion nebo NGK. Brisky začínají být nic moc a cukají po několika set km.
Tohle třeba u SPi dělá falešný vzduch mezi klapkou a svodama, hlavou motoru (tedy těsnící podložka, spuchřelé hadice posilovače brzd,odvětrání par z nádrže - doporučuji vyřadit odpojením hadice a vhodným zaslepením - strčením do hadice třeba šroubku,netěná hadice na přetlakový ventil paliva v palivové liště - hadička po pravé straně ze spodku svodů.
U Fabie 1.4MPi jsou často netěsné vstřikovače, takže bych vyměnil gufera všech vstřiků. Princip je stejný. Ten podtlak při zavřené klapce je tak velký, že to netěsnostma cucá vzduch pod vysokým podtlakem právě přes vstřikovače (kolem nich v sedlu).
Jinak vyčistit klapku (ne na motoru,ale mimo - sprajem, aceton,kartáček na zuby a pečlivě), zvážit výměnu podložky pod klapkou (musí být origo,jinak se problému nemusíte zbavit a hledat ho jinde, když je vlastně v nové vyměněné věci je dost problém sám o sobě pak něco takového diagnostikovat.
Dále zjistit funkci váhy vzduchu zezadu na svodech pod klapkou. Na Vagu pokud se smaže její chyba na nastartovaném motoru, tak motor okamžitě zdechne, protože v ten momen nemá žádnou hodnotu (ani zkutečnou a ani adaptivní fiktivní z ECU).
gumidek: V podstatě souhlasím až na jednu nepodstatnou maličkost. Mpi nemá MAF (tzv. váhu vzduchu) nýbrž MAP (snímač absolutního tlaku v sání). Zatímco MAF měří hmotnost nasávaného vzduchu tak MAP okamžitý podtlak v sacím potrubí a i když je v konečném důsledku dosaženo v podstatě téhož (měření zatížení motoru - u MAF jakožto sekundární uplatnění) tak princip funkce obou snímačů je neporovnatelný.
Jj, taky souhlas a dík . Snad už to nepopletu
doplněno 15.07.14 13:27:Reakce na fík a tazatele: základní nastavení na VAGu kanál 098 a start a čekat půl minutky až to dovrčí
Motor 136M by měl mít svíčky Champion RC 89 PYC nebo NGK BK UR R ET (nebo ty DR 15 TC, ale spíše ne).
Vyřeší to takové to pocukávání a příp. spotřebu a lepší starty.
Dále bych ještě namátko odpojil a zaslepil podtlak posilovače brzd, zda to nedělá on. Tedy v případě, pokud to i zdechá při brždění brzdama. Pokud stačí motor tahat plynem a pak spojka neutrál a zdechá, tak to posilovač tak z 80% není.
Dálemě napadlo, že je vhodné vymontovat hall snímač otáček na převodovce a zespodu to stříbrné očistit hadrou a benzínem od špíny ze spojky. Taky je vhodné projít snímač teploty i když to dělá za všech podmínek.
Ale vidím to spíš na netěsnost.
doplněno 15.07.14 04:27:U Brisek občas na té ISO čepičce, která se dá demontovat, někdy vyjiskří závit a vznikne velký přechoďák. Brisk jako jedinný výrobce má tyhle šroubovací čepičky k vůli starým zapalovacím kabelům PAL na Škodovky.
Ještě se zaměřte na tlak čerpadla paliva. Pokud při otočení klíčku píská, tak je to jasné. Po čase se protáčí rotor na vrtulce nebo odchází uhlíky komutátorku. Tlak musí dávat přes 3bary. Tuším 5barů a ty 3 udržuje v lyště. Při poklesu tlaku z decelerací nestačí prášit vstřiky a chcípá motor. ECU pak vyřadí dle otáček čerpadlo úplně a je nutné znovu nastartovat.
Podle vrčení nepoznáš, zda má 3 nebo 5 barů. Na palivové liště nad vstřiky je na straně tlakový ventilna vratku. Zkontroluj jeho hadičku do sání.
jj a ten map s tím hallem si demontuj a idelně je ostříkni čističem brzd. Obojí bude určitě mírně od oleje (odvětrání víkaventilů). U toho mapu pozor na snímač tlaku. Dovnitř moc nestříkej. On se totiž prý nesmí ani máčet v benzínu.
To může dělat i tlak paliva nebo i když se zdá klapka čistá,stejně bych ji vyčistil a pomocí vag udělal základní nastavení...
Rovněž jsem zažil,že podobné problémy dělala i odcházející zapalovací lišta,zajeď na nějaké vrakoviště,domluv se s něma,jednu zapalovací lištu si pujč a zkus jestli to přestane
Svíčky jsou myslím OK,používám ty samé a bez jediného problému už 30 tis km,určitě by nezpůsobily to aby motor chcípal na volnoběh
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.