Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Felicia 1,3mpi 50 kW

Od: meart* odpovědí: 19 změna:
Zdravím potřebuji poradit s feldou. Když vyřadim většinou auto chcípne nezáleží jeslí je motor zahraty nebo ne dělá to porad i v městském provozu i na dálnici při vyřazení. V nižších otáčkách 1500 - 3000 je cítit nepatrně cukani. Koupil jsem přípravek na čištění vstriku vyjel jsem dvě nádrže a nepomohlo to. Palivac je nový. Filtry olej a svíčky meneny pravidelne. Svíčky mám předepsané výrobcem brisk "3 elektrodove" br15tc nebo tak nějak. Klapka nebyla čištěna ani resetovana není zašla. Pokud je motor zahraty delší jízdou cca 70 km auto strašně zlenivi je potřeba ho více
točit. Zejména na okreskách. Na dálnici se ta lenost neprojevuje.Ventily jsou seřízeny dle dílenské příručky. Tankuji na omv. Jinak jede moc pěkné dálnice celkem bez problémů i 170. Poradíte někdo máte podobnou zkušenost? Omlouvám se za chyby píši z mobilu.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

Svíčky příště Champion nebo NGK. Brisky začínají být nic moc a cukají po několika set km.

Tohle třeba u SPi dělá falešný vzduch mezi klapkou a svodama, hlavou motoru (tedy těsnící podložka, spuchřelé hadice posilovače brzd,odvětrání par z nádrže - doporučuji vyřadit odpojením hadice a vhodným zaslepením - strčením do hadice třeba šroubku,netěná hadice na přetlakový ventil paliva v palivové liště - hadička po pravé straně ze spodku svodů.

U Fabie 1.4MPi jsou často netěsné vstřikovače, takže bych vyměnil gufera všech vstřiků. Princip je stejný. Ten podtlak při zavřené klapce je tak velký, že to netěsnostma cucá vzduch pod vysokým podtlakem právě přes vstřikovače (kolem nich v sedlu).

Jinak vyčistit klapku (ne na motoru,ale mimo - sprajem, aceton,kartáček na zuby a pečlivě), zvážit výměnu podložky pod klapkou (musí být origo,jinak se problému nemusíte zbavit a hledat ho jinde, když je vlastně v nové vyměněné věci je dost problém sám o sobě pak něco takového diagnostikovat.

Dále zjistit funkci váhy vzduchu zezadu na svodech pod klapkou. Na Vagu pokud se smaže její chyba na nastartovaném motoru, tak motor okamžitě zdechne, protože v ten momen nemá žádnou hodnotu (ani zkutečnou a ani adaptivní fiktivní z ECU).

madmax*

gumidek: V podstatě souhlasím až na jednu nepodstatnou maličkost. Mpi nemá MAF (tzv. váhu vzduchu) nýbrž MAP (snímač absolutního tlaku v sání). Zatímco MAF měří hmotnost nasávaného vzduchu tak MAP okamžitý podtlak v sacím potrubí a i když je v konečném důsledku dosaženo v podstatě téhož (měření zatížení motoru - u MAF jakožto sekundární uplatnění) tak princip funkce obou snímačů je neporovnatelný.

martinhajek*
Některé verze SIMOS 2 té doby měly MAF senzor (třeba populární motor 1.6SR 74kW (75kW) v Octavii/Golfu), ale u feldy je to opravdu jen snímač tlaku a teploty nasávaného vzduchu. Je to ale opravdu jen detail
Mimochodem, MAP a MAF si často pletou i automechanici
gumidek*

Jj, taky souhlas a dík . Snad už to nepopletu

doplněno 15.07.14 13:27:

Reakce na fík a tazatele: základní nastavení na VAGu kanál 098 a start a čekat půl minutky až to dovrčí

meart*

Diky za rady. Zaměřím se na zmíněné věci. Tu kostku pod klapkou jsem měl v plánu vyměnit. Koupím nové svíčky. Přetesnim vstriky. Pokud to nebude dobré půjdu dále. Diky za odbornou odpověď.
meart*

Těsnění ne kostku
gumidek*

Motor 136M by měl mít svíčky Champion RC 89 PYC nebo NGK BK UR R ET (nebo ty DR 15 TC, ale spíše ne).

Vyřeší to takové to pocukávání a příp. spotřebu a lepší starty.

Dále bych ještě namátko odpojil a zaslepil podtlak posilovače brzd, zda to nedělá on. Tedy v případě, pokud to i zdechá při brždění brzdama. Pokud stačí motor tahat plynem a pak spojka neutrál a zdechá, tak to posilovač tak z 80% není.

Dálemě napadlo, že je vhodné vymontovat hall snímač otáček na převodovce a zespodu to stříbrné očistit hadrou a benzínem od špíny ze spojky. Taky je vhodné projít snímač teploty i když to dělá za všech podmínek.

Ale vidím to spíš na netěsnost.

doplněno 15.07.14 04:27:

cc-autodily.cz/...

U Brisek občas na té ISO čepičce, která se dá demontovat, někdy vyjiskří závit a vznikne velký přechoďák. Brisk jako jedinný výrobce má tyhle šroubovací čepičky k vůli starým zapalovacím kabelům PAL na Škodovky.

meart*

Diky vyzkouším v prvé řadě ty svíčky. Brisky tam mam cca 3000 km předtím jsem měl ngk ale ne ty co udávate(odborník z autokelly mi vnutil nějaké v akci s tím ze tam budou fungovat... Fungovaly ale...)a cukalo to taky ale ne tak moc. Při brzdění nechcipe. Ještě jednou diky za tipy. Hned dopoledne vyzkouším.
gumid

koukám chyba : NGK BK UR 5 ET

meart*

Jeste jen dodam co se tyce startu tak za studena v pohode. Za tepla za jizdy to nahodim pres kvalt ale kdyz parkuju a chcipne mi to tak po otoceni klicku jede motor dle otackomeru cca 300-400 otacek a aby se rozebehl musim naplno seslapnout plyn do 3000 leze pomalu pak nad tri se probere. Po pusteni plynu kdyz nechcipne tak jede jak ma. Dle zvuku jede na vsechny valce. Ale to se stava jen obcas. Myslim si ale ze to s tim urcite souvisi.
gumidek*

Ještě se zaměřte na tlak čerpadla paliva. Pokud při otočení klíčku píská, tak je to jasné. Po čase se protáčí rotor na vrtulce nebo odchází uhlíky komutátorku. Tlak musí dávat přes 3bary. Tuším 5barů a ty 3 udržuje v lyště. Při poklesu tlaku z decelerací nestačí prášit vstřiky a chcípá motor. ECU pak vyřadí dle otáček čerpadlo úplně a je nutné znovu nastartovat.

meart*

Pri otoceni klicku je slyset jak cerpadlo zhruba 5 sekund vrci a tlakuje pal soustavu. Po nastartovani nevydava zadny rusivy zvuk. Spotrebu mam v primestskem provozu do 7 litru. Svicky s tesneni vymenene klapka vycistena a uvedena do zakladniho nastaveni. Problem pretrvava beze zmen. Zkusim ty guferka vstriku...
gumid

Podle vrčení nepoznáš, zda má 3 nebo 5 barů. Na palivové liště nad vstřiky je na straně tlakový ventilna vratku. Zkontroluj jeho hadičku do sání.

meart*

Ja to myslel tak ze nevydava zadnej bzucivej zvuk jak bylo popsano vyse. Diky mrknu na to
gumid

jj a ten map s tím hallem si demontuj a idelně je ostříkni čističem brzd. Obojí bude určitě mírně od oleje (odvětrání víkaventilů). U toho mapu pozor na snímač tlaku. Dovnitř moc nestříkej. On se totiž prý nesmí ani máčet v benzínu.

 

meart*

Proklepl jsem ty hadicky a vsechny jsou na pokraji rozdroleni a jdou lehce stahnout rukou, pri nastartovani v tom humbuku je dokonce lehce slyset syceni. Nepodarilo se mi identifikovat odkud ale jako prevenci vymenim vsechny hadicky. Hall byl spinave jak prase

 

fik

0x

To může dělat i tlak paliva nebo i když se zdá klapka čistá,stejně bych ji vyčistil a pomocí vag udělal základní nastavení...

Rovněž jsem zažil,že podobné problémy dělala i odcházející zapalovací lišta,zajeď na nějaké vrakoviště,domluv se s něma,jednu zapalovací lištu si pujč a zkus jestli to přestane

Svíčky jsou myslím OK,používám ty samé a bez jediného problému už 30 tis km,určitě by nezpůsobily to aby motor chcípal na volnoběh

 

novada*

0x

Jemný pocukáváníčko může dělat spojka.. Mam na favoritu lamelu na odpis a jsou tam jetý ty pružiny.. je tam vůle.. Takže to cuká při rstálých otáčkách.. Třeba na trojku nejvíc když povolim plyn. Jinak mě to taky zleniví :D a to mam karburátor :D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]