Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia - vyrazovat?

Od: bolona odpovědí: 7 změna:

Ahoj,

mam nove ridicak a o autech teprve ziskavam zkusenosti. V autoskole jsme jezdil v Mondeu 1.9 TDCi a ucitel mi rikal, ze z kopce mam zaradit vyssi stupen, takze budu brzdit motorem a ridici jednotka to pozna, takze vypne vstrikovani a auto nema zadnou spotrebu.

Ted jezdim ve Felicii, motor jsem zjistil "Š 781.135 B", coz ma podle wikii jednobodove vstrikovani od Bosche. Jak je to s tim motorem tam, mam ho z kopce vyrazovat vyrazovat, nebo to vstrikovani ta RJ take vypina?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

Kvalt tam nechávej. Bosch monotronic i dle VAGu vstřikovač vypne za předpokladu vyžších otáček a signálu z klapky (vstřikovací jednotky), kde musí být splněno propojení volnoběžného kontaktu (noha na plynu být nesmí) a úhel škrtící klapky tuším od 2 do 7° (to si řídí volnoběžný servomotorek). Stačí mít blbě seřízený plynový pedál (lanko) bez vůlí (při doteku na plyn reaguje) a už to nefunguje, protože volnoběžný kontakt nikdy nesepne.

U karburátorů, jak tu někdo psal není u elektromagnetického ventilu žádná elektronika. Po zapnutí klíčku jde palivo kanálem apo vypnutí klíčku nejde palivo. Je to jen k vůli zdechnutí horkého motoru ve vedrech, kdy by to bez tohodle vehementu nešlo. I bez jiskry by motor na samozápaly klapal a musel by se zdechnout špatným rozjezdem přes spojku. Proto tam ten ventil je.

 

stonek*

0x

Ano, také vypíná.

Funguje to tak: řídící jednotka má informaci (mimo jiné) o poloze plynového pedálu a otáčkách motoru, jsou-li otáčky větší než vonoběžné a plyn nahoře, přestane dodávat palivo. Jen u karburátorových motorů to není možné, protože i při zavřeném plynu je zaručeno palivo pro volnoběh. U motocyklů to mnohdy z kopce hezky bublá nebo po zavření plynu střílí. (jsou i vyjímky, třeba karburátory s elektromagnetickým ventilem u trysky volnoběhu, kvuli katalyzátoru)

madmax*

Elektromagnetický ventil u karburátoru při deceleraci resp. brzdění motorem volnoběžný kanál neuzavírá. Ve většině případů totiž zabraňuje jen samozápalům po vypnutí motoru a tudíž funguje jen na principu otevřeno/zavřeno při sepnutí/vypnutí zapalovaní. Aby karburátor toto uměl musel by být vybavený ekonomizérem jako např. u vozu Lada a jejich karburátoru Ozon.

 

asd*

0x

Vyplé vstřikování = nemá žádnou spotřebu. Ovšem brzdí motorem, tak nedojede tak daleko jako s neutrálem kdy motor nebrzdí.

Na spotřebu vychází nejlíp z prudkých kopců (všude kde je třeba brzdit) s kvaltem, z táhlé dlouhé rovinky vyřadit.

 


0x

Nevyřazujte, když zdechne motor, nepůjde posilovač brzd a ještě tu rezavou pixlu rozhodíte někde po poli.

 

ujendys*

0x

vyřazuju jak se mi to hodí na spotřebu nehledím protože filda v naftě žízen nikdy nemá

 

hop®

0x

Záleží na požadované rychlosti a prudkosti kopce.
Někdy je lepší brzdit motorem a šetřit tím naftu i brzdové destičky...
Někdy je lepší vyřadit, jet na neutrál a případně mírně dobrzdit...
Asi není lepší zbytečně brzdit motorem, pokud zpomalení (nebo udržení rychlosti z kopce) pak musíme dohnat akcelerací...

Napadá mne jeden příklad, pražská spojka z D1 na jižní spojku, je z kopce. Dříve jsem měl na volnoběh nahoře přes 70km/h, uprostřed něco přes 80 a dole před viaduktem a připojením zase necelých 70, to je odpovídající rychlost. Teď je tam kvůli snížení hluku průběžný radar a padesátka. Takže nahoře zařadím za 3, a motor ve vyšších otáčkách mi udrží požadovanou rychlost tak, abych nemusel brzdit. Takže at žije "odhlučnění"...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]