Nejste přihlášen/a.
Ahoj. Když jste potřebovali vymontovat vadný motor a namontovat jiný, kolik jste za to dali v běžném malém servisu? Ne ve Svazarmu, v garáži, nebo značkovém velkém. Dík.
Mohl bych poprosit o postup, jak to udělat doma a tzv. si pomoci tím, co doma najdu (zvedák,cihly,fošna,...).
Bez jeřábku (žirafy) to půjde asi těžko nebo vůbec, že? Nikdy jsem to ještě nedělal, tak se jen ptám, jak to nejlépe vyndat asi spodem...
Dík za návod
Co jsem slyšel tak jedině spodem,ale jak to sundat bez žirafy fakt nevím,auto musí být zvedlé do takové výšky aby motor prošel pod chladičem a příčkou motoru-možná to provně povolit,zajistit heverem a pak pomalu zvedat auto a motor zůstane na heveru-to je jediný co mě napadá jak by to možná mohlo jít bez zvedáku.
Taky už je to složitější než u 120,kde se odmontovalo zadní čelo,povolila se ta trubka co nese motor,povololilo se to u převodovky a odpojilo vše okolo a na pojízném heveru se to celý vytáhlo ven
Jak to udělat doma-jednoduše- na něco festovního zavěsit hupcuk,s autem pod něj,zavěsit motor (s odpojenou kabeláží,hadicemi chladiče,výfukem atd) odmontovat ukožení motoru a tento vytáhnout ven,auto odtlačit bokem motor si spustit,rozpůlit,dát new motor,nasadit spojku,rozvody,spojit motor s převodovkou,zdvihnout,najet s autem pod a spustit do auta a vše smontit.Poprvé jsem využil trubky mezi stromy kde jsem měl auto uskladněno než jsem sehnal druhé, a podruhé v garáži byl kus nosníku na který šel upevnit hupcuk .Používal jsem tokový ,viz obr.
Jo na škůdce 105 jsem použil jen pojízdný hever z kauflandu .
doplněno 04.08.14 14:49:To erik.mně přijde daleko jednodušší vytáhnout motor nahoru,než zdvihat celou kastli!Ale fakt je,že fe-fa jsem nedělala zvedat čtyřistapátého,no nevim sám bych to nedal,u feldy bych těch jak píšete 120kg pomalu vyrval sám vrchem.
Ps dělal jsem toto jen 3x (seat Ibiza 1,7D,P405,Š105)
doplněno 04.08.14 14:51:To Kotoul-přečti si prosím vše!Gumidek se na toto ptal!
doplněno 04.08.14 16:57:Teď jsem gůglil a fileta to má krapet jinak.V Ibize byl motor a převodovka vsazena do silenbloků uložení zeshora,totéž i piškot (viz obr bez motoru a po zástavbě new motoru!))Pokud si teda dobře pamatuji.
Díky za postup Diesle. Ten "hupcuk" si asi pořídím. Akorát si pořád představuji, jak prokličkovat s motorem při vytahování vrchem. Nad převodovkou trčí posilovač s brzdovým válcem a kolem svodů zase topení, ale ne moc. Možná při troše trpělivosti a šikovnosti to půjde i vrchem. Naštěstí mám motor i kastli v kondici a tahal bych ho ven jen při nějaké velké poruše nebo výměně vačky (kdybych to překopával z 40 na 50kw).
Tazatel se ptal... Jak vyměnit"..
Diesel odpověděl nadmíru dobře.! Tak netuším, proč ho napadáte.?
Pokud nemám možnosti, pak to nedělám.! Je něco jiného, bydlet v baráku a udělat
to na dvorku (garáži) a něco jiného je podobnou věc páchat před panelákem.
2kedar: Nikoho nenepadám a ani napdat nechci, pokud to tak vyznělo tak se omlouvám.
Ale tazatel se opravdu neptá, jak vyměnit, alepsoň já to nikde nevidím, ale ptá se, za kolik.
Pokud by se tazatel ptá, jak na to, pak je vše samozřejmě v pořádku.
Nechci samozřejmě nikoho opravdu napadat a věřím, že diesel je v této problematice odborník a chtěl pomoci, ale často tu opravdu vidím, když se někdo ptá, kolik něco v servisu bude stát, že se najde někdo a napíše mu, že to zvládne sám.
Ahoj. Hoši, nečilte se na sebe. To, jestli bylo poptáváno jak, nebo za kolik, je sice malý rozdíl, ale i to jak, jsem si právě se zájmem přečetl. Dotaz jsem vznesl z toho důvodu, že mi kámoš řekl, že mu měnili motor v malém rodinném servisku za 16 litrů. Málem jsem upad. Von chudák vůbec rád skoro cokoliv přeplácí. Už jsem mu nabídl, že mu budu tyhle věci řešit. Dokonce i ten měněný motor, šlo řešit ve voze spodem. Chybka se vloudila. Jinak, dík za vyjádření.
doplněno 04.08.14 21:19:Je až šílené, že jsem tátovi v roce 1976, v 17 letech, měnil motor u Oktávie z r. 1962. Na ulici před barákem. Pomocí dvou nůžkových heverů. A ve dvou ho tahali přez tu vzpěru se zámkem pro haubnu. A mámě v kuchyni na stole, rozhodil špajsku od téže pro prasklou hřídel. A ono to pak dokonce jezdilo. A taky tomu prdly asi 3 poloosy a zmordovaly polonápravnice. Tenkrát mě to docela bavilo. A koncem 80tých let těch Wartburáckých lehkých motorů co jsem taky měnil. Ty už sám. Neskutečné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.