Nejste přihlášen/a.
Dobrý den rádcové,
dnes jsem po dlouhé době zažil problém s autem. Jedná se o Favorit 40kW SPi Bosch Monotronic systém. Předjel jsem auto, ale nepodřadil si a možná to chtělo (testuji, co stříkačky dokážou, takže záměr- s karbem bych to uchlastal). Po tomhle předjetí začíná mít motor po pár set metrech náznak dušení a pak začal celým autem zatrhávat (škubat) a zdech a nechtěl naskočit. Vozím si náhradní Hall pro všechny případy, tak jsem je prohodil a závada se nespravila. Pomohlo až odpojení motorového svazku od základního s elektrikou an 5 minut. Jednotka ztratila adaptivní hodnoty a pak jsem tak nějak dojel.
Doma to připojím přes K-Line na VAG a bez závad (asi pochopitelné, když jsem to odpojil od baterky). Jen Hall svítí jako chyba, ale motor stál, takže je OK. Po testu bloku hodnot jsem zjistil toto:
Spínač volnoběhu OK, Dráhy potenciometru klapky plynule měří úhel,čidlo teploty OK, čidlo teploty vzduchu OK, otáčky správné na volnoběh cca 850ot/min.
Při prudkém sešlapávání plynu motor v půlce ztratí víkon a pak se roztáčí. Vstřikovač hlásí dobu vstřiku i 7ms a pak 0.0ms a motor vypadává a skoro zdechá a pak na poslední chvilku, kdy se zhoupne vstřikovač opět 2ms.
Vždycky to jakoby zabrmí,roztočí,00vstřik a pak brrr a zase ok. Musí se prudce akcelerovat na volnoběhu. Při zátěži to škube autem a nemá sílu.
Cca před týdnem chyba sporadická potenciometru klapky a teď už bez chyby. Při testu akčních členů vše funguje včetně motorku nastavovače volnoběhu.
Nějaké rady? Počítám, že je na odchodu cívka (ostré škuby) či něco se vstřikovačem nebo netěsnost, ale kde? Či čerpadlo - kolik má dávat u BMM ..přes 1,2bar stačí?
Svíčky a kabely nové pro SPi systémy správně kombinované, nové víčko a palec,trafo použité vrakáč,klapka supr vyčištěná a pak jezdila cca měsíc bez problémů a dokonce lépe,svody a hlava přetěsněno,nehulí nijak.
Nějaký nápad? Už jsem nastavoval i ECU do tzv. starého startu...nepomohlo. Lambda origo Bosch nová pro BMM (24ka).
Díky za nápady na co se nejvíce zaměřit
doplněno 25.06.14 20:34:opr.: výkon ...grr
Zdá se mi, že na tvém výčtu chybí váha vzduchu. Já měl podobné potíže, váhu jsem doma na stole testoval a byla to jen ztvrdlá hadička váhy u klapky - přisávala si falešný vzduch.
No ono to zezačátku jelo vždy parádně. Maximálku to dokonce vpoho dalo. Vždy cestou zpět ke konci...cuk cuk cuk pak chvíli pohoda a pak už jen ostré záškuby a pak jsem to nenatočil.
Včera jsem celou dobu repasoval vylítaný rozdělovač (cpal jsem jen origo díly HM nebo Magneton),vše seřídil a uvedl ECU do starého startu. Vag počet chyb 0,akční členy OK,atd...lambda OK a dokonce při odpojení podtlaků chyba sporadická nastavení směsy mimo toleranci.
Takže jsem to byl projet. Ke konci zas problém a tentokrát otočím klíčkem, jak mi to už nešlo nastartovat a vylítávala jedna pojistka za druhou (měnil jsem je a musel jsem použít i pojistky mlhovek a výhřevu, jelikož jsem náhradních měl málo.
Pak jsem na to přišel. Zapalovací modul trafa (cívka) KO. Zkrat na kostru (proto ty pojistky. Jen tak namátko jsem ho odpojil od svazku a pojistky držely.
To mě teda fakt vytrestalo. VAG vše OK, pak to parádně jezdí a pak zase chyba a škube a nestartuje. Naštěstí mi táta dovezl náhradní trafo a mohl jsem dojet domů. Ovšem taky použité, takže kupuji nové Tesla Blatná a snad bude už konečně pokoj, protože zapalování nové,lambda nová,Hallů mám zásobu a vozím vždy rezervní,klapka OK (potáky,vstřik,váha,teplota - vše součást vstřikovací jednotky).
Taková blbost, ale přišel jsem na to. Sice na cestě, ale dopadlo to dobře
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.