Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, potřebuji poradit. Máme starší Daihatsu Cuore. Když stojí v garáži(i delší dobu), jde v pohodě nastartovat a jede normálně. Pak zastavím třeba na 30 minut a tady začíná problém, nastartovat jde hned, ale začne cukat a třeba na křižovatce nebo u přechodu chcípne,při otočení klíčkem normálně chytne. Chcípne takhle několikrát, předtím pocukává. Pak najednou jakoby chytne dech a jede zase v pohodě. Nemá někdo radu, v čem může být chyba? Díky za pomoc.
Tak těch věcí po více. nevím ale jaký máte motor, a rok výroby auta. Jestli je to karburátor nebo už stříkačka.?
Hmm... To auto je tak jednoduchý že je tam míň věcí jak na 850ccm motorce. To je ale zas jen výhoda, protože čím složitější tím horší na poruchy.
V podstatě by to mohly být jen dvě typy závad.
A) Palivové čerpadlo a nebo karburátor - To to s největší pravděpodobností nebude, a nechal bych to až na konec, pokud by nic nepomohlo.
B) Elektrika zapalování -
Sem by se dali vypsat všechny věci, od již zmiňovaných svíček, přes - a teď nevím zda je tam klasický rozdělovač nebo už na Halový senzor. Vadná cívka vysokého napětí, kabely a občas se u některých aut stává že zablbne ukostření motoru a to taky může dělat problémy.
Každopádně v servisu si nechat skontrolovat tyto věci by nemělo být tak drahé, a měli by to stihnout snad i na počkání.
Než to tam dáte, zamyslete se kdy se naposledy měnily svíčky.Jestli opravdu už není čas zakoupit nové. Zkontrolujte jejich stav a taky stav kabelů a cívky. U té cívky by se mohlo stát že když se zahřeje tak začne blbnou nebo má špatný kontakt aď už na plusu nebo kostře. Ta cívka dostává signál - buď z čidla na klikovém hřídeli - resp. setrváku (většinou,může být i někde na konci hřídele) nebo je to mechanicky řízené tím starým způsobem kladívka v rozdělovači. Tam by se mohl dělat škvarek, takže vyštelovat odtrh a očistit kontakty. Skontrolovat palec a to ukostření motoru. Možná že by mohlo blbnout také nějaké relé které spíná to vysoké napětí? Nemám schéma elektriky ale mělo by se dát najít.
Nic víc mne nenapadá. Snad je to vše a chyba je někde mezi tím. Mslím že v servisu by to měli mít za hoďku projitý. Pokud tam nejsou nové svíčky tak bych je vyměnil nejdříve sám
Pokud nevíte jaké zjistíte to zde ask.com/...
doplněno 26.04.09 12:02:Je to v katalogu - série - a pak už jen zadáte co máte za auto.
Díky moc. Myslím, že ty svíčky by to možná mohly být. Musím je koupit a taky klíč . Pak napíšu, jak to dopadlo. Auto mám rok a nevím, kdy byly měněné.
Když nad Tím uvažuji, tak bych zkusil ještě rozebrat karbec a podívat se zda něco nezadrhává. Třeba blbne jehla. Možná špína nebo něco. Zkusil bych rozebrat, vyčistit plovákovou komoru nebo co tam přesně je. Profouknout trysky, a zjistit zda nedrhne ta jehla u plováku. Zdá se mi to dost pravděpodobný.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.