Nejste přihlášen/a.
Prosím o radu, Škoda - Favorit, vše bylo ok do chvíle, kdy bylo bublání (vroucí) vody slyšitelné až do kabiny.
Ručicka je v červeném, po vypnutí motoru nejde nastartovat, po minutách klidu ano, baterie ok.
Ventilátor funguje, těsnění pod hlavou měněno. Jak dojet do servisu vzdáleném x km? Díky za tipy..
No pokud chcete jet s favoritem do servisu a neumíte si s tím poradit sám tak snad jen: jeďte a dělejte přestávky na vychladnutí.
Jinak bych vyndal termostat a jel bez něj. Buď je totiž špatný termostat a nepouští vodu do chladiče nebo je špatné čidlo pro spuštění ventilátoru nebo je špatný ventilátor. U favorita to zvládne zjistit i franta z bývalého jzd. Další možností je samozřejmě abych pokračoval ve výčtu vad: vadná vodní pumpa či hlava nebo její těsnění.
protože sto upekl jak bábovku a to se fafounovi nelíbí a potřebuje vychladnout vyhod s toho termostat a dej novej to zvládneš i sám sou to 3 šrouby -nech vystydnout,spodní hadicí na chladiči si upust vodu vyměn termostat i s těsněním a pak si zas dolej vodu
Největší kravina co jste mohl udělat!
Pkd je teplota v červeném,nesmí se chcípnout,takto jen pokud nebude klesat a el jen stoupat! Musí se nechat chvíli klapat na mírně zvýšené volnoběžné otáčky a při poklesu na provozní chcípnout!Pkd je přehřátý a vypnete jej v motoru stoupne teplota ještě víc protože necirkuluje voda a v chladiči se nechladí,zvýší se tlak v soustavě-foukne těsnění nebo horším praskne hlava ,jako poslední nepravděpodobná nicméně možná závada-zkroutí se blok!
nechte úplně vystydnout,dolejte vodu ,odvzdušněte,pkd se dá a pak uvidíte zda bude arbajtovat nebo ne ,a hlavně jak!
Šlo o to, že jsem jel cca 2 km, vypnul motor a do deseti minut jiz nenastartoval. Podezíral jsem baterii, ale kdepak. Po řekněme dvou hodinách i více šlo nastartovat, ale opět po jízdě cca2 km vaření a nemožnost nastartovaní. Vody je dost a celou dobu bylo, není co dolévat. Termostat už byl určitě někdy měněn tak jako chladič či ventilátor. Olej ok, žádné mléko. Troufnu - li si na výměnu termostatu, co mohu očekávat po povolení tří šroubů? Voda půjde ven? Nebo jen zakape? Abych nemusel být tažen je lepší variantou jízda bez termostatu? Jízda řekněme 10 km centrem města s množstvím semaforů, tudíž červená za červenou a kolony aut přede i za mnou...omluvte laika, ale dva roky to Farda ještě dá. Díky za podrobnosti...
doplněno 14.06.14 20:53:Přijít teď a nastartovat není problém, lze, jede, ale do cca2 km budu vařit..
ano poteče ti z toho voda jak sem psal upust si vodu spodní hadicí od chladiče
doplněno 14.06.14 21:27:pokud se ti to starý těsnění při demontáži nezničí a pokud ti z toho po vyndání termostatu a utažení příruby nepoteče voda nic se neděje jezdit se stim dá samozřejmě za předpokladu že zas neodešlo těsnění pod hlavou
Díky, rozumím. Nemám-li termostat (nový) zrovna u sebe a seženu v prac.dny včetně těsnění, je lepší Fardu nechat Fardou nebo riskuji větší neplechu, když jej (termostat) vytáhnu a pojedu na starý těsnění?
ještě napiš když vaří co na to chladič a hadice do a z chladiče! To vypadá že termostat ,pkd bude přívodní hadice studená uzavřený termostat nebo uvnitř ucpaný chladič
Odpoledne se na to podívám, dodávám, že jsem si všimnul na palubovce stále svítící baterie. Po pár metrech vždy zhasla tentokrát vůbec a svítí celou jízdu. Má-li to souvislost...
doplněno 15.06.14 07:32:Hadice do chladiče byla při varu v nádobce vroucí. Hadici z jsem nezkoušel.
Máš recht kámo, což o to, řemen jsem zpočátku kontroloval, ale při bližším ohledání je to řemen.
Teď tedy babo raď. Zvládnu výměnu jako laik? Jezdit lze? Logicky asi ne...Díky..
Bud rád že je to fáčku,být to jiné tak je vymalováno.
Zkus tu vodní pumpu zda se dá její řemenicí rukou točit,pak jen kup nový řemen a nasad jej na to nemusíš být žádný specialista jen minimálně zručný a uvidíš,pkd bude vařit neblo to jen řemenem a je v čudu pumpa a tam nevím,ve fáčku jsem seděl jen v AŠ ,neznám,musel bych to vidět pak bych udělal.Na naftové ibize I + II jsem to dělal na cestě,ani ne půl kiláku po prasknutí řemene a vařila! Muselo se sundat PP kolo a defloatační plech v podběhu aby se tam jeden dostal.
S takovou se člověk i naučí poznat auto, né jen 4 kola, volant a jedu..mám tedy nastartovat a jít kouknout na alternátor točí-li se a odpor vodní pumpy, která ani nevím kde je zjistím pohledem či hmatem? Řemen vede přes tři řekněme kladky, takže pozornost věnovat té horní (točí-li se ) a dolní? Dodám, že řemen byl překroucený a pár gum.zoubků mu chybí, sjeto...řemen jsem vyvlíknul..
Startovat nejde, ok? Bez řemenu není startování možné. Řemen už se veze. Tak nějak se vše ručně dá roztočit.
Hotovo, jezdí, chladí, nabíjí...díky všem a hlavně kolemjdoucímu automechanikovi. Takový scénář by nenapsal ani Hollywood...
Tak ,ještě to dopadlo dobře-pro příště alespon ponaučení,hlídat si autí.jo jistou dobu hlídej teplotu,olej a chadicí kapalinu.může se stát že uvařením sa založí na vážnějši problém,ale snad je bude vše OK!
Ten ventilátor myslíte na chladiči? Jestli spíná +-85stup. a termostat normálně pouští tak může být ucpaný chladič jestli vám prasklo těsnění pod hlavou(když jste ho měnil tak asi jo) tak se tam mohl dostat olej a zalepit ho Chce to zkoušet na omak podle teploty
doplněno 14.06.14 12:34:ano můžete jezdit i bez termostatu ale motor nemá provozní teplotu ten termostat vás snad nezrujnuje
doplněno 14.06.14 21:27:Po 2km ti to už vře?To je dost brzo aby nebyla v háji vodní pumpa(no ale v těch hycáh).Topení ti topí?Jestli jo tak to bude ten termostat vyhot ho ven a zkus to bez něho,to těsnění jestli bude vcelku tak ho tam vrat jestli praskne tak nouzově stačí silikon a na přezkoušení i nějaká guma přinejhorším to bude trochu uchcávat
Ventilátor na chladiči funguje, mohu jej spustit nezavisle na teplotě. Slyšel jsem, že se dá v létě jezdit bez termostatu. Když jej tedy vymontuju, hadice propojím, nasadím bez něj? Alespoň dočasně?
doplněno 14.06.14 11:51:Chladič taky není nejstarší.
To auto je jen převlečená motorka.. je to hrozně jednoduchý auto. Ale jen člověk nesmí být línej a pustit se do opravy. Nejprve se musí zjistit, jestli otvírá termostat - podle teploty okolních trubek (dotykem člověk zjistí). Dále šáhnout na chladič. Termo spínač větráku je na chladiči - od něho se odvíjí spínání, takže jestli tam voda nedojde, tak neni jak spínat. Když rubne těsnění pod hlavou, tak nateče voda do oleje.. Po opravě se může stát, že se po X kilometrech uvolní nějaký zbytek oleje někde usazenej, co se dostal do potrubí. Mě se to stalo taky, nějakej čurin předemnou tam nalil obyčejnej fridex na litinu a vono to pak stálo a stálo a stálo a fridex žral a žral až vyžral hlavu a mrazovky. Pak do toho prasklo těsnění a voda fuč. Takže lidi, lijte tam fridex na hliník a máte pokoj . Jinak ta usazenina se objeví v nádobce (většinou). Jinak vysoké teploty se projeví na hliníku, motor se může zkroutit.. Ten muj dostal tak na pr*** že uhynul i teploměr tak jsem to nepoznal..Jel jsem v klidu a pak sem přijel domů, zastavil jsem, auto zhaslo. Mrknu pod kapotu a voda v haji a měrka na olej taky fuč -,- .. Takže pomohlo jen lano a šup stim do servisu. Musela se rovnat hlava (-0,4).. Pak se to skládalo. 3x se to složilo a rozložilo, než sme přišli na to, že je děravá mrazová zátka. 15 litrů oleje se celkově sdělalo.. Pořád voda v oleji. Nakonec všechno dobře dopadlo :D Fakír jezdí úspěšně už 3000 km od opravy :D .. Tot můj příběh. Takže nebát se toho a zjistit, co tomu je. Je to fakt jednoduchý :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.