Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výkon natural 98 - předstih?

Od: novada* odpovědí: 6 změna:

Procházel jsem si zde pár témat, zabývajících se problematikou naturalu 98. Bohužel jsem odpověď na svou otázku nenašel. Jde o to, že jsem do svého FA nabral " z hecu" natural 98. Je to karbec. Jak to tak znam, tak u spousty aut to výkon přidalo. Mě ho to spíše ubralo, ale když sem přijel na křižovatku, tak jsem myslel, že mi vypad motor - vůbec nebyl slyšet, jede to tak jemně, v nízkých otáčkách ten motor neni slyšet vůbec - možná je to nějaký zažitý efekt, protože když jezdim na 95tku tak to dělá rachot ale zdá se mi, že to jede více, že to víc táhne ale zase to hodně vibruje. Je mi úplně jasný, že tento motor (136 -0,4mm) nevyužije potenciál naturalu 98 ale výkon by "měl" více méně zůstat stejný. Takže buď je to divný, a nebo je ten 98 nekvalitní. Tankuji na Avanti - dost často. Jednou jsem vzal 95tku a nejelo to. Po dotankování jinde to začlo zase jet normálně. Čím to může být? - musí se předělávat předstih?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bgmaniac*

0x

Moje zkušenost s 98 - mnohem tišší a pravidelnější chod, jinak spotřeba a výkon stejná. Asi to bude motor od motoru.

novada*

No, je to úžasný, vůbec nemam pocit, že sedim ve fáčku, je to spíš jak ve fábii :D . Je to tichý no. Výkon - menší, ale to může být způsobeno třeba zaneseným víčkem rozdělovače, teplotou okolního vzduchu při nasávání atp. Můj engine dost trpí na to víčko. Dá se na to jezdit delší dobu? - aby mi nezhořely ventily!

martinhajek*
Žádné ventily ti neshoří, je to technický blábol zmatených rádobykutilů, kteří nejsou s to pochopit, že všechny běžně aditivované benzíny hoří při stejném tlaku stejně rychle. Představa, jak vysokooktanový benzín při stejně nastaveném předzápalu dohořívá ještě při výfukovém taktu je zcela mylná, ale může to platit pro jiná paliva - hlavně u LPG, které má dokonce vyšší teplotu spalování a opravdu pomaleji hoří.
Zvýšení předstihu má většinou za následek mírné, často jen neznatelné zvýšení výkonu, motor má však o něco vyšší emise NOx (vyšší teplota spalování), emisní zkouškou však vždy bez problémů projde. Může se však zvýšit hlučnost motoru a motor může v nízkých otáčkách "ztvrdnout" - nebude "dole" tolik táhnout. Často je nejlepší nechat předstih tak jak je.
Je to opravdu motor od motoru.
doplněno 09.06.14 23:54: Teď jsem si všiml, že píšeš že se jedná o 781.136 s líznutou hlavou, jest tak?
Tak to si piš, že takový motor dokáže potenciál Naturalu 98 aspoň trochu využít. Sériová 136 na palivo s O.Č. 95 občas na některý přechodový provozní stav "zacinká", zvlášt když už je trochu zakarbonovaná, na N98 by to mělo jezdit lépe.

JJ asi je to motor od motoru!

V mém motoru (osobně jsem nezkoumal) N98 nefunguje auto nejelo tak jak na N95 ale jsou lidé co na 98 ve stejném autě se stejným motorem mají jen dobré zkušenosti,tito zase mají špatné s e85 a já dobré.Prostě je to motor od motoru!

PS jde o 1,8i16V typ LFY

 


0x

Že je to motor od motoru zásadně nechápu. Muže to někdo zdůvodnit? Není to jen domnělý dojem řidiče. Motor od motoru stejného typu a stejně seřízen, by to mohl být snad jen z důvodů rozdílného stupně opotřebení jiného motoru téhož typu. Při změně použitého oktanového čísla, vyžaduje motor patřičné seřízení, hlavně předzápalu. - miro

novada*

Tento motor má najeto 44 tisíc

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]