Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
zajimalo by mne, jak je to v pripade, kdyz mne nabouraji a ja se necham zastupovat firmou - nabourali vas, ams autonehody, apod., ktere Vam zapujci na dobu opravy auto. Jak je to v pripade, ze pojistovna krati plneni, kvuli stari vozu a jsou znamy pripady, kdy musela obet nehody, ktera se takto nechala zastupovat neco platit?
Nemam konkretni zkusenost, ale zajimalo by mne, jak to funguje, abych byl pripraven a pripadne vcas odmitl. Predpokladam, ze na miste sepisi nejakou smluvu, kterou clovek muze pod tlakem okolnosti spatne procist a pak naklady, ktere jim neproplati pojistovna mohou vymahat na tom, kdo si pujcil nahradni auto? Jak to tedy je?
Diky moc za objasneni,
P.
jakjeto, určitě se najdou případy, kdy poškozený je spokojen vydělal na tom. Jsou také situace, že poškozený musí pojištovně doplácet za určité "nadstandardy", příklad když odtah se uskuteční za několikanásobně vyšší cenu, nežli je obvyklé..
více o tom v článku:
Hmm, diky za odkaz, koukam, ze je to tak, jak jsem predpokladal, ze ve smlouvach na 5 A4 bude neco o doplaceni v pripade, ze se pojistovna bude cukat ,atd. Popravde, uz jsem par nehod mel a vim, ze i kdyz dnes jsem o hodne rozvaznejsi a klidnejsi, clovek proste jedna ve stresu a toho se da snadno zneuzit, kor, kdyz musi podepsat plnou moc a dalsi dokumenty, ktere by si mel s rozmyslem procist a zvazit pro a proti.
Napadlo mne to proto, ze znameho nabourali a on se nechal takovou firmou zastoupit a asi 14 dnu jezdil nahradnim vozem. Osobne jsem si vzdy resil nehody sam a vsechny takove supy striktne odmital, ani by mne nenapadlo, nechat se jimi zastupovat, ale zacalo mi to sroubovat v hlave a zajimalo mne, jake jsou REALNE zkusenosti s takovymi firmami a zda je skutecne potreba si na nedavat velky pozor - abych pripadne varoval nejblizsi, protoze ne kazdy je takovy stary paranoik, jako ja.
Cokoli podepisujete, měl byste si ve vlastním zájmu řádně přečíst.
Tyto firmy nejsou žádnou zástupnou organizací pojištoven a v tomto oboru nemají žádná podepsanou smlouvu s žádnou pojištovnou. To je třeba si nejprve uvědomit. Tedy NEJSOU TO ŽÁDNÍ ZÁSTUPCI POJIŠOVEN ! Možná Vám budou před nosem mávat jakousi smlouvou či certifikátem pojištovny, ale co si budem povídat, takových certifikátů si může kdokoli zhotovit kolik chce.
Tyto firmy se vám o vozidlo postarají, mnohdy zařídí i odtah vozu nebo odtáhnou vlastními odtahovkami, pomohou se sepsáním protokolu o dopravní nehodě, který jste povinen i bez nich vypsat. Pokud jim podepíšete, trvejte na tom, aby bylo ve smlouvě doslova napsáno "BEZ JAKÝCHKOLI DOPLATKŮ" at již za pronájem auta nebo za opravu.
Rovněž trvejte na tom, že servis, který bude auto opravovat si vyberete VY , ne ONI!
Ústavním soudem byla pojištovnám velmi omezena možnost cokoli amortizovat, tedy uplatňovat jakousi srážku za starý díl. Jako poškozený máte právo na uvedení věci (auta) do původního stavu a vůbec vás nemusí zajímat, že cena opravy převýší tzv. obecnou enu vozidla. Tedy do smlouvy si dejte podmínku, že vozidlo bude BEZ JAKÉHOKOLI DOPLATKU uvedeno do stavu před nehodou. Pronájem náhradního vozu je rovněž BEZ JAKÉHOKOLI DOPLATKU. I když za ten, lze zákazníkovi účtovat opotřebení vozu a to je tuším 3,70Kč za kilometr. Většina firem ho ale neůčtuje.
doplněno 09.06.14 14:31:Většinou chtějí podepsat tzv. "Plnou moc". V té lze jednoduše specifikovat, čeho se plná moc týká. Např. Zastupování při jednáních s pojištovnou. V každém případě nesmí plná moc obsahovat např. Zastupování ve věci xxxxx , apod.
Nebo a jiné . Pouze konkretně vyjmenované služby. Např. úhrada nákladů na odtah nepojízdného vozidla.
Ještě k nepojízdnosti vozidla. Nejedná se ani o nepojízdné vozidlo, ale o vozidlo, které v takovém stavu nebylo schváleno k provozu na pozemních komunikacích. To znamená, na odtah vám vzniká nárok VŽDY, pokud bylo vozidlo účastníkem dopravní nehody. Nikdo na místě není oprávněn stanovovat, zda vozidlo je, či není způsobilé provozu. Navíc můžete říc, že po nehodě nemáte důvěru v to, že na vozidle nebylo něco poškozeno. Pojištovny totiž mnohdy argumentují tím, že vozidlo bylo plně pojízdné, např při utrženém nárazníku. Ano, vozidlo je pojízné, ale vy ho k jízdě nesmíte užít ! Hrozí vám totiž postih ze strany Policie. Dokonce i jen prasklé sklo na světlometu je důvodem k odtahu auta !
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.