Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Start-Stop systém a turbo

Od: tomibender* odpovědí: 8 změna:

Ahoj,

bavili jsme se včera v hospodě, jak to mají moderní auta se start-stop systémem. Je jasný, že pokud jedu s turbem po okresce ostřejším tempem, zastavím před přejezdem a čekám, že nevypnu motor, aby se turbína dochladila. Ale jak je to u start-stop systému? Zohleňuje to? Jestli ne, tak je to dost na pytel.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

1x
Star-stop je jen dalším z ekokurvitek které už ale jdou proti technice...nejde zdaleka jen o cazeni turba,ale hlavně u uloženi klikového hřídele v ložiscích...rozhodne nechat tento systém elektronicky vyřadit v RJ a zatím před každým. nastartovanim vypínat...motor vám časem "poedekuje"
trtr

Zdravím, tak tak, co úspoříte, při startu zase pro xxx.

 


0x

Start Stop system je podle mě věc která předběhla dobu.

Nejen, že "vynálezci" zjistili, že to s normálními ojničními ložisky nepůjde, takže museli vymýšlet jiný kompozit, další otázka je jak výše uvedeno, co na to řekne turbo a v neposlední řadě i akumulátor. Běžná věc, akumulátor je na konci života, auto natočíte přes kabely abyste dojeli domů ale nesmíte motor zhasnout. Jenže první křižovatka a problém je na světě. Co s tím, nějakou elektroniku, která bude hlídat teplotu turba, stav akumulátoru a kde co ještě. Vše co navíc jest se může pokazit a podle Murphyho zákona se také pokazí. Takže systém mi bude šetřit desetníček po desetníčku, abych si po skončení záruky mohl za několik tisíc nebo desítek tisíc auto opravit, až se to pokazí (jako, že se to pokazí).

Tomu říkám vynález !

 

turbos

0x

Kdysi jsem o tomto systému četl v odborném časopise a tam psali, že systém motor vypne za určitých podmínek, např.: teplota motoru je na pracovních 80 - 90 st. C, je vyřazen rychlostní stupeň, motor běží na volnoběh déle než XX sec. Takže bych předpokládal, že je tam i čidlo na teplotu turba a pokud není vhodná teplota pro vypnutí motoru systém start / stop motor nevypne.

Asi s tímto máte pravdu nebo to na služebním Lupu blblo.po startu na to normálně fungovalo,po jízdě cca30km to už nechcípalo!(šlo o Lupo 3L- 1,2TDi,tiptronic)

 

ujendys*

0x

podle mě blbost a takový auto bych nechtěl ušetří se uplný ho...a když se to vyse.e tahá to peníe z kapes

 

lalasd

0x

Bych rád věděl, kdo přišel na takovou hovadinu, vypínat motor při každým zastavení. Já mít takový auto, tak to hned vyřadím z funkce.

 


0x

Tento tyden sem mel v Italii pujceny Opel Astra 1.4 turbo se Start-Stop systemem.

V Apeninskych serpentinach nad Sanremem sem tomu tri dni za sebou daval dost pokourit a motor se vzdy zhasinal okamzite po jakkoliv dlouhe a vysoke zatezi. Kdo tu oblast zna, tak vi, ze tam motor a tedy i turbo dostane opravdu zabrat.

Navic klima mi jela stale na plno, takze motor pri delsim stani stejne opat sam nastartoval.

Nejpitomnejsi bylo, ze se motor skutecne vypinal okamzite, bez sebemensi prodlevy, ihned po zastaveni a vyrazeni. Takze v rannich Italskych spickach v Sanremu vlastne starter pracoval prakticky nonstop.

Je to totalni chujovina.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]