Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám VW Golg 1.6 16V 77KW,rok 2001/6,s klimatronikem bez ESP,s pal PC,
Auto vlastním 2měsíce je to dovoz ze SRN od mamky v podstatě jako nové jen od vandala poškrábané ...
V poslední době se mi rozsvicuje kontrolka EPC ,nějaký čas jezdím cca 1h a nic ...Dojel jsem domu přibrzdil a zaparkoval a EPC svítilo ...Když si auto odpočinulo cca 30min. EPC nesvítí ...Jinak nic se s autem neděje vše šlape jak má...Je možné,že třeba se mi po motoru procházela kuna,že by někde s něčím nehla...Ale vše jsem kontroloval vše je ok ...Jak mikrospínač brzdoví,tak škrtící klapka ...Nevím co by to mohlo znamenat ...
Děkuji za kladné rady
Jed na diagnostiku. Nic lepsiho nevymyslis. Tam se to dozvis jednoznacne, bez spekulaci. Muze toho byt i vice najednou.
No kdyby byl ten čas ,tak jsem tam ...No uvidím snad to možná jen někde saje vzduch a mě to hlásí chybičku ..
Co třeba filtr vzduchu? Jak vypadá a jak je starej? Nebo i špatný palivo může dělat problémy. Jinak na diagnostice zjistí co to hlásí za chyby.
Některé auta to píší na displeji u tachometru, některé ne. Já bych podle čísel zjistil co tomu je ale namáš to k čemu připojit.
pokud je vše v pořádku jak píšete je možné, že je tam někde malý skrat který při pohybu sepne a kontrolka se rozsvítí.
EPC? Pozorujete nějaký úbytek síly? Snížený tah a nebo nějakou lenivost při jízdě třeba do kopce?
Jinak, nevím jak tomu je u golfu, ale nehlásí vám to nějakou chybu, resp chybový kód? Vím že je tam zástrčka na diagnostiku, ale možná to zobrazuje chyby i na displeji.
Zdřejmě to jsou špatné emise kontrola katalyzátoru.Nejlépe necht načíst závady.Kdyby to i cukalo tak by bylo zapotřebí vyčistit škrtící klapku.
Pokud máš doma notebook, kup si někde, třeba na Aukru za 600,-Kč diagnostický kabel, kterým auto napíchneš a zjistíš kód a poměrně přesný popis závad. Ten ti pak zůstane a i v budoucnu s ním budeš moci auto diagnostikovat, příp. i nastavovat různé hodnoty. Není to zase nic tak složitého.
Pokud si to toho technicky netroufneš, zajeď do servisu, at ti vyjedou pamět závad. Za to ale zaplatíš. Nějaký kamarád ti to vyjede zadara, cenově slušný servis za 100-150,-Kč, no a některý servis si za to také vezme zhruba to, co stojí ten kabel.
Až budeš mít přesný kód závady, bude třeba hledat příčinu. Může to být blbost, ale může to také být i vážnější závada. Někdy také stačí jen smazat pamět závad, nebo i nastavit základní hodnoty.
Nevíš nebo nemáš ten kabel na prodej?Ten asi bude i s CD softwarem ...Já se poohlídnu po netu,ale raději bych abych pak nekoupil nějakej nepřesnej ...Určitě se to sám naučím to není problém ...
doplněno 23.04.09 12:30:Tak už jsem sehnalZa 1000,- od nějakýho překupníka z ostravy ...Prý to není čínská výroba,tak kvalita kabelu by měla být dobrá ...+ CD+přechodku ...vše v Cz ,tak až mi to přijde budu se rejpat v autě...A dám sem info jak to dopadlo ...
Pokud to neblbne a jen to hlásí, tak je možná úbytek síly tak malý že se nedá spozorovat. Podle toho co říkáš by to mohl bým míň kvalitní benzín a třeba i ten filtr což by pak dělala horší směs. Tobě to svítí až po chvíli než se zahřeje motor nebo pořád?
Co ten filtr za osum let pročistil vzduchu,no to už pak asi bude zas...špiněnej.
Z Číny jsou v této cenové relaci všechny. Ale i mezi těmi Čínskými jsou rozdíly v kvalitě. Pokud tě nenatáh, tak za 1.000CZK bude slušný a určitě by měl vyhovovat.
Až přijde napíchni to a budeš vědět hned, co to bude psát za zavady. Kabel se ti určitě neztratí. Už jen pro vyčtení závad, nebo vymazání servisu oleje, nastavení klíčů, atd. se vyplatí.
Právě že to svítí jen po tom co se zahřeje motor ...Ale je zajímavý,že někdy za 10minut a někdy za půl hoďky...
A s tím diagnostickým kabelem se dají třeba i stočit kilometry?A ještě by mě zajímalo,když pak mi to bude ukazovat nějaký kódy závad apod.Dá se pak někde zjistit co to vlastně znamená...?
Když mi je vypíšeš tak ti to zjistím
doplněno 24.04.09 11:55:Pokud to svítí až po zahřátí motoru, znamená to že to hlásí po zapnutí lambdy. Ta je u studenýho motoru vypnutá dokud se to nezahřeje. Auto, resp. motor jede na sytič. To znamená že je tam bohatší směs, a tedy informace které by lambda měřila by byly zkreslený. Takže začne měřit až když je motor zahřátý. To může chvíli trvat.
K tomu problému - je tedy možný že lambda měří nějaké blbosti protože ten vzduch. filtr nepropustí dostatek vzduchu. Jednoduchý test, až se to zahřeje zkus vyndat filtr zda to bude svítit dál. Jestli jo tak můžem pátrat dál. I to že budeš mít kabel neznamená že vše hned vyřešíš. Akurát si přečteš který čidlo zjistilo že něco není v pořádku. I kdyby lambda sonda hlásila že se něco děje neznamená to že je špatná. Chyba může být v míchání směsi, třeba ten filtr, nebo rozeštelovaná klapka, ucpana tryska, a podobně. Pořád budeš potřebovat někoho kdo ti řekne co to je, a proč to je.
Dobře ,tak až se mi to zase rozsvítí pokusím se vyndat vzduch.filtr ...A když bude svítit dál,tak se zase ovzu ...Taky jestli tam někde nenadělala neplechu ta kuna co mi každej týden běhá po motoru,kterej jsem pročistil před 14dny ...
Tak až mi přijde diagn.kabel zapojím a budeme moudřejší ...
Zatím díky za rady moc si toho cením ...
zdravím tě maxwell,tak jsem to napíchnul na kabel a VAG-com mi zjistil chybičku na brzdovím spínači-prý chybový kód ...Nic jsem s tím zatím nedělal ...Ale ukazuje se mi tam možnost smazat kód 05 ...Můžeš mi nějak poradit co s tím?S tím kabelem prý můžu vše jak smáznout km,tak upravit řídící jednotku atd...Akorát potřebuji vědět nějaký kódy...Rád bych se s tím naučil makat...
pokud mě to naučíš budu rád
doplněno 27.04.09 10:42:jo a vzduchovej filtr jsem kontroloval a je v pořádku ...Jenom škrtící klapka byla trošku zalepená ...Jen mi díky ní při vypnutým větrání climatronicu pohupujou otáčky... kolem 700-750 a škrtící klapka se vychyluje od 2%-4,6% a lambda 4,8% .Nevím co přesně to znamená ...nejsem v tom tak zběhlí ...
Poradit není přímo co.Já nemám ten software ani kabel. Na diagnózu mám Vivid.
Klapka pokud zadrhává tak to může přiškrcovat. Tuhle jsem ji taky čistil na svým autě. Proto to může vyhazovat chybu .
EPC znamená u VW - Electronic Power Control?
Já tohle znám z Pontiaku. Jen doufám že to je stejný .? A že je to taky pro hlídání výkonu a ne elektriky, nebo těch tvých brzd.
Chyba na brzdách může být senzor, a nebo sjetý destičky či co. To není na škodu prohlídnout. Můžeš smazat chyby. Jestli znova naskočí je dobrý zjistit kdy, no a taky proč . Já jen zjistím co která chyba znamená a taky podle toho jestli se data odchilují odvodím co to je a jak to opravit. To dělá dnes mechaniky a dobrý mechaniky. Protože mu to něco hlásí a akurát neví proč, vymění ti haldu věcí. Oni dnes neopravují, pouze mění za nový. V koncovým stádiu máš třeba skoro novej motor a ono to pořád blbne.
Možná někdo bude na vašich webových stránkách někdo kdo má to stejný a umí s tím -
To maxwell:
Vystihl jsi to naprosto přesně. Některé dnešní servisy a obzvlášt některé značkové totiž začnou výměnou zleva a skončí vpravo. Zákazník dá třeba 30.000,-Kč za postupné "opravy", ale ve skutečnosti výměny zdravých dílů.
Výsledkem je proinvestovaná částka a trvající závada. Hledat dobrého mechanika (ne výměnáře) je běh na dlouhou trat. Je jich totiž jako šafránu.
Poslední negativní zkušenost mne stála 6 tk. Zkrze, jednu dírku - předchozímu majiteli auto spadlo z heveru a propíchlo mi spodní plech podlahy, díra asi 3x3 cm. Idiot opravář mi vyvařoval údajně celou podlahu a musel mi vyměnit kulový čep. Tak jsem mu dal jiný, i když se mi nezdá že ten původní byl špatnej, a ten blbec objednal i novej, kterej jsem vůbec nepotřeboval. Takže mi tu doma leží ten nejdražší kulovej čep na českým trhu a čeká až bude za potřebí. Občas mám pocit že podobní lidé , pardon vyčůraní mechanici by se měli střílet.
Vadný brzdový spínač a rozsvěcující se kontrolka EPC je jednou z typických vad elektroniky u Škoda Fabia. Spínač bych každopádně vyměnil.
Kolísání otáček vypadá na klapku, nebo lambdu před katalizátorem. Ale může to být cokoliv jiného.
Vyměň bzdový spínač, dej nový vzduchový filtr, pořádně vyčisti škrticí klapku a nastav ji diagnostikou do základního nastavení.
Potom jezdi, jezdi a jezdi a koukej, jak se to bude chovat.
Dobrý den.Máme Škodu Fabia.Na palubce se rozsvítila kontrolka EPC.Ukázalo se,že je to vadný brzdový spínač.Takže žádná vadná řídící jednotka motoru jak píšou v návodu.Je možné,že Golf má stejný problém.Je to přece jeden koncern.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.