Nejste přihlášen/a.
Proč nejsou v Česku rychlostně neomezené nebo alespoň povolené s vyšší rychlostí dálnice?
Např. v Austrálii na některých místech a v Německu jsou rychlostně neomezené
Jezdím po dálnici, tedy po tý slavný D1 desítky roků. V poslední době tak 150-160km/hod. Téměř nikoho nepředjíždím. Jedou tak skoro všichni. To je v tom limitu do 1000,-Kč a dva body. To se dá. Odmítání zvýšení a jeho zdůvodnění, že dálnice byla projektována na rychlost 110km/hod. je krávovina. Ono je totiž velký rozdíl dnešní auta a tehdejší auta. 110km/hod. s Wartburgem, Trabantem či Škodivkou s bubnovýma brzdama bylo daleko nebezpečnější, než s dnešními vozy jet 160. Sám bych se přikláněl ke zvýšení rychlosti, jenomže my jsme češi a když nám povolí 160, tak pojedeme 190. Jsme málo disciplinovaní a hledáme pořád nějaký kličky. Ale jinak ruku na srdce, kdo rychlosti dodržuje. Nikdo ! Před nesmyslným koncem obce někde v polích jeden kilometr od posledního baráku už stejně nikdo nejede 50.
Ale tak nás vychovává tento policejní stát. Dopravních značek jak na... (čti - houfy), že to už ani nikdo nevnímá. Ve Španělsku jedu a na 20 km není jediná značka. Žádný zákazy předjíždění, žádný rychlostní doporučení.
My každýmu radíme a doporučujeme jak má jet, nebo přímo přikazujeme jak rychle. Na každý přehledný rovince, kde se někdo zabil, protože neměl dostatek odpovědnosti, uděláme raději plnou čáru, abychom buzerovali ty co mají jakousi míru odpovědnosti. Ti nezodpovědní si stejně předjedou kde chtějí.
Každý je povinen jet tak, aby zvládl vozidlo a kdo k tomu potřebuje návod k použití, nemá na silnici co dělat.
Já pravidla dodržuju a nehledám žádné kličky, byl bych rád, kdyby je dodržovali všichni, ale toho se tu asi nedožiju. Jinak 130 km/h je naprosto v pohodě a rychlost by se zvyšovat neměla.
Takže když je omezení na 30 kvůli práci, nikde nikdo a ten úsek je až k ceduli obec 5 kilometrů daleko, tak těch 5 km jedete 30? Nebo 300m přehledná rovina, na ní plná čára a dojedete traktor - pojedete za nim celou rovinu? Nebo před každou neznačenou odbočkou zastavíte, kouknete do katastru jestli jde o křižovatku nebo ne a až pak jedete dál? (přednost zprava). Jestli ne, tak jste taky zločinec
Pravidla se snažím dodržovat, ale hodně jich je nesmyslných a často i nebezpečných.
Chtělo by to převzít německý silníční zákon i s policajtama a soudama. Alkohol do 0,5 řeší jen při způsobení nehody (výrazně přitěžující), přerušovaná čára je často i v nepřehledných místech, polovina dálnic s neomezenou rychlostí = nechávají zodpovědnost na řidiči, ale pokud něco poruší a zaviní nehodu tak je trest citelný, např. pokud pojedete 200 a nedobrzdíte, tak máte výrazně větší problém než když nedobrzdíte z doporučené 130.
PS: ta neomezená rychlost v D je omezená konstrukční rychlostí vozidla. Např. pokud je v TP max. rychlost 170 a naměří vám 190, tak máte taky problém.
Bez zásadních změn v legislativě bych 130 nezvyšoval...
Všichni snad víme o čem hovořím, co je (nebo spíš kdo je) ten hlavní problém na českých silnicích. Stačí se projet kdekoliv po silnici první třídy, ale ne jen tam. Myslím si, že zjevné porušování pravidel v hustém provozu by se mělo trestat několiknásobně více než momentálně. Především přejetí plné čáry nebo rychlost vyšší o 30 km/h a více. Podle mne by měl být obojí trestný čin a zákaz řízení, tečka. Auto je zbraň a pokud se zbraní budete někde na veřejnosti máchat, tak půjdete taky před soud a zbraň vám zabaví.
Zastavení před neznačenou křižovatkou je snad samozřejmost (povinnost), ne? Na vás bych teda opravdu chtěl narazit.
Snad se mi ještě nestalo, aby na dlouhé (300 metrů je dost) přehledné rovině byla plná čára a pokud by tam byla, tak ano, máte povinnost jet za traktorem a předjet až tam, kde to zákon umožňuje.
Je spousta odboček, kde nejde poznat jestli jde o křižovatku nebo ne. Pokud si nezjistíte o jakou jde komunikaci, tak nevíte jestli máte dát přednost zprava nebo máte přednost vy. Chcete fotky příkladů?
Přehledných úseků s plnou čarou znám spoustu - chcete fotky? Dále je spousta míst, kdy za zatáčkou je dlouhá rovina, ale přerušovaná čára začíná až 50 (i více) metrů od místa kde jde vidět na celou rovinu. Podle předpisů musím s přejetím počkat až na přerušovanou = zvýšení rizika při předjíždění. Nečekám a předjíždím hned na začátku roviny = předjíždím bezpečněji ovšem za cenu že jsem zločinec.
Traktor předjíždím tam kde to je bezpečné. Nemám problém v nepřehledných místech jet za ním kilometry, ale na dlouhé přehledné rovině s plnou čáru čekat odmítám. Jediná vyjímka je, když je na té rovině odbočka do pole. To si předjíždění hodně rozmýšlím i když tam je čára přerušovaná (traktor rád bez blinkru zalomí doleva na pole).
Pokud je dodržení zákona rizikovější než jeho porušení tak ho poruším. Lepší by bylo nesmyslný zákon změnit, bohužel v tomhle Kocourkově to je boj s větrnými mlýny... Zato vy nesmyslný zákon necháte a zavedete likvidační sankce = typický český úředník.
PS: jezdím bez nehod a měnit to nebudu.
Protože když na D1 ve stotřiceti vletíte do díry tak, že vám prasknou oba disky na straně auta, tak ještě od PČR dostanete zjeba, že jste nepřizpůsobil rychlost jízdy stavu a povaze vozovky...
Mimochodem nebyly to žádný šméčka z Aukra, ale originální ALU BMW z pětkové řady.
doplněno 14.05.14 19:58:Není to moje osobní zkušenost, ale známého, který jel kousek přede mnou. Já si to za ním hrkal ve Feldě na plecháčích
doplněno 14.05.14 19:59:a je to tři roky zpátky, nestalo se to během žádné rekonstrukce
doplněno 14.05.14 20:00:Ale jinak jsou i dálnice, tedy spíš jejich úseky, kde by se těch 160 možná ještě bezpečně dalo.
V německu mají sice neomezenou rychlost, ale snad na 50% úseků je rychlost omezena značkou na 130. Navíc 130 je doporučená rychlost jízdy po dálnici, takže ano v německu můžete jet sice rychleji než 130 ale v případě nehody je postih daleko větší než pokud pojedete do 130.
Protože je tak nastaven zákon a dle jejich výzkumů, je 130 ještě "bezpečné". Tato věc má dva náhledy, první je ten, že opravdu na pár km D1 je její stav nevyhovující, ale troufám si říct, že na cca 75% D1 by se klidně 160 jezdit mohlo. To samé platí i pro ostatní dálnice, například R10 (není dálnice, já vím ) na Mladou Boleslav je krásně rovná a přehledná, a troufám si říct, že i při 180km/hod bezpečná (díky menšímu provozu). To samé platí i třeba pro Hradeckou D11, ale tam je provoz již silnější...
Druhá věc jsou pouze dva jízdní pruhy, a za většího provozu by vyšší rychlost než 150km/hod znamenala pouze jízdu stylem brzda/plyn. Jak už je zde zmíněno, v pravém pruhu jezdí kamiony 90tkou, v levém se motají ostatní, a to v rozmezí od 95km/hod do 150km/hod a i tak, to kolikrát bývá na "těsno" ale to se bavíme o dálnicích, kde je větší provoz. Další věcí je poté noční provoz, tam, troufám si říct, rychlost 180km/hod je naprosto bezpečná, a nebál bych se jít i výše (třeba na úseku Vyškov - Kroměříž), ale tento úsek není naplno vytížen ani ve dne, čili by tam reálná 160tka připadala v úvahu.
Navíc trochu odbočím, D1 je momentálně fakt přeplněná, ale co by jí pomohlo (a né jen D1), by bylo dostavení úseku z Hradce do Mohelnice, což by mělo za výsledek, brutální ulehčení D1, nebál bych se říct, i o 50% všech aut. Odpadly by totiž auta a kamiony směřující z Prahy do Ostravy, také doprava do Zlína, by si mohla vybrat, zda pojede před Hradec nebo Brno (vyjde to cca nastejno, +/- 10km) + samozřejmě Olomouc by také jezdil "vrchem". A to by poté byla jiná písnička pro D1
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.