Nejste přihlášen/a.
Hmmm, tak to špatný, Nenapsal jste jestli "došel" olej v motoru nebo převodovce. Předpokládám, že v motoru. Pokud se vám za jízdy rozsvítila kontrolka, tak už tam možná ani nic nedávejte. Motor může být zadřený, jestli to chcete přesto zkusit, nalijte tam motorový olej se specifikací třeba 10W 40 nebo 5W 40. U tak starýho auta už není moc co zkazit. Pak bych pátral po tom, proč se olej ztrácí. Normální to není, mám najeto přes 315 tisíc a nic se mi neztrácí, nikdy nic nedolívám.
Mám Citroena Xantii taky s motorem 1,9TD a v příručce se píše o oleji buď 10W-40 nebo 15W-40. Vzhledem ke stáří a nájezdu bych tam prdnul 15W-40. A cena? Podle toho jakou zvolíte značku, ale neinvestoval bych horentní sumy. A pokud vážně nevíte zkuste například www.strejdagoogleporadi.com nebo heureka.cz
Výrobce pro motory typu XUD9 (ten v Jumperu je skoro jistě XUD9UTF) doproučuje oleje Total a to Ineo MC3 5W40 nebo Quartz 9000 5W40 anebo Quartz 7000 10W40 Po skušenost s motory od PSA bych ani jiný olej nedával!Osobně do stařičkého P405 D (s milionem km) dával ten poslední stejně tak jako nyní do mladší (1996) xantie v béňu (papká oil gufírky ventilů) Tento kupuji za cca125kč/litr
doplněno 04.05.14 14:07:To Betarbyl zajímavé ,že já v příručce na xantu (běžné motorizace-1,6-1,8-2,0 včetně 16V a CTC+ 1,9D a TD ) doporučený olej 15W4O nemám,a mám asi tři různá vydání dle rv!
To tazatel-kupoval jsem v 5l kanystříku od dvorního dodavatele ND pro xclub (www.autodilyhulin.cz) za cca 650+ post.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.