Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dým z kapoty

Od: tomason* odpovědí: 10 změna:

Zdravím,dneska jsem couval do garáže couvám a najednou valí dým z kapoty (hodně) tak sem hned vypl motor-byla to kapalina z chladiče,víčko ale bylo dotažené co se mohlo stát?s autem nikdy nebyly problémy sebemenší zničeho nic se mě to stalo při couvání kapalinu jsem dolil ale bojím se nastartovat,mohla takhle třeba prasknout hlava nebo odejít těsnění? možná to víčko nebylo dotažený nevím,co díra v chladiči? je to nízký auto bmw e36 coupe tak nevím costím do úterka když neobjevím něco podezřeleho můžu zkusit nastartovat? nebo to mám nechat povolanějším? za jakékoliv konstruktivní rady budu vděčný,ikdyž je mě jasný že řešit to po netu neni idealní ale nemam ted jinou možnost děkuji jo a byl lehce povolenej olejovej filtr

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pfpetr*

0x
Jaka byla teplota na budíku? Je ve voze dostatek chladící kapaliny? Funguji přídavné ventilatory na chladici? Je to jen stroj a není potřeba se ho bat ale pouze mu dat to co potřebuje takze dolít kapalinu a normálně jezdit a sledovat teplotu na budíku pokud bude auto po jízdě stát s běžícím motorem a teplota stoupne a nesepbou ventilátory je vadný spínač nebo motorek ventilátoru, také to může byt sekly
A pro ochlazení by pak pomohlo pzsteni topeni a vnitřního ventilátoru na max
tomason*

dík pomohlo mi to předtím bylo kapaliny přesně akorat pote havarce utekla pak sem to dolil.teplota na budiku byla v pulce takže akorat ventilátory fungovaly ale nevim jak je natom tedk,mám strach jestli to nebyl třeba projev praskle hlavy nebo těsněni abych to nastartovanim totalně neodrovnal takže na vašem místě byste dolil všechno zkontroloval a nastartoval? přecejen douvam a najednou vali dym z kapoty že pak ke přišlo cela ulice jestli se nestalo něco važnějšího bylo toho fakt dostat neni to zcela normalni diky

jirkamatapat*

Tomasone.prasklé těsnění pod hlavou se dá zjistit několika způsoby.Ten nejjednodušší je dolít kapalinu po okraj expanzky a pozorovat při volnoběžných otáčkách jestli nevystupují bublinky.Jestli se objeví,je těsnění po smrti.

Ti Jirka patamat-nevím, ale dle zkušeností se toto 100% identifikovat nedá!To co popisujete je sice indicie pro fouklé těsnění ale ne pro úplné zjištěni.

Jinak bublinky mohou jít nejen při fouklém těsnění ale i při netěsnosti chl.soustavy,kdy při chladnutí se prasklinou nasává vzduch,a pak při provozu cirkulací kapaliny tento bublinkuje!

doplněno 21.04.14 17:47:

jen jsem se setkal na TD se stejným jevem! a na konec se přišlo na to,že jedna hadice byla nepatrně prasknutá,normálně to ani vidět nebylo-po vypnutí motoru,při chladnutí kapaliny se prasklinou nasával vzduch,který pak po zahřátí následně bublinkoval!

Tím ale netvrdím,že nebublinkuje když je fouklé těsnění! I když mně na benálu asi měsíc (po výletu do škarpy,zůstal jsem na boku) bublinkovalo,měl jsem obavy,ale nakonec postupně odvzdušnila soustava a je vše OK.

jirkamatapat*

Diesele,mnou popsaný test se běžně provádí na ČSAD a mohu Tě ujistit,že se 100 procentní účinností.Jak jsem napsal,expanzka se pozoruje při volnoběžných otáčkách,kapalina se tedy zahřívá,nikoli chladne a případné netěsnosti hadic můžeš naprosto vyloučit.Souhlasíš? To jsem rád.

hujer123*

Já to vidím na nefunkční ventilátor chladiče nebo na vadné čidlo jeho spínače. At už s elektromotorem nebo s viskozní spojkou. Při jízdě dopředu se motor uchladí náporem, což při couvání nefunguje. Nastartovat to klidně můžeš, motoru se nic nestane, ale sleduj pozorně teploměr.

erikch*
Pfpetr...u BMW je ventilátor napojen primo na kliku s vizkospojkou tudíž žádné motorky apod.ale to jen tak na okraj...škoda ze tazatel nenapsal motorizaci ale pokud je to R6 neboli řadový šestiválec byl bych velice opatrný na cokoli s chlazením...tyto motory jsou super ale velmi choulostivé pravé na reálné zahřátí na prov.teplotu(ne vody ale oleje) a pravé plně funkční chlazení...takže prvně bych postupoval zjištěním zda kapalina někde neunikla (ka) kontrolou zda není olej ve vodě a voda v oleji(klasika mléčný slem na víčku oleje a jakýkoli náznak mastnoty na víčku expanzky)-pokud jsou víčka o.k. dolij vodu(chl.kapalinu) nastartuje a spolu s kontrolou teploty si hlídek i otevření termostaty(ta nejsilnější hadice shora do chladiče najednou nátlaku je a ohřeje se-termostat otevřel)...spolu s tím i kontrola zda se někde neobjeví "mokro"...fakt bud opatrný protože výměna těsnění hlavy něco stoji nedejboze repas hlavy...Písni pak co jsi zjistil-pokud zjistil problém okamžité to vypni...

 

pilivoj*

0x

A není tam někde jinde prasklá hadice, někde poblíž?

 

tomason*

0x

tak byla prasklá hadice na chlazení vzadu na hlavě motoru.tu sem vydělal a co nejpečlivě zalepil (abych vubec dojel do servisu)přišel sem nato když sem lil vodu do chladiče a tekla tím,bylo tam cca 75% kapaliny a protíkalo to tím ted sem to zalepil a neuniká to moc ale zas to nedrží po pár km začne vařit,co nechápu je že tam je 75%obsahu kapaliny jakmile začnu dolívat na rysku tak to začne mizet ihned ale pod autem nic není takže to tam nekape,že by to šlo přepadovým potrubím se mě nezdá to je tam toho moc málo,olej ve vodě není,ani voda v oleji,kde všude to může mizet? nechápu to.doufám že není prasklý těsnění pod palicí,žeby zavzdušněný? Děkuji za rady je to M43 motor 1.6 e36 coupe 1996 takže ne r6

davidpetrzela

dal sem to do servisu ale musi objednat nejřiv tu hadici

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]