Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Volnoběh - nedrží po zahřátí motoru

Od: citroen* odpovědí: 15 změna:

Dobrý den,prosím Vás někoho o radu či nápad-Citroen AX,r.v.tuším 1991,mám s ním problém,poslední roky,jakmile začne být teplé počasí a motor se po pár km ohřeje,vůbec nedrží otáčky na volnoběhu a "chcípe" .Každý rok ho dávám do různých servisů,resp.byli jsme ve třech servisech,všude mi říkají,že nic nelze najít.Jsem laik,ale podle mého názoru je nějak příliš nastavený ten elektrický sytič nebo co, že se to zahlcuje.V zimě a mrazech pohoda,to je zlatý auto.Díky moc každému za tip.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Nechejte si vyčistit škrtící klapku

maxwell*

zítra resp. dnes ale později napíši. Je už noc jdu spát, ale teď už vím že třeba motororek volnoběhu nemáte. Je tam teplotní čido vzduchu, vody, a tak y tlakoměr vzdhuchu v sacím potrubí a ohřev vzduchu v sacím potrubí. Jak jsem psal... Zítra.

citroen*
14.04.09 05:35

Díky.

vantocikus*

Dobrý den,

mám úplně ten samý problém a mým AXkem. Je to taky 1124cm2 typ HDZ. Poradíte mi?

maxwell*

Velmi se omlouvám že jsem neodpověděl. Mám zlomenou nohu a nějak moc času trávím po doktorech, a navíc ta hlava děravá...

Každopádně lze měřit multimetrem, a to... samozřejmě platí že všechny konektory bych očistil a zkontroloval ...

Tuhle jsem psal že nemáte motorek volnoběhu. Asi tím že jsem to psal už v noci a napůl ve stavu spánku, se velmi omlouvám ten motorek tam je. Ve většině případů blbne volnoběh kvůli němu.Regulace volnoběžných otáček obsahuje krokový motor a plunžr. Běží-li motor, plunžr zajíždí a vyjíždí, a tím řídí úhel škrticí klapky.

Chce to aby ten motorek a plunžr běhal opravdu dobře, nezadrhával a podobně. Múže to být i nečistotami ale taky tím že je špatná nějaká cívka. která hýbe tím plunžrem. Moudrá kniha říká:

Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.
Zkontrolujte odpor :
Vypněte zapalování. Demontujte konektor krokového motoru rychlosti volnoběhu.
Změřte odpor mezi dvěma piny jedné cívky. Porovnejte se specifikovaným odporem. Zkontrolujte stejným způsobem druhou cívku. odpor cívky je 45-60 Ohmů

Zde bych se pozastavil... Cívka jako taková je vlastně elektromagnet a ten múže blbnout po zahřátí. Teplota má vliv na indukční pole, takže je teoreticky možné že pokud je zima cívky fungují správně, pokud je teplo tak ne. Lze-li , měřil bych to když je to studený a neblbne to a pak opět až to je zahřáté a začne to zlobit. Pokud budou výsledky stejné a plunžr bude pěkně běhat, aniž by nějak cukal nebo zavíral klapku volnoběhu úplně, pak je chyba jinde.

Jak jsem psal je zde ještě další prvek který je hodně rozhodný v tomto problému, je to čidlo teploty vzduchu. ECU - neboli řídící jednotka totiž měří teplotu vzduchu, a podle ní reguluje množství paliva ve směsi. Pokud to hlásí že je mráz není za potřebí tolik paliva protože podchlazený vzduch je hustší a tím pádem se po zahřátí více rozpíná. Proto se k turbu dává i intercooler který chladí nasávaný vzduch. pokuď to čidlo blbne tak se může stát že ECU dávkuje méně paliva. A tím ředí směs která je pak moc chudá na benzín. Po startu jede motor na sytič, takže je odpojena činost lambda sondy a tím i některých řídících funkcí ECU, což by mohlo být spojeno s tím že to blbne až po zahřátí.

Čidlo teploty vzduchu - na sacím potrubí by někde měl být takový jakoby šroub s konektorem. možná je to přímo na sání.

20°C - 3000-4000 Ohmů

40°C - 1000-1700 Ohmů

Měřeno mezi těmi dvoumi piny

Zatím bych zkusil tyto dvě věci. Doufám že vám nesvítí signálka lambda sondy, a nebo nemáte spálenou žárovku v palubce,

Nebo dokonce že ji někdo schválně před prodejem vyndal.

To by pak mohla být i lambda. Ne vždy je špatná úplně, ale třeba funguje jen blbě. Než se zaměříme na ni změřil bych tyhle dvě věci a pak skusil tu lambdu.

Lambda sonda se nachází ve výfukovém systému a vrací výstupní signál, který je proporcionální obsahu kyslíku ve výfukových plynech. Snímač je udržován na konstantní teplotě zahřívacím prvkem.

napájecí napětí: 12 V
odpor topného elementu: 3 - 15 ohmů (20 °C)
signální vodič: černý
signál-kostřící kabel: šedý
vodiče topného elementu: bílá
Zkontrolujte odpor:
Vypněte zapalování. Demontujte konektor elektrického vedení prvků topení.
Změřte odpor mezi piny bílých drátů. Porovnejte se specifikovaným odporem.
Zkontrolujte napájecí napětí:
Vypněte zapalování. Demontujte konektor elektrického vedení prvků topení. Spustte motor. Měřte napětí mezi jednou svorkou konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Zkontrolujte druhou svorku. Jedna z nich by se měla rovnat napětí akumulátoru. Pokud ne, zkontrolujte vedení a pojistky a nebo relé.
Zkontrolujte připojení ke kostře

Prozatím stačí, pokud by to nebylo ono tak by jsme zkusily další.

troja*

... aby nakonec nebydlel autor "citroen" u Vás, přes dvě ulice, za rohem

maxwell*

Tak to nehrozí, my tady ulice nemáme. Nikdo tady nemá ani citroena. Jinak jsem z jihu Moravy - Znojemsko.

citroen*

Díky moc za vyčerpávající radu a návod, teď půjdu hledat někoho,kdo se do toho pustí.Jste ze Znojemska koukám,tak to jste taky z jihu,já jsem ale jih Čech,no,uvidím,servisy už mě deptají,naběhnu někam s návodem,tak držte palce.Ještě jednou díky.

vantocikus*

Taky moc díky za info, přes víkend se snad na auto dostanu a snad to dám do kupy. Jinak jsem Citroeňák z Ústí nad Labem

citroen*

Tak co,podařil se úspěch? Já stále "úspěšně" chcípu,ještě se nenašel zatím nikdo,kdo by se mi do toho pustil.

vantocikus*

Jsem se na to vůbec nedostal , jo kde jen vzít volný čas

doplněno 26.05.09 19:10:

Tak jsem se na to konečně dostal. Měřené hodnoty vypadaly OK. Rozpojil a vyčistil jsem pomalu veškere kontakty, které jsem v motoru jen našel. Dále pak opravil naprasklou hadici od podtlakového sání. Vyčistil potenciometr škrtící klapky (přes těsnění se tam stejně dostal bordel) a zatím autíčko šlape. Když se to znova vrátí ještě zkusím se mrknout na krokový motorek volnoběhu a jako poslední možnost bych viděl tu lambda sondu.

maxwell*

S radostí prodám třeba 10h.?:D

 

maxwell*

1x

Rád pomohu, ovšem musím znát motorizaci. Jaký typ motoru , nebo alespoň obsah a kW.

doplněno 13.04.09 11:29:

Mohly by to být snímače teplot. Jeden je tam na vzduch a druhý na vodu. Pak by mohl také zlobit motorek volnoběhu. Jenže si myslím že pokud to jede dobře v zimě, a špatně v létě tak je rozhašené čidlo teploty vzduchu. To hlásí špatnou teplotu a tím to rozhasí směs.

Jde to proměřit, pokud máte doma multimetr.

Nevím jaký to je motor a na tom se čidla a tím i měřené hodnoty mohou lišit. Který tedy máte napsán ve velkém TP?

TU3J2 (KFZ)

TU3J2/K (K6B)

TU3FM (KDY)

TU3FMC (KDX)

?

citroen*

Dobrý den a děkuji za radu.Ve velkém TP je typ motoru HDZ , obsah 1124,r.v.1992(původně chybně uvedeno 1991).Před 3týdny bylo auto na STK a ME,ale to bylo ještě chladno a motor běžel bez problémů,takže se nic neřešilo,začalo to zase tenhle týden, no jak říkám,sotva se oteplí,tak hotovo.

citroen*

Ještě vlastně výkon : 44/6200

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]