Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobrej automechanik? Pricina nizkeho vykonu?

Od: kimanek1* odpovědí: 17 změna:

Co muze ubirat vykon autu,kdyz je vsechno v poradku i na motorove brzde to ukazalo ze je vykon dle TP,ale zrychleni z 0-100 o 4s vice a max 180km/h.Zadek mi nepribrzduje.Vyfuk zkontrolovan,diagnostika v poradku,tlaky ok,proste vsechno v poradku,jen je to liny jakobych tahl vozejk jeste.Jinak je to V6 2,5L benzin.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hanher*

0x

Značka a typ je nějaké "noname"?

 


0x

kdys naposled měnil benzínovej filtr?

 

kimanek1*

Je to Ford Mondeo...2006 r.v. Je tam i LPG...ale vykon na brzde je 125kw benzin a 121kw LPG...coz je tak ja to ma byt. A palivovej filtr sem nemenil...live diagnostika ukazuje prutok paliva v normalu. Na obrazku jsou oba grafy,jak benzin tak LPG...Podle fordzony byli delane 4 zarucni opravy,...jake netusim,ale prevodovka uz ma tmel a spojka delana nebyla...tak jestli neni problem nekde tam.

hujer123*

Pokud vše, co píšeš je pravda, je pro mě jedinmé vysvětlení, že ty grafy nejsou pravdivé. Pokud auto zrychluje téměř o 50% pomaleji a má o 45km/h nižší maximálku, vypadá to, že výkon je sotva nad polovinou papírových údajů. Kdyby měl plný výkon, ta chybějící polovina by se někde zatraceně projevila - spálená spojka, brzdy... Jaká je spotřeba?

kimanek1*

Spotrebu mam 11-12 L ,jezdim v klidu...coz je mozna trosku vic nez by melo. S tim mozna souvisi ten vykon...mensi vykon vetsi spotreba. Jeste to dneska pojedu zvazit...abych nezjistil ze mam nekde navic pul tuny.

A na tom samem mereni byl jeden znamy take s V6...mel ucpany vyfuk a ukazalo to normal 90kw takze doufam ze by mi nelhali a nedali falesnej vysledek.

hanher*

..abych nezjistil ze mam nekde navic pul tuny.
Půl tuny nepřehlédne člověk v prázdném návěsu, a natož v osobáku.

Co chcete vážit?

kimanek1*

Zvazit auto. Co kdyz puvodni majitel z Danska si schoval zlaty cihly do dveri

asd*

Buď ten graf nesedí se skutečností, nebo se jezdí se zataženou ručkou.

Pokud by brzdilo cokoliv na hnací nápravě, tak by brzda naměřila snížený výkon...

Pokud sedí naměřený výkon se skutečností, tak to musí jet. Jiná převodovka to nebude - zrychlení a max. rychlost se vzájemně vylučují. Zmenšení zrychlení by znamenalo delší kvalty, ale na snížení max. rychlosti by musely kvalty být kratší - tohle se vzájemně vylučuje. Leda první kvalty delší, a ty rychlejší zase kratší - to je ale minimální pravděpodobnost...

Můj názor je že buď to jede normálně, nesedí naměřený výkon, brzdí zadní náprava, nebo tam je půl tuny těch zlatých cihel (to by ale max. rychlost byla OK, jen zrychlení by bylo menší)

 

 


0x

nwn jak se to "na brzdě měří"! Nemůže to být spojkou?

doplněno 24.03.14 12:33:

No já nevím jak se to totiž měří,proto mne napdal spojka a nemuslo by to být brutálně!

doplněno 24.03.14 16:52:

To Hujer-dík za vysvětlení,takže opravdu spojkou by to být nemohlo!

kimanek1*

No prokluzovanim spojky asi ne...to by bylo videt ze prokluzuje na tom grafu...si myslim teda.

hujer123*

To by musela prokluzovat brutálně. Jen je mi divné, že na brzdě, počítám že na kolech, naměřili tak ukázkový graf motoru. Ale možná výrobce také udává výkon ne motoru, ale vykon přenesený přes kola na brzdu.

doplněno 24.03.14 14:40:

Asi jsem nepoužil nevýstižnější výraz. Myslel jsem tím, že spojka by musela klouzat permanentně mezi otáčkami dosaženými pri 180 a max 225km/h. Jinak měření probíhá na válcové zkušebně. Vozidlo se hnací nápravou postaví na válce, nastartuje a zařadí rychlost. Měří se kroutící moment na brzdění těch válců v celém rozsahu otáček motoru, z čehož se odvodí výkon. Tím způsobem by se klouzání spojky projevilo.

kimanek1*

Take to je pro me zahada. Jediny logicky reseni mi prijde zbytek auta za predni napravou tzn.bud vaha auta (ale ta by nemela vliv na max.rychlost) a nebo aerodinamika ale nic na aute nemam a do 100km/h by to nemelo vliv.

hanher*

Tohle řešení je opravdu nelogické.

hujer123*

Napadá mi ještě jedno jakés takés vysvětlení. S něčím podobným jsem se setkal. Šlo o vysypaný katalyzátor, který se v hrnci pohyboval a občas přicpal výfuk. Auto pak nejelo a dusilo se. Někdy se vnitřek posunul a auto jelo normálně. Po výměně katalyzátoru porucha zmizela. Vem to jako námět k zamyšlení. Možná by to odhalili na měření emisí.

kimanek1*

Tuhle moznost uz jsem take resil...a kolega s tou samou V6 to resil...namerili mu tenkrat 90kw...po vymene vse ok,a graf stejnej jako mam ja. Ale na svym aute sem ho zkusil vymlatit a to nepomohlo takze sem nakonec daval jinej+ kontrola zbytku vyfuku-narezani pred kazdym tlumicem-bezezmeny.

Nicmene sem ted byl u jednoho mechanika na doporuceni a mam slibeno diagnostiku za jizdy.Aby jsme pry vyrusili alektroniku.

A druha vec...na prevodovce je videt ze na ni nekdo delal,je tam uz tmel...kdyz jsem mu to rekl tak ho napadlo ze pokud je to dotazeny z ciziny tak mohla byt nejaka cast znicena a mohli pry milne dat nejaky kus (myslim ze to nazval trnem) sice 6 st. ale z dyzlu. A tim ze ma dyzl jiny otacky tak tam bude mozna chyba. Ale necham se prekvapit.

Nebo kdyby nekdo umel dansky tak zavolam rovnou puvodnimu majiteli a ten by snad pravdu rekl co s tim bylo kdyz to prodaval se 4. zarucnimi opravami pri 97.000 km.

pokud si filtr ještě neměnil tak ho vyměn zas tak velká položka to neni a třeba tě to překvapí

hujer123*

Jestli máš toho kolegu se stejným vozem k dispozici, můžete zkusit jakou mají auta při stejné rychlosti otáčky motoru. Podle toho by se daly orientačně porovnat převodové poměry na jednotlivé stupně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]