Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mírné chvění volantu felda

Od: feldar odpovědí: 14 změna:

Ahoj,mám čerstvě řidičák a vlastním auto felicia 1,3 MPi rok 99.no a jde o to že když se jede po novém asfaltu tak kolem 90km/h jdou lehké vibrace do volantu,je to cítit i v karoserii-nad a pod tuhletu rychlost ne. a ještě aby to nebylo jednoduchý tak na některých úsecích se volant ani nehne a na některých to vibruje,asfalt se přitom zdá pořád stejný

Je možný že je to povrchem po kterém se jede?,když už je sterší a ujetější asfalt tak tam se volant ani nepohne. auto jsem dal na kontrolu známému mechanikovi a říkal že žádnou vůli nikde a nic špatného nenašel,že je prý možné že to můžou dělat nevyvážená kola-je to možný?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Já bych v první řadě nechal převážit kola.

doplněno 10.03.14 15:42:

Z 99% to bude ono.

souhlas, ze zkušenosti nevyváženost; v pneuservisu stačí mechanik, který se "učí"

 

kryzacka*

0x

Tento problém jsem řešila nedávno a bylo to geometrií, tudíš nerovnoměrně sjetými gumami. Sice to bylo na vozidle Hyndai, ale myslím že na značce nezáleží.

feldar

Myslím že tohle to nebude,laserová geometrie se dělala hnedka po koupi.ono právě dřív jsem si toho nevšimnul,jsem z vesnice a na okreskách s hrubším asfaltem se to neobjevuje.pozoroval jsem to až včera při delší jízdě do ostravy a jen na úplně nových úsecích silnic-prostě jako by to špatně reagovalo na nový asfalt(nevím jak líp to popsat)

kryzacka*

Tak v tom případě nevím a přeji hodně štěstí při pátrání po příčině

feldar

Právě já už taky nevím,tomu mechanikovi co to měl věřím,auta už nám dělá soustu let a že by přehlídl nějakou závadu se mi nechce věřit

říkal že tohle někdy dělala i vůle v nábojích,ale u mého auta že žádná není,poloosy a klouby prý taky žádnou vůli nemají,řízení a čepy taky ne,tlumiče jsou úplně OK...to auto má najeto 60 tis km,úplně jako nové,bez stopy koroze(na feldu nevídaný stav)

Zítra ještě nechám převážit ty kola at mám jistotu,pokud ani to ne tak jsem v koncích.na protokolu z geometrie je všechno v zeleném

 


0x

Silentbloky,tlmice,oskakane gumy,narazeny disk.Zacal by som gumami.Vyvazenie nepomoze ak su oskakane,najlepsie je pozerat sa servismanovi priamo "pod ruky".Ja osobne si gumy prezuvam sam a staci mi zodvihnut zadok auta a po roztoceni kolesa viem na com som.Postupoval by som tak ze by som si postupne povymienal kolesa,ak je esta mozne letne vs.zimne a skontrolovat hadzavost jednotlivych kolies.Ono niekedy sa to nezda ale aj mne uz sa stalo ze stacilo pootocit pneu na disku a bolo to o.k.

Felda ak tam nieje servo tak ma dost blbovzdorne riadenie.Tie napravy znesu dost vyrazne odchylky oproti Fabii ktora odhali aj najmensiu odchylku.Riadenie je tu na moj vkus preposilovane a az prilis presne.Dufam ze chyba sa rychlo najde.

 

meda45*

0x

Ještě bych možná dodal, že mírné chvění může být pořád. Je to přece jenom starší auto, já sám jsem měl feldu a taky prostě volant trochu vibroval. Berte to tak, že i když uděláte geometrii, vyvážíte kola a po prohlídce nápravy bude vše ok, může se to zase objevit nebo to ani nemusí zmizet. Stačí díra v silnici, retardéry atd., i když vše vypadá ok, vůle u nápravy nějaká bude, všechno se nasčítá a projeví se. Jde o to do jaké míry, mírné chvění ok, pokud by se zvětšovalo a zhoršovalo pak řešit. Jinak postup už napsali ostatní přede mnou.

 

daniell*

0x

zavěšení kol, špatná geometrie kol (to je věc co se může v podstatě oběvit v řádě hodin-dnů) Podle mě to budou nevyvážená kola - nebo teda přesněji špatně vyvážená . At tak či jinak doma s tím nic neuděláte navštivte autoservis.

Povrchem to není .. nový asfalt má lepší vlastnosti než starý

Mírné chvění rozhodně není OK ..je to závadá jako každá jiná a měla by se řešit.

mírné bolení zubu taky není OK a nepůjdu k zubaři až vypadne

feldar

Tak co pamatuju žádnou větší díru jsem nesebral od toho co se geoška dělala.mě právě šíleně mate jedna věc,že třeba jedu stejnou rychlostí,po stejném povrchu a v jednom okamžiku se volant mírně klepe a za chvilku zase ne,přitom se rychlost ani povrch nezmění...zítra na vyvážení zajedu,to bez debaty ale proč by se v jednom okamžiku ta nevyvážěnost projevovala a v jiném zase ne?

Jo a k tomu novému asfaltu...vím o jednom případu kdy opravdu ten nový asfalt nestojí za nic,at se tam jede jakýmkoliv autem tak tam vypadávají ze zubů plomby,i na pohled je vidět jaký jsou tam příčný vlny

hop®

Také to vidím na nevyváženost kol. Pokud jdou obě nevyváženosti proti sobě, tak to odnáší náprava a nepřenáší se to do volantu, pokud jdou nevyváženosti spolu, přene se se to do volantu. Každopádně to nadměrně opotřebovává nápravu, čepy...

Zkuste to v mírné zatáčce, třeba na dálnici, uvidíte jak se klepání volantu bude měnit tam a zpátky...

daniell*

to už je věc druhá .. šetří na příměsích a technologickém postupu a potom vznikne silnic taková jaká vznikne ...

 

feldar

Tak jsem nechal vyvážit kola,řekl jsem mechanikovi at to vyváží na nulu..poměrně dost to ustalo ale cítím že to není pořád ono,když jsem ten samý úsek jel s octávkou tak se nic nedělo,tady je pořád cítit že nějaké úplně mírné rázy do volantu jdou.

Zítra to ještě dám znova na kontrolu

777

Tak vypadá že vyřešeno,zajel jsem znovu za mechanikem,ještě jsme vyvážili zadní kola.ještě více se to snížilo ale pořád to nebylo ono...

Tak mechanika napadlo dát disky ze zadu do předu,a to bylo ono.teď už se volant ani nehne

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]