Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skůtr po ujetí pár metrů umře - proč?

Od: barysek* odpovědí: 8 změna:

Zdravím mám problém. Získal jsem starší skůtr od rodičů mé přítelkyně je to klasická padesátka dvoutakt. Ke značce jsem se bohužel nedopátral. Ale má jedinou vadu. Po nastartování ujede několik metru a potom umře a tak stále dokola a také se mi zdá že špatně reaguje na přidávní plynu po rozjezdu. Hledám možnou příčinu . Děkuji za odpovědi.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

0x

Asi se mu uz nechce zit...

Zacal bych kontrolou, zda doteka benzin. Podle popisu to vypada, ze jezdite na benzin, co dostanete do karburatoru pri startu.

 

asd*

0x

1. přívod benzínu (pal. filtr atd.)

2. přidření

3. ...

 

host*

0x

a) skůtr 50 ccm? Padesátka byl Jawa Pionýr jednosedadlový nebo dvousedadlový s kapotáží. Skůtry byly ČZ 175 (?) nebo Manet taky něco přes 125 ccm.

b) čistě náááhodou... do dvoutaktů (například i do Trabantů a Wartburků) se lije směs benzínu s olejem, což dnes už asi málokdo ví

c) chcípá motor? Někdy to dělala voda v palivu, která se usadila na dně karburátoru a ten se musel vyčistit.

watta97*

Ono je otázkou jestli pionýru říka skutr a nebo je to nějákej novej zmetek z číny o obsahu 50ccm. Jsou i dnes skutry který jsem 2taktni ale nestojí to za nic.

 

host*

0x

d) samozřejmě musí být otevřený kohoutek přívodu paliva. Při zavřeném přívodu paliva se dá ujet pár metrů a pak už to nenastartuje, dokud se kohoutek nepustí

 

jirkamatapat*

0x

Když neznáš značku,tak jen všeobecně.Vyšroubuj z nádrže palivový ventil a sítko vyčisti.Dále odšroubuj víko karburátoru,vyndej plovák a vnitřek taktéž vyčisti.Jehla zavírání benzinu musí být čistá a rovná a v případě potřeby se dá posunout o jeden zářez.Po smontování karburátoru a otevření přívodu paliva nesmí nikde benzin unikat.

 

moto*

0x

Bez znalosti značky je těžké dělat nějaké závěry. Tipuji na kraburátor nebo přívod paliva. Skútry mívají obecně podtlakový ventil místo klasického palivového kohoutu, ten propouští benzin jen při točícím se motoru a může být problém v něm, může byt i přiucpaný palivový filtr. Potom je i možnost, že nefunguje automatický sytič který se po zahřáti nezavře a teplý motor se dusí.
Motorky, zvláště po delším sání mívají přizacpané trysky karburátoru od biopřísad v benzinu, takže jako první bych zkontroloval případně vyčistil karburáto a také překontroloval přívod benzinu. Dělá se to tak, že se sundá hadička která vede podtlak k ventilu pod nádrží a bývá na hrdle sání, od karburátoru se odpojí přívod benzinu a u "podtlakové" hadičky se pusou nasaje a měl by začít téci benzin z přívodu ke karburátoru. Pokud by byl ventil špatný nebo přiucpaný filtr paliva, tak by benzin tekl velmi špatně, nebo vůbec, což není tento případ když alespoň startuje.
Klidně může být i problém z hladinou paliva v karburátoru, to bych už ale doporučil nechat řešit zkušeného mechanika. Problému může být i více.

doplněno 15.03.14 11:53:

Také doporučuji kontrolu a případně vyčištění vzduchového filtru.

 

jyri*

0x

No jako první bych si seřídil směs pak bych zkontroloval variátor

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]