Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Závada- oprava

Od: 105 odpovědí: 6 změna:

Prosím lidi znalé, jedná se o vůz Škoda 120, po zvednutí auta na špalky, kdy má všechna 4 kola ve zduchu jdou lehce potáčet pouze rukou, jen levé přední kolo drhne. Musím vynaložit více síly, abych ho pootočil rukama, při otáčení v určité poloze otáčky kolo více drhne, v jiné méně, při drhutí má zvuk jakoby kov na kov. Horké po jízdě nebylo, pro jistotu jsem namazal ložisko mazivem A-00.v roce 2012 na podzim bylo bylo auto na STK a nic o tom nebylo psáno, auto od té doby najelo jen pár set kilometrů. Bzdy jdou dobře a netáhnou při jízdě, auto brzdí velmi aktivně a dobře, nevím si rady. Děkuji, nevím kde ještě závadu hledat.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*

2x

Tak predne zjistit jestli drhnou brzdy nebo lozisko - staci sundat brzdovy trmen. IMHO bude zarezly brzdovy valecek nebo desticky ve vedeni.

spíš bych to viděl na ty destičky.. dělal jsem to nedavno.. pořadně vyčistit ocelákem a nejlip namazat.. pístek rozhýbat pomocí truhlařske svěrky

nebo je nějaký "šutr" mezi kotoučem brzdy a ochranným plechem z vnitřní strany; tedy sundat kolo a zkontrolovat, zda je tam čisto; stávalo se mi to při 120 vícekrát, hlavně na vedlejších cestách a po zimě; cestáři občas používají i štěrk

105

Díky, sundal jsem brzdové destičky prohlédl kotouč, byly kolem něj drobné kamínky a strana, na které kolo drhlo, byly destičky hodně natlačeny na kotouč, i když jsem na pedál brzdy nezatlačil, po jeho zatlačení pístky předních brzd moc nevyjely- vlastně jen vnitřní strany obou brzd. Vnější pístky obou brzd moc něchtělí lézt ven. Je divné, proč se na obou předních brzdách více sjíždí vnější destička- z fyziky se snad tlak brzdové kapaliny šíří rovnoměrně. Nějak pístky zkusím rozhýbat, zajímavé je též, že auto brzdilo vždy dobře,i v plném zatížení se chovalo jistě.Když by při jízdě a následněm brzdění tlačily na brzdové destičky jen pístky vnitřní, auto by asi moc nemělo chut brzdit kotouče by to dlouho nesnesly. Auto též nemá moc najeto, takže by brzdy neměly být moc staré, dle síly destiček a kotoučů ještě hodně najede.Čím více se do toho zaobírám, tím jen více otázek vyvstává.

Na předku odcházejí VŽDY destičky dříve než na zadku!Není to dáno tlakem kapaliny ale hmotností auta-při brzdění jsou prostě na předku větší síly,proto třeba některá auta mají na zadní nápravě ještě bubnové brzdy a ne kotoučové!

Pístek co nejvíce vytlačit,sundat manžetku pístek očistit dát novou manžetku a celé promazat.Já teda na stopáté nedělal,jen na ostatních,takže nevím nakolik se třeba liší,ale v principu je to stejné!Jo a je možné ,že je to taky mj hadičkou stářím a působením brzdové kapaliny nabobtnávají a pak je průtok kapaliny z5 omezen a tím vracení pístků!

 

jabraka*

2x

Protože se písty předních brzd roztahují vlastně mírnou excentricitou nábojů kol a disků,trochu brzdit mohou.Závada je kritická až tehdy,když se kolo zahřívá.Pokud se při brždění ozývá kovový zvuk,bývají sjeté destičky.Ale to by se muselo projevit i na účinnosti brzd.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]