Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
přemýšlím, že si koupím auto. Můj hlavní požadavek byl aby mel automat. Navíc nemám rodinu, takže velké auto nepotřebuji. Hlavně bych jej chtěl používat na cestování do práce, po městě a o víkendech na nějaký ten výlet. Docela mě zaujala Škoda Citigo a Toyota Aygo. Co na to říkáte? Máte někdo zkušenost? Jak jsou na tom automaty s poruchovostí?
Pouze poznamka k robotizovanym prevodovkam, jako je napr. v Aigu. Dukladne si to projed, zda Te ten system razeni bude vubec vyhovovat. Jde o to, ze proti klasickemu automatu nebo DSG je razeni pomerne citelne a mnohe automobilky maji problem s vyladenim tak, aby to bylo uzivatelsky komfortni. Muze to cukat, radi to prilis vysoko a pod. Primo s Toyotou zkusenost nemam, ale napr. u Opela to mivaji doslova priserne a ani treba Mazda to nema uplne vychytane.
Proč automat? Chceš ojeté nebo nové? Jaké máš finanční možnosti. Chceš spíš malou spotřebu, nebo velký výkon? Chceš jezdit spíš po okolí, nebo i dálky? Rozumíš autům, umíš si něco na autě opravit sám, máš garáž? Nebo budeš jezdit do servisu? Máš známého, který by ti auto případně opravil? Nebudeš potřebovat převážet věci? To všechno je docela důležité při výběru.
Automat chci pač jsem k manuálu prostě nepřilnul, prostě mi to nejde přes prsty. Převažet v tom nic nehodlám, vždyt to auto k tomu ani neprostorově stavěno Autům rozumím asi tak jako koza petrželi, takže veškerou údržbu bych nechal buď servisu nebo mému strýcovi, který je automechanik. Co se týká nároků na cestování, tak jak jsem psal výše, neplánuji žádné dálkové výlety, spíše město a okolí. O výkon mi vůbec nejde, navíc co jsem četl, tak vzhledem k tomu, že je to takové malé auto (nízká váha), tak ten motor jede dobře, ale jak říkám, nechci žádné žihadlo, chci abyc prostě dojel.
Robotické řazení není automat? Nebo jak tomu mám chápat?
Pokud automat tak klasiku nebo DSG...robotizovaným převodovkám bych se vyhnul,to je klasický manuál ovládaný robotickým mechanizmem a jen zřídka kdy to je odladěno dobře
Klasický manuál je ale dle mého názoru stejně nejlepší...jezdil jsem s autem s DSGčkem a pohoda,řadí to rychle,plynule a na delší jízdy je to fakt pohodlíčko...ovšem pořád se vždycky rád vrátím k manuální převodovce,je to pro automobilového fajnšmektra lepší spojení s autem a s jízdou-líp si tu jízdu vychutnám
Jo a ještě doplním, že bych klidně šel do nového, pač mám obavy z jetých aut a kor s automatem.
automaty obecně jsou v čechách docela opovrhované,a to především díky faktu,že každý automat potřebuje pravidelnou výměnu oleje(filtříků) a to v max.cyklech 60 000km-pak se nechá říct,že je "nesmrtelný"...samotnou aut.převodovku bych spíš volil podle výrobce než podle auta,ve kterém je(ui nově kupovaného,u jetých záleží na přístupu majitele)-zárukou je bezesporu značka ZF(kdo se kdy svezl s MB a sedmistupněm od ZF,dá mi za pravdu,že koncern má co dohánět)...Toyota používá docela pohodový automaty A/T(svezl jsem se v Aurisu s automatem a řadil krásně hladce ) ..., ohledně .Ayga-mluvil jsem ted s jedním známým z TPCA Kolín,a už se začlo vyrábět nové Aygo(už to nebudou klasická trojčata s jiným označením,ale designově svébytná auta a navíc nově i se čtyřválci s 60 kW-cž je na ani ne osmiset kg těžké auto super,navíc stále spotřeba do 5 litrů)takže až po Ženěvě bude k mání,zkuste se s ním u dealera projet ...
jsem jel s DSG a nic moc teda.. celkem to pomalu podřazuje.. nevim jestli je to u automatu normální .. pak to nějak chaoticky háže kvalty, jakože se nemuže rozhodnout jestli radši vyšší otačky nebo nižžší :D... ale asi to je o zvyku.. jinak kámoš jel v MB a pry to řadi uplně super ten jejich automat
..
jezdil jsem s Lupem 3L (1,2TDi,tiptronic z prvního roku výroby) řeknu,že se mi docela líbílo jezdit na auto řežim spíše než sekvenční řazení a to i přesto,že normálně mám auto s "forfrklackem".Nájezd byl kolem 200 000km a údajně 3 převodovka,která loni o5 odešla (30km do práce a poté cca10 do servisu kde je dodnes) jsem jem na sekvenci na 2° ,na třetí šlo do neutralu a chcípl motor.Kolegové ale tvrdili,že NIKDY co je Lupo u firmy nebyl měněn olej ani ftr v převodovce! Nakonec jedna felda už najíždí 35 000 nad normu na výměnu oleje v motoru (celkem má najeto na onu nápln 45 000km!).
Za mne-vyzkoušet a pkd padne do ruky ano,pkd ne tak s manuál!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.