Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chtěl bych se poradit ohledně alternátoru u felicie. U původního alternátoru z felície mi odešel rotor a já ho nahradil rotorem z alternátoru ale z favorita a ted mi dobijí málo 13,66V může se to vůbec takhle prohodit na pohled jsou ty alternátory stejné i ty rotory krásně tam padnul běží tiše bez problému jen dobijí málo bude někdo tak hodný a poradí mi? prosím
Rotory by měli být stejné. Statory rozlišují 55A či 70A.
Co se týče usměrňovacích můstků, tak dnes jsou snad všechny k mání jen na 70A a jen ty staré rozlišovaly 55A či 70A, ale to by věděl spíše uživatel Martinhajek.
Tedy vlastně 55A je můstek pro Favorita, kde byly dva Fastony u sebe a 70A pro Felicie, kde byly Fastony od sebe na opačných krajích každý samostaně (jeden pro regulátor a druhý pro vývod na kontrolku). Ale Felicie měli i 55A verze a tady je zádrhel, jak rozeznat 55A a 70A můstek pro Feldy (Magneton Kroměříž). Nejsem si jist, zda už u Feldy magneton dělal jen 70A můstky.
Teď přemýšlím, že už 2 roky mám poskládaný alt podobně. Mám Favorita s řemenicemi s Feldy (na plocháč) a tehdy při repasi 70A altu (mám ho k vůli přívěsu a silnější baterce, aby ji rychleji dobíjel - občas si posedím v autě s rádiem a parkovačkama) se mi hodil rotor s Favorita, protože skoro neměl opotřebené kroužky od uhlíků.
Když mám vytočený (2500) motor za jízdy a zapnutá světla (obrysová,tlumená a ventilaci na 1 rychlost), tak mi dává do sítě asi 13,8V. Tak nějak si říkám, že mám někde přechoďák, ale na baterce mám bez ničeho 14,2V.
V rotoru bych to nehledal. Spíš bych propájel diodový můstek. Když jsem to dělal já, tak jsem musel při pájení dost cínu přidat a rozředit tu šedou kaši, co tam byla na spojích a pak vše odstát odsávačkou a finálně opět spájet novou pájkou SN60PB40 a žádnou SN99 nepoužívat. Podmínkou je i funkce všech výkonových diod (žádná proražená či ve zkratu).
Ale většina závad je na můstku, který rotor budí... Krátké uhlíky odskakují a rotor nedostatečně budí. Kontrolka přitom nic neříká, jelikož jí rozsvítí viditelně 4 - 12V a nějaká ztráta 1V s ní ani nehne.
Předem vám chci poděkovat za snahu. Já mám felicii z roku 96 jednobodové vstřikování takže narovinu vůbec netuším jak mohu zjistit kolika ampéroví stator mám ani ten můstek. Ten alternátor z favorita jsem tam původně dal celý , ale svítila mi kontrolka dobijení a čím více jsem zvětšoval otáčky motoru tím svítila méně, tak jsem si myslel že to bude jedna z diod na usměrnovacím můstku, tak jsem se rozhodl že ten můstek přepájím z toho alternátoru co byl původně v tý felícii, ale pak jsem si řek proč bych to přepájel, když by stačilo přehodit ty rotory. Dnes jsem se ptal i učitele ve škole ten mi tvrdil že může být vibitá baterie a má větší odběr, tak jsem ji dobil , ale nepomohlo to měl jsem dva reglátory(použité) dnes jsem tam zkusil oba dva a nic jediné co mě napadá že bych koupil uhlíky a dal tam nové jestli to pomůže. Nejsem si jist , ale když jste napsal že rotory by měli být stejné , tak by to teoreticky mnělo fungovat at už by tam byl jaký koli stator a diodový můstek tam zůstal puvodní co byl u toho statoru a ten fungoval jediné co jsem viměnil je ten rotor a už vážně nevím tři dny ho montuji a vytahuji , ale už jsem v koncích.
Asi máš alternátor zaoxidovaný, protože na tom víku u řemenice je napsáno Magneton 55A či 70A jakoby přímo v tom odlitku nebo u některých byla samolepící hliníková etiketa (štítek jakoby po obvodu - něco jako etiketa na pivu, když by hrdlo bylo jako hřídel a víčko řemenice). Víka se dobře čistí ocelovým kartáčem ve vrtačce. Jsou pak pěkná a jako nová.
Pokud ti je někdo lakoval stříbřenkou, tak asi proto nevidíš hodnoty. Těžko říct netuším, který máš.
Pokud to není akční model, přední mlhovky,topení sedadel,50kW motor,el. okna,alarm, centrál... to je tak těžko říct... tak tipuji na model, bez nějaké té lepší výbavy, na 55A.
Ten můstek bych stejně proletoval i když nevykazoval chybu...
Při prohazování regulátorů se někdy doporučuje tvrdé nabuzení. Ten drátek, co ti vede na kontrolku odpoj (ten z regulátoru nechej zapojen do můstku) a tam, kam vedl na kontrolku zapoj na to místo faston 6,3 s nacvaknutým kouskem drátku a nastartuj. Pak ten ocásek vem a přilož na svorku B+ (to je ta na baterku pod gumovou fajfkou na altu) a drž tak 10 sekund max (někdo říká, že stačí jen dotek na 1 sekundu) a pak vypni motor a zapoj tam zpět kontrolku.
Každopádně nikdy nenech točit motor altem bez baterie. V altu by se bez zátěže naindukovalo velké napětí a poškodil by se můstek. A měj tam na B+ svorce tu bílou kostičku (je v ní kondenzátor se zenerkou).
doplněno 05.02.14 21:52:A dej bacha, at se ti ten faston nezkratne o víko altu (ta díra je natěsno). Použij na to nabuzení izolovaný faston třeba bužírkou či faston s krytkou. Ale moc si od toho neslibuj. To je pro případy, kdy kontrolka pořád svítí a alt točí.
Spíš měř jak na baterce tak na altu napětí a napiš mi je (b+ a obal altu a +/- baterka). Naměř oba za chodu, za klidu a se světli).
Dle toho poznáš třeba i přechodové odpory, špatná ukostření a pod (více se to projeví při zátěží, proto měření se světli).
A ber fakt, že alt Feldy dává těch 55A až při 5500ot/min a maximum má 11000ot/min (nebavíme se o otáčkách motoru!)
Tedy na volnoběh neutáhne veškeré spotřebiče a napětí padne na 13V normálně.
Cena, rychlost dodání, ochota personálu nabídnout i díl, který není v katalogu. mroauto.cz/...
Cena? No to snad ne! Namátko jsem prošel přerušovače blinkru na Felicii a samé Febi či SWAG s pofidérní kvalitou (mám špatnou zkušenost s Febi díly - horní uložení ložiska). Předražené jak svina, přitom prvovýrobní AEV Kroměříž se dá sehnat za 150kč max a je to český originál.
Tak jsem našel jiný alternátor aler na usměrnovaři je vadná dioda tak jsem ji vylisoval a mám tu jinou ale je silnější ta moje bylo při měření multimetrem diody 577 a ta co mám je 612 co se stane když dám silnější?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.